boya hatasımı mikron değeri

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aydun635
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aydun635

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2012
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar öncelikle hepinize selam ve saygılar.2012 0 bayiden opel corsa cdı enjoy aldım.0 aracınız 0 olmayabiliri okudum ve aracımın boya mikron değerlerini ölçtürdüm.Araç dizel
kaput:240-300
Sağ ön:200-300 sol ön:200-300
sağ önkapı:210-270 sol ön kapı:230-300
Sağ arka kapı:200-240 Sol arka kapı:230-300
bagaj 200-280 tavan :230-310
Arkadaşlar bu değerler normalmi yardımcı olursanız sevinirim
 
Genelde alman araçlarında 100 ila 120 arasında fransız araclarında 130 150 arasında diye biliyorum. 230 a 300 gibi rakamlar bana fazla geldi acıkcası
 
araca pasta cila yapılmışsa mikron değerleri yükseliyo diye biliyorum. Bir de bazı araçların mikron değerlerini her ölçüm cihazı ölçemiyo diye duymuştum ama doğrumudur bilmem.
 
Öncelikle Foruma HoşGeldiniz.
Mikron Değerleri Banada Fazla Geldi.Pasta Mikron Değerlerini Yükseltmez Aksine Boyayı İnceltir.
 
Boya koruma yapıldı mı araca? Boya koruma işlemi sonrasında da bu değerler artabiliyor.
 
değerler birbirine yakın araba komple boyalı olmayacağına göre boya koruma uygulanmış muhtemelen..
 
Boya koruma böyle artırmaz diye biliyorum. Ama değerlere bakınca da araç komple boyalı olacak hali yok. Başka birilerine tecrübeli boya-kaporta ustalarına danışıp bilgi alın.
 
Araç beyazmı ? Birde aracınız hangi renk ise orjnal fabrika çıkışlı olması gereken mikron aralığını öğrenin servisten
 
değerler birbirine yakın araba komple boyalı olmayacağına göre boya koruma uygulanmış muhtemelen..

birbirini takip eden parçalara ilişkin değerler birbirine yakın olduğu için pek sıkıntı görünmüyor. çok büyük ihtimalle normal bir durum gibi.

ancak ancak yukarıda yer alan 'araba komple boyalı olamayacağına göre' şeklindeki ifade maalesef gerçek olabiliyor.
forumun şikayetleriniz köşesinde takip edebilirseniz, burada yer alan ve boyal çıkan sıfır araçlardan bir tanesi de benimki.
benim aracımla ilgili (chevrolet-aveo) bilirkişinin mahkemeye sunduğu raporda,
"kaporta boyası birbirini takip eden yüzeylerde yaklaşık aynı değerlerde olması gerekirkendava konusu araçta böyle bir tutarlı durumun olmadığı ölçüm yapılarak tespit edilmiştir" ibaresi yer alıyor.

benim aracımda ağırlıklı olarak 100-140 micron iken sol kapılarda 170-218, motor kaputunda ise 270-325 arasında kalınlık değişiyor.

benim tavsiyem herhangi büyük bir otomobil şirketinin "takas" sorumlusuna gidip arabanın takas değerini öğrenmek istediğini belirtip ölçüm yaptırmanız. her ne kadar beğenmesek de bu konuda en ojjektif kararı onlar veriyor çünkü.
 
Geri
Üst