Yani LPG ile ne kadar kullanıldığı önemli bir konu. Magnezyum alaşımlı olan subaplar belirli bir süre sonra sorun yaratıyor. Üstüne LPG ile kullanım bu süreci hızlandırıyor maalesef. Buji ve bobin değiştirdiğinizi belirtmişsiniz. Tesisatta herhangi bir sıkıntı yoksa ilk yapılması gereken soğuk motora kompresyon testidir. Subap arızasını en net şekilde tespiti kompresyon testi ile belirlenir. Kompresyonda belirli gözlerde kaçak varsa üst kapağı muhakkak açtırın. Bazen bu kaçağın sebebi subap değil hararet görmüş motorda conta yanığından kaynaklanabilir. Diyelim ki kompresyonda düşük basınç çıktı. Kapak açıldığında conta da yanık olsa bile muhakkak subaplarıda değiştirtin. Ayrıca diğer önemli bir konu da bu hataları silerek yola devam etseniz bile normalde ayda bir çıkıyorsa sonra haftada bire günde bire düşecek ve en sonunda motora kadar gidecek. O yüzden mecbur olmadıkça bu sorunlar ortadan kalkmadan özellikle uzun yola çıkmayın ve arabanızı mümkün olduğunca kullanmaktan kaçının.