Buji y. parça kodu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sas_sas
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
790
Tepkime puanı
13
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
2013 Astra H A16XER benzinli otom için GM ve Bosch buji parça numarasına ihtiyacım var.
Ya da şase nr sından sorgulayabileceğim güncel bir web sayfası linki verebilirseniz sevinirim.
 
Teşekkürler.
ancak aradığım destek bu değil.

İlgili linkdeki resim üstünde 1214112 yazıyor, yazılı kısımda ise 1214016AH yazıyor ve GM olduğu beyan ediliyor. hatta bazı parçacılarda 1214031 olduğu bilgisi var..
Hangisi doğru?

İşte ben bu yüzden doğru parçayı aldığımdan emin olmak için OEM part nr sını arıyorum..

http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/
 
Anlaşılan o ki Tamirci bilgisayarından şase nr ile sorgulayarak uygundur diye takdığı buji ile benim buradaki verilen linkden bulduğum Bosch buji arasında fark var.

Olması gereken Bosch buji 0242229699 (1214031 GM) ve elektrod açıklığı 0.9 .
Ustanın takdığı Bosch buji numarasını hatırlamıyorum ama elektrod açıklığı 1.1..

Sizce LPG de olan bu araçdaki bu yanlış buji (yani 0.9 yerine 1.1 açıklık) ne gibi bir olumsuz etki yapar..??
 
Anlaşılan o ki Tamirci bilgisayarından şase nr ile sorgulayarak uygundur diye takdığı buji ile benim buradaki verilen linkden bulduğum Bosch buji arasında fark var.

Olması gereken Bosch buji 0242229699 (1214031 GM) ve elektrod açıklığı 0.9 .
Ustanın takdığı Bosch buji numarasını hatırlamıyorum ama elektrod açıklığı 1.1..

Sizce LPG de olan bu araçdaki bu yanlış buji (yani 0.9 yerine 1.1 açıklık) ne gibi bir olumsuz etki yapar..??

lpgli araçta 0.1 daha dar buji aralığı yanma verimini arttırır diye geçiyor bazı yerlerde. kendi aracımdada uyguladığım birşeydir bu daha düşük aralık. alt devirlerde daha canlı bir sürüş hissettiğimi söyleyebilirim.
yanlış aralık yani belirttiğiniz gibi 1.1 aralıkta buji ile üst devirlerde 5000 civarı kesiklik hissetmiştim bir dönem. sonrasında direk yeni buji takımı aldım.
bujimarket adlı siteden alıyorum bujileri hep. ngk nın lpg bujileri bence çok başarılı. bosch marka bujilerde tırnak kopma problemi olabildiği yazıyor forumlarda.
aracınıza uygun lpg bujisi pahalı gelirse aralığı 0.9 veya 0.8 olanı varsa championun sitesinden kodu bulunup alınabilir.

yüksek aralık bi ihtimal tam çalışma sistemini bilmiyorum ama bobinide zorlayabilir eğerki bobin ateşleme değerlerini değiştiriyorsa beyinden gelen verimsiz yanma sinyaline göre.
 

Teşekkürler.
Buradan da 0.9 mm olduğu anlaşılıyor.
LPG varsa 0.1 mm daha daraltılması yani 0.8 mm önerisi de varken 0.3 mm fazla açıklık kafamı karıştırdı.
Oysa, Tamircinin bilgisayara saşi nr girmesi bana güven vermişti.
O da bilgisayarın neresine baktı ise....

Sorun olur mu ? Tekrar bir 70-80 TL ödemeye değer mi? ona karar veremiyorum..
 
Son düzenleme:
Anlaşılan o ki Tamirci bilgisayarından şase nr ile sorgulayarak uygundur diye takdığı buji ile benim buradaki verilen linkden bulduğum Bosch buji arasında fark var.

Olması gereken Bosch buji 0242229699 (1214031 GM) ve elektrod açıklığı 0.9 .
Ustanın takdığı Bosch buji numarasını hatırlamıyorum ama elektrod açıklığı 1.1..

Sizce LPG de olan bu araçdaki bu yanlış buji (yani 0.9 yerine 1.1 açıklık) ne gibi bir olumsuz etki yapar..??

Geçmiş olsun aynısi bu sene benim başımada geldi. Bana verilen eski corsa nin bujisi idi 0.9 fqr8leu2 bosch kodu ile araç ağır hızlanıyordu 2. Vites de ve aşırı arttı yakıt. Bende baktığımda emsalı 1.1 buji açıklığı ve başka kodlu idi hemen degistrdim araç düzeldi az yakmaya başladı. Bizim motor kodları eski corsa d farklı bobini de ona göre farklı o yüzden bir an önce o burleri değiştirin
 
Geçmiş olsun aynısi bu sene benim başımada geldi. Bana verilen eski corsa nin bujisi idi 0.9 fqr8leu2 bosch kodu ile araç ağır hızlanıyordu 2. Vites de ve aşırı arttı yakıt. Bende baktığımda emsalı 1.1 buji açıklığı ve başka kodlu idi hemen degistrdim araç düzeldi az yakmaya başladı. Bizim motor kodları eski corsa d farklı bobini de ona göre farklı o yüzden bir an önce o burleri değiştirin

İlgine teşekkürler..
Burada bu konuyu açmaktaki amacım bir yanlışı düzeltmek idi.

Bu da ablamın Astra H sinin buji değişimine yardım etmiştim ama onu da becerememiş biri durumuna düştüm. Biraz geç de olsa öğrenip doğrusunu araştırıp burada sizlerin yardımı ile öğrendim. Şimdi kendi cebimden doğru bujiyi takdırıp hatamı düzelteceğim.

Benim kendi aracımda ise henüz 30.000 km ye yeni ulaştım sanırım buji değişim zamanı geldi.
Corsa D 111. yıl A14XER motor bujisi de araştırmalarım sonucu GM 1214016. Henüz Bosch karşılığını bulamadım..
0 242 230 806 mı acaba?
NKG de ZFR6V-G 8894 imiş..
 
Son düzenleme:
Geri
Üst