Tempra-Astra
Buradaki benzetme, herhalde kasanın genel sliueti itibariyle olmalıdır. Yukarıda okuduklarımdan, tempranın astraya benzetilmesine duygusal tepkiler verildiğini çıkardım. Ancak bu sınıftaki kasaların gelişme sürecine göz atmak gerekir diye düşünüyorum. Son yıllarda araçlar biraz yerden yükseldi, sürücü bölümleri bir kokpiti andırır oldu, geniş ön camlarla daha ferah ve geniş görüş mesafesi-açısı elde edildi. Artık koltuğa oturduğunuzda kaybolduğunuz modeller çok demode oldu. Araçların airodinamisi, sürtünme katsayı daha bir önem kazandı. Ancak astranın (şu an classic olarak bilinen) kasasını modern görünümlü olarak tanımlarsak, bu kıyaslama daha da önem kazanacaktır. Zira bu astra kasası sadece 99 yılından beri üretiliyor. 1999 dan önce astra o eski, oturduğunuzda araca gömüldüğünüz, iç mekanın fevkalade eski çizgiler taşıdı bir kasa ile üretiliyordu. toyota ise bu tarz kasadan, ancak 2002 yılı sonunda corolla ile kurtuldu. Honda civic ise son birkaç yıla kadar bu alçak kasalarla müşteri karşısına çıktı. Ancak tempra, kendi sınıfında bu yeni çizgiyi ve pek çok konfor özelliklerini (dijital klima, ön-arka kolçaklar, arkada orta konsol klima-kalorifer üfleme, anfi oturma düzeni, ergonomik koltuklar, kokpiti andırır sürücü bölümü vb. ) diğerlerinden çok önce 90'lı yılların hemen başında sunmuştu. Ford da bu tarz kasadan ta 99 da focusla vaz geçti. O nedenledir ki o yıllarda tempra kullananlar, bu segmentteki diğer araçların kasalarını bir türlü beğenemediler. Ama günümüzde böyle bir sorun yok çünkü diğer kasalarda artık bu çizgi de ve çok daha geliştirilmiş olarak üretiliyor. Dolayısıyla astra (g yada bugün classic) kasasını fiat ile kıyaslıyacak olursak astranın bu kasasının üretilmeğe başladığı (99) sırada üretimi artık durdurulan tempra ile kıyaslayabiliriz.
(yukarıdaki karşılaştırmalar, kasanın genel dış görünümü, oturma düzeni ve diğer konfor özellikleri açısından yapılmıştır. Zira tempraların motorları zayıftı.) Selamlarımla..