Bu arabada LPG kiti nerede :D

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan olciyak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bende biraz önce resimleri gördüm ama ilk defa benim pc opelim nette inledi resmen :D
 
Ulem böyle usta bana denk gelmez ki :D

Nadir abi LPG iyidir candır diyorum nedeni işte bu ustanın ıscılıgını gormem...
Sagolsun ustalardan , LPG konusunda en karsı olan kısılık benımdır , fakat bu işlem butun tabularımı yıkmayı basardı , keske her USTA böyle olsa...

Sizlere daha güzel işçiligi olan ustalar gelmesi dilegimle...
 
Bendeki montajda da enjektorleri kapağın üstiüne monte etmiş. Bujileri nasıl değiştireceğim dedim...Usta da onu yapacak adam için problem olmaz dedi....
Bu arada bendeki sistem Baykan marka, enjektörleri Valtek HS. Çok hoş bir sesi var. Motor ışığı yakmadı ve performans her devirde çok güzel. Araba daha önce yatıyordu, en son bujiler ne zaman değişti bilmiyorum. Bu X14XE motorda NGK BKR6EK veya BKR5RK çift tırnak buji kullanılabiliyor. Tek tırnak buji daha mı iyi olur?






gaz yolunu kısa tutmuşlarsa ne güzel. bu montajda yol ne kadar uzun görüyor musun? aracın performansını doğrudan etkileyen bir unsurdur montaj ;)
 

malum sıralı sistemlerde enjektörler çok önemli. şimdi sizin enjektörler kapağın sol üst köşesinde. kırmızı bobinli. bence yanlış bir montaj nedeni enjektör hortumlarını ne kadar kısa olursa güzel tamam ama aynı zamanda eşitte olması gerekiyor. şuna sizin hortum 4. enjektör örnek 7 cm. ise 1. enjektör yaklaşık 14 cm. enjektör çalışma ms. ayar yapılmadıysa hepsi eşit püskürtme yapıyor. doğal olarak tüm pistonlara eşit yakıt gitmemiş oluyor. aslında bu motorlarda ben hep kütük enjektör değil tek tek enjektör kullanıp benzin enjektörlerinin dibine gömüyorum. bu şekilde hortumlar max 3 ile 4 cm. oluyor. tabi işçilik artıyo ama mükemmel oluyor. ama araç malum güç veya turbo bi araç olmadığı için zaten enjektörlerin kapasitesinin yaklaşık %50 si çalıştığı için bu hata ortadan kalkmış oluyor. sanırım bu kadar detay yeter :D
 
malum sıralı sistemlerde enjektörler çok önemli. şimdi sizin enjektörler kapağın sol üst köşesinde. kırmızı bobinli. bence yanlış bir montaj nedeni enjektör hortumlarını ne kadar kısa olursa güzel tamam ama aynı zamanda eşitte olması gerekiyor. şuna sizin hortum 4. enjektör örnek 7 cm. ise 1. enjektör yaklaşık 14 cm. enjektör çalışma ms. ayar yapılmadıysa hepsi eşit püskürtme yapıyor. doğal olarak tüm pistonlara eşit yakıt gitmemiş oluyor. aslında bu motorlarda ben hep kütük enjektör değil tek tek enjektör kullanıp benzin enjektörlerinin dibine gömüyorum. bu şekilde hortumlar max 3 ile 4 cm. oluyor. tabi işçilik artıyo ama mükemmel oluyor. ama araç malum güç veya turbo bi araç olmadığı için zaten enjektörlerin kapasitesinin yaklaşık %50 si çalıştığı için bu hata ortadan kalkmış oluyor. sanırım bu kadar detay yeter :D

Güzel anlatım sagolun fakat hıcbır guc kaybı yasanmıyor hatta soyle dıyebılırım rampada benzıne aldıgımda araba bariz çekısten dusuyor , fakat LPG de araba atikleşiyor :) Montaj aşamasında arabanın ve ustaların basındaydım , her asamada bunu nasıl ıstersınız dıye alternatıfler sunarak yaptılar , yarım saat , 45 dakıka gibi bir surede montaj 2 usta ile tamamlandı ve yarım saat falanda ayar ile ugrasıldı , bekıde bu dedıgınız ayarı yaptılar , bılmıyorum ...
Sonuc olarak LPG mızden memnunuz sukurler olsun...
 
dediğim gibi araç motor güç ve turbo besleme vs. olmadığı için enjektörün kapasitesinin %50 tam kullanılmıyor bile. bu yüzden sıkıntı yaratmıyor doğal olarak. umarım hiç bir zaman da yaratmaz. güle güle kullanın
 
Geri
Üst