Ynt: Bu dizelbox hakkında bilgisi olan var mı ?
Sayın AlettaOcean,
Üslubunuz ve şirketimize karşı (geçmiş mesajlarınızla birlikte) amaçsız çıkışlarınız sebebiyle size bir şey kanıtlamayı uygun görmüyoruz. Kanıtlansa dahi kabullenmeyeceğiniz bellidir. Yazının geri kalanını okumazsanız sevinirim.
Mesajımızın buradan sonrası neyi nasıl soracağını bilen, karşısındakine nasıl hitap edeceğini bilen, forumun saygıdeğer diğer üyeleri içindir.
Öncelikle resmi tatil günü olan pazar günü soru sorup arkasından "haha cevap veremediler bak bak en iyiyi ben biliyorum" tarzında yaklaşım sergilemeyip beklediğiniz için teşekkürler.
DieselBox Firması Hakkında:
Satışını yaptığımız ürünün markası EPC'dir (Essing Performance Center) Şirket sahibi Wim ESSING elektronik mühendisidir.
Wim Essing;
[/URL]
Firma ve firma sahibi Hollandalıdır.
Firmanın web sitesi
http://www.dieseltuning.nl/
Ürünün normal satışı üzerinde EPC logosu bulunmaktadır;
(Tüm ürünlerinin üzerinde ESSINGPERFORMANCECENTER.COM yazısını görebilirsiniz.)
[/URL]
EPC, kendi satışı haricinde Dünyanın en büyük ve en eski yazılım firmalarından olan Superchips için de box ve yazılım hazırlamaktadır.
Superchips ürünleri üzerinde de Superchips logosu bulunmaktadır.
Schips'in kendi sitesinden ürünü görebilirsiniz;
http://www.superchips.co.uk/search?make=3&fueltype=3&model=32&variant=2967
Bunun haricinde bizim ürünlerimizde de Odak Dynamics logosu bulunmaktadır;
[/URL]
Bu ürünün diğer "BOX" uygulamalarından farkı nedir?
Bu ürünlere bir kutu içerisinde olması sebebiyle box denildiğini herkes bilir. Piyasada çok bilinen (isim vermeyeceğim) bir Box daha vardır. Dışı kutu olsa da iç kısım aynı değildir.
Diğer ürünü bir araçtan söküp 50 tane araca takabilirsiniz, sadece üstündeki ayar düğmesini oynayarak sizin araca uygun "yazılımı" yaptığınızı düşünürsünüz.
EPC Box içerisinde ise gerçek yazılım bulunmaktadır. Üstünde ayar yapacak, içini açacak birşey bulamazsınız. Ürün sadece bilgisayara bağlanır ve yeni yazılım yüklenir.
Kablo demeti aynı olan araç grupları içinde (Astra J ve Insignia gibi) birinden söküp diğerine takabilirsiniz ancak yazılım sebebiyle araç arıza verir, kullanamazsınız.
Kablo demeti aynı olan araçlarda sadece yazılımı değiştirerek yeni araçta kullanabilirsiniz, kablosu uymayanlarda ise yeni kablo demetini bağlayıp yeni yazılım atarak kullanabilirsiniz. Bazı araçlar için ise daha büyük elektronik devre gerektiği için ebatları daha büyük olan box kullanılır. (BMW grubu gibi)
Dyno verileri
Öncelikle şunu açıkça belirtmek gerekir ki, dyno var; dyno var.
50-100.000 TL masraf edip Türk malı dyno kurmak zor bir şey değil, yapan zaten yapıyor.
Gerçek bir dyno ise düşünüldüğü kadar basit ve ucuz değil.
Bizde ucuz bir dyno kurup gerekli ayarları yaparak +20hp kazandırdık buda kanıtı diyebilirdik, ancak bu bir kandırmacadır.
Kalibrasyonu oynanıp sizin istediğiniz değeri gösteren cihazda istediğiniz rakamı gördüğünüzde mi inanırsınız yoksa aracınızın üzerinde test edip farkı kendiniz bizzat gördüğünüz, hissettiğiniz zaman mı inanırsınız? Biz ikincisini tercih ediyoruz ve isteyen herkese ürünü ücretsiz test ettiriyoruz.
Gerçek değerleri yansıtacak bir dyno kurulduğu zaman dyno verisini de gösterebiliriz.
Şöyle bir örnek veriyim; stock aracı dynoya çıkartıp fabrika verisine yakın bir değer görünce "abi arabaya yazılım yapılmıştı niye böyle çıktı" deyince, dur bidaha ölçelim deyip, makinanın ayarlarını oynayarak 25-30 hp yüksek gösteren esnaflarda yok değil.
Bu tür bir işletmeye denk gelirseniz, bizim yazılım yaptığımız müşterimizin aracını rakip firmada ölçtürdüğü gibi yanlış şekilde ölçüp, yukarı doğru yükselen bir veri çıkarması gerekirken size üstünde sinüs eğrisi şeklinde bir inip bir çıkan dyno verisi dedikleri kağıdı elinize tutuşturup cebinizden paranızı alacaktır.
Dyno verilerindeki yalan/yanlış nedir?
Otomobillerin gücü havadaki nemden bile etkilenir, Almanya'da Opel'in ölçüp 180hp dediği motor Türkiye'ye geldiğinde 175hp çıkabilir. Hatta bizzat denememiz sonucunda aynı 3 aracın (Insignia 1.6T) aynı dynoda peşpeşe çıkmasına rağmen farklı değerler verdiğini gördük. 2 tanesi 175-177 hp verirken birisi 181 hp vermiştir (motor gücü).
Bunun haricinde bu cihazların hata payı da vardır. Hava durumu, hata payı, kalibrasyon, aracın verimlilik %'si hepsi birleşince size çok farklı değerler sunar.
Hollanda'da EPC +18hp dediyse Türkiye'de +18hp birebir aynı olarak göremezsiniz.
Türkiye'de custom yazılım yapılan bir araçtan +25hp aldıysanız aynı veriyi de yurtdışında göremezsiniz.
Bu verilere inanmak herkesin kendi kararıdır.
Verilere inanmayıp yine de ürünü alıyorsanız bu da ürünümüzde bir sıkıntı yok demektir.
Satışını yaptığımız diğer yazılım markası Superchips her marka model için ayrı ayrı dyno verilerini sitesinde yayınlamaktadır.
Ancak EPC tüm modelleri yayınlamamış, sadece tablo olarak tüm modelleri topluca bizlere sunmuştur.
Odak Dynamics ve EPC
Başkalarının başarısını kaldıramayan ve çamur atanlar için anlatıyorum.
Opel'in belli şase aralığındaki 1.3 Astra'larda yaptığı yazılım farklılığı sebebiyle aracın arıza ışığı yakmasından dolayı firma sahibi Wim Essing, ellerindeki imkanlar ve yanı başında Almanya bulunmasına rağmen bizzat Türkiye'ye gelerek araç üzerindeki araştırma ve yazılım geliştirmelerini bizzat Odak Dynamics'de yapmıştır.
Tekrar firmaya dönersek;
Motorsporlarında EPC
http://www.dieseltuning.nl/en/racing
EPC'den kareler
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
BOX devrelerinin yapım aşaması;
printplaat produktie EPC, PCB production EPC
Firmadan diğer uygulamalar
Chiptuning Mclaren MP4 12C
porsche 911 991 turbo s 560 naar 630 pk
Tuning BMW Z4 up to 229 HP
Umarım aklınızdaki sorular hakkında yardımcı olabilmişimdir.