Bu teknoloji ile artık yolculuklarınız çile olmaktan çıkacak...

Opel'de AFL + olabilir, fakat Renoda EDC var. Daha Opel'in 2012 yol haritasında yok bile.


EDC malesef kronik sıkıntıları olan ve halen Renault 'un çözümünü bulamadığı bir şanzuman .Henüz çok müşterinin haberi bile yok.
Renault 'ya ancak şirket aracı olarak felan binilir bence.Yada çok hesaplı alınırsa felan .
 
Hadi bakalım.

Bilim adamları beyin gücüyle kontrol edilebilen bir otomobil geliştirdi.

Alman AutoNOMOS Labs bilim adamları beyin gücüyle kontrol edilebilen bir otomobil geliştirdi.
İlk denemelerinin Berlin’deki Tempelhof Havaalanı’nda gerçekleştiği projeye katkıda bulunan Volkswagen’in 24 yaşındaki çalışanı Henrik Matzke ellerini kullanmadan arabayı hareket ettirdi, gerekli yerlerde aracın yönünü değiştirip frene bastı.
Saatte 23 kilometre hız sınırı konulan arabada kafasına özel bir sistem takılan sürücü ağzını bile açmadan ilk denemede başarılı oldu. Matzke’nin kafasına beyin dalgalarını ve hareketlerini algılayabilen kulaklık benzeri bir alet takıldı.
Kişinin kafatasını boydan boya saran cihaz istenilen düşünceyi algılayıp ona göre arabaya komut verme özelliğine sahip. Konsantrasyonla çalışan araçta her komutun karşılığında özel bir simge olduğunu dile getiren uzmanlar “Sağa dönüş için tavşan düşünmek yeterli olur. Sürücü tavşan düşündüğü zaman yazılım arabayı sağa döndürür” dedi.
Araştırmacılar daha önce de iPhone ile kontrol edilebilen otonom arabalar geliştirmişlerdi. Beyin kontrolüyle giden araba ise, bir takım sensörler yardımıyla sürücünün elektromanyetik beyin dalgalarını okuyarak çalışıyor. Sistem henüz kusursuz değil ve sürücünün düşünceleri ile arabanın tepkisi arasında bir gecikme var. Ancak çalışma konseptin çalıştığının bir ispatı olma özelliğine sahip.
Telepatik otomobil böyle çalışıyor:
Sürücü bilgisayar sisteminde her komut için bir sembol belirler. Kafayı boydan boya saran kask beyin dalgasının hareketlerini algılar. Bilgisayar arabaya “sağa dön” emri vererek direksiyonu yönlendirir, motor dönüşe göre hızını yavaşlatır.
Bilgisayar sistemi düşünülen imgeyle araba arasında bağlantı oluşturur. Mesela tavşan düşününce arabanın sağa dönmesini ister.
Her komutun bir simgeye karşılık geldiği yazılımda, beyin hareketini algılayan sistem sadece bir saniye içinde arabayı yönlendirebiliyor.
Kaynak: ntvmsnbc


:rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir:
 
EDC malesef kronik sıkıntıları olan ve halen Renault 'un çözümünü bulamadığı bir şanzuman .Henüz çok müşterinin haberi bile yok.
Renault 'ya ancak şirket aracı olarak felan binilir bence.Yada çok hesaplı alınırsa felan .

Bu işi yıllar önce yapan VW'nin DSG'sinde bile hala sorun var. Global bakmak lazım olaya.
 
Son düzenleme:
Bu işi yıllar önce yapan VW'nin DSG'sinde bile hala sorun var. Global bakmak lazım olaya.


Dsg edc nin yanında çok başarılı bir şanzuman.EDC de "gaaarç" diye burç sesi geliyor . Elektronik şanzumanların hepsinde olan genel sorunları hiç bahsetmemiştim.
 
rönoya Günaydın diye mail atsak üzülürler mi? :D
 
türk insanı ne kadar ileri zekalı değil mi, hemen eleştirsin hemen kötülesin, kendi yapmadığından hiçbişeyi beğenmesin.

sistem oradan buradan bişeyler içeriyor olabilir ama ekstraları var, belki seri üretime girmeden ilaveler de gelecek.

ar-ge ve patent ile ilgili bir işte çalışan biri olarak, şu rakamları size vereyim...

renault adına kayıtlı patent sayısı 6.559
opel/GM adına kayıtlı patent sayısı 3.217
 
türk insanı ne kadar ileri zekalı değil mi, hemen eleştirsin hemen kötülesin, kendi yapmadığından hiçbişeyi beğenmesin.

sistem oradan buradan bişeyler içeriyor olabilir ama ekstraları var, belki seri üretime girmeden ilaveler de gelecek.

ar-ge ve patent ile ilgili bir işte çalışan biri olarak, şu rakamları size vereyim...

renault adına kayıtlı patent sayısı 6.559
opel/GM adına kayıtlı patent sayısı 3.217


Yapıp yapamamak başka bir konu.Yapamadığımız hiçbirşeyi eleştirmemek mantığını kabul edecek isek tamamen susmak gibi bir durum olmalı ülkemizde.Objektif bir Eleştiri için iyi bir gözlemci olmak lazım , Yani aracı test pistinde test eden pilotun aracı üretmeyi bilmesi gerekmiyor.Ya da mesela oto dergilerinde test yapan kişiler de üretenlerden çok zeki değiller.
Patent sayısı çok olabilir ama başarılı bir şekilde uygulamaya alınmamış yada beğenilmemiş patentlerin pratikte çok ta önemi yok.Opel çok üstün araçlar yapmıyor tabiiki ama burada yapılan işin sayısından çok başarısı önemli.Şahsım adına hiçbir Renault üretimine istedikleri parayı verip almak
mantıklı gelmiyor (kullanıcı olarak).
 
Son düzenleme:
Geri
Üst