Bugün bir arkadaşım tempra ile benim astrayı benzetti

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan nolamaz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Elma var,armut var...
Sanırım karıştırmamak lazım :)
evet ya.okulda toplama çıkarma öğretilirken kullanılan bir terim ya.elma ile armut benzetmesi.arkadaşın ne maksatla bilemem ama seninle uğraşmış.bizde yorumluyoz şimdi.amaç kalite ve sağlamlıksa yanlış bir benzetme.ama hız gibi kavramları tartışısak ki bu sürü ıvır ıvır vardır bu olayın olabilir yani.tempra astrayı geçer.haaa bu pek de umruda olmazdı.ben 1.4 tipo ile 190km hızı gördüm.2.0tipoların 250yi devirdiğinide duydum.ama ne değşirki.tipo tipoluğunu,tempra tempralığını astra astralığını bilmeli bence.gerisi boş
 
ne diyorsunuz yahu şimdi 1,6 tempra benim astra'yı mı geçcek gülerim valla ben 220 gördüm bununla yahu hafif eğimde düzde 210 vuruyorum nasıl geçcek ayıptır sorması
 
şimdi 210-220 görürsü elbet.ama söz konusu araç motor bazında güçlü ise ne olacak.bu iş opele bakmaz bence.motor gücüne bakar ya.dediğim gibi 1.4 tipo ile 190 gördüm ben hemde lpg li.gerisini sen düşün
 
Tempra-Astra

Buradaki benzetme, herhalde kasanın genel sliueti itibariyle olmalıdır. Yukarıda okuduklarımdan, tempranın astraya benzetilmesine duygusal tepkiler verildiğini çıkardım. Ancak bu sınıftaki kasaların gelişme sürecine göz atmak gerekir diye düşünüyorum. Son yıllarda araçlar biraz yerden yükseldi, sürücü bölümleri bir kokpiti andırır oldu, geniş ön camlarla daha ferah ve geniş görüş mesafesi-açısı elde edildi. Artık koltuğa oturduğunuzda kaybolduğunuz modeller çok demode oldu. Araçların airodinamisi, sürtünme katsayı daha bir önem kazandı. Ancak astranın (şu an classic olarak bilinen) kasasını modern görünümlü olarak tanımlarsak, bu kıyaslama daha da önem kazanacaktır. Zira bu astra kasası sadece 99 yılından beri üretiliyor. 1999 dan önce astra o eski, oturduğunuzda araca gömüldüğünüz, iç mekanın fevkalade eski çizgiler taşıdı bir kasa ile üretiliyordu. toyota ise bu tarz kasadan, ancak 2002 yılı sonunda corolla ile kurtuldu. Honda civic ise son birkaç yıla kadar bu alçak kasalarla müşteri karşısına çıktı. Ancak tempra, kendi sınıfında bu yeni çizgiyi ve pek çok konfor özelliklerini (dijital klima, ön-arka kolçaklar, arkada orta konsol klima-kalorifer üfleme, anfi oturma düzeni, ergonomik koltuklar, kokpiti andırır sürücü bölümü vb. ) diğerlerinden çok önce 90'lı yılların hemen başında sunmuştu. Ford da bu tarz kasadan ta 99 da focusla vaz geçti. O nedenledir ki o yıllarda tempra kullananlar, bu segmentteki diğer araçların kasalarını bir türlü beğenemediler. Ama günümüzde böyle bir sorun yok çünkü diğer kasalarda artık bu çizgi de ve çok daha geliştirilmiş olarak üretiliyor. Dolayısıyla astra (g yada bugün classic) kasasını fiat ile kıyaslıyacak olursak astranın bu kasasının üretilmeğe başladığı (99) sırada üretimi artık durdurulan tempra ile kıyaslayabiliriz.
(yukarıdaki karşılaştırmalar, kasanın genel dış görünümü, oturma düzeni ve diğer konfor özellikleri açısından yapılmıştır. Zira tempraların motorları zayıftı.) Selamlarımla..
 
doğru arka aynı. ikisi de ra harfleriyle bitiyor.. tek benzerlik bu...
 
Geri
Üst