- Katılım
- 22 Haz 2013
- Mesajlar
- 4
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
Herkese Merhaba,
Astra J aracımı henüz 2 hafta önce aldım ve bugün Bostancı Sonax'ta yıkama sonrası ön tamponun üst kısımlarında sürtünmeden dolayı oluşan boya kalkması olduğunu farkettim. Nasıl olduğunu bilmiyorum. Aracın içi elektrik süpürgesiyle temizlenirken yıkayan kişinin, süpürgenin gövdesini tampona sürttüğü ihtimali üzerinde duruyorum. Bunu söylememe rağmen süpürgenin gövdesinin tampona ulaşmasının zor olduğunu söylediler. Onun dışında bugün işe giderken bıraktığım otoparkta da olmuş olabilir ancak nasıl olursa olsun 2 haftalık aracımın başına böyle bir durumun gelmesi beni oldukça üzdü. Daha kötüsü de olabilirdi o yüzden buna da şükür diyorum.
Sizlere danışmak istediğim iki konu var. Birincisi "Öam Reçinesi"ni kaportadan nasıl çıkartırız. Aracı ailemin kaldığı sitenin otoparkına parkediyorum ve çam ağaçlarından damlayan reçineler kaportaya yapışıp kurumuş. Yıkamayla çıkarmak imkanısz. Araştırmalarım sonucunda Gaz Yağ'ının en etkili çözüm olacağını çıkardım. Aslında bugün Sonax'a da bu yüzden gitmiştim ama bana tahmin ettiğim gibi "Kil macunuyla çıkarırız ancak boya matlaşır dolayısıyla boya koruma ve cila da yapmalıyız"dediler. 290 TL bir fiyatı var. İnternetten çeşitli reçine sökücüler olduğunu da okudum ve Sonax'a bu ürünü almak için gittim. Ellerinde kalmadığını ve en iyi çözümün bu olduğunu söylediler. Ancak ben artık yıkamacıya araba vermemeye kararlıyım. Anahtarı alan kim olursa olsun (servis, yıkamacı vs...) sanki özellikle zarar vermek istermiş gibi hor kullanıyorlar. Aynı durumu koltuk problemi için götürdüğümde serviste de yaşadım. Sonuç olarak sizlerin gaz yağı konusundaki fikirlerinizi almak isterim. Bunun dışında başka bir çözüm yolu varsa ve paylaşabilirseniz de çok sevinirim.
İkinci konu, aracın ön tamponundaki sürtünmeden ötürü oluşan, boyanın kalkması durumu. Ben Autoking'e götürmeyi düşünüyorum ancak bildiğim bir şey varki satarken boya, rutüş vs.. sorun olabiliyor. Ancak ben bunu anlayamıyorum. şimdi aracın tamponundaki ufak bir kısmın boyası kalkmışsa ve bunu orjinaline uygun bir şekilde kapattırsam ne zararı var ? Eğer yapmazsam o boya her yıkamadan sonra genişleyecek. Ancak boyatırsam da "boyalı araba" olacak. İkinci elde büyük hasar olmadıktan sonra ufak tefek yerlerin boyayla düzeltilmesinin ne zararı var ? Neden değer düşürüyor ? Sonuçta hem daha güzel görünüyor hem de aracı satarken alıcıya boyama masrafı çıkarmıyor (eğer boyamak isterse ki neden kötü görünen bir tamponla dolaşmak istesin.) Tamponıun durumu kötü değil aslında. Araç siyah olduğu için ancak dikkatli bakarsanız belli oluyor. Eğilmeniz falan lazım görmeniz için. İyice yakınlaşmak gerekiyor. Ama ben biraz titiz olduğum için sürekli aklımda. Ne yapmalıyım sizce ? ve Neden rutüş ikinci elde değer kaybettirir. Bana bunun mantığını açıklayabilecek biri olursa uzun süredir aklıma takılan bir sorunun da cevabını almış olacağım. Başıma daha önce gelmediği için sormak bugüne kısmetmiş.
şimdiden teşekkürler
Astra J aracımı henüz 2 hafta önce aldım ve bugün Bostancı Sonax'ta yıkama sonrası ön tamponun üst kısımlarında sürtünmeden dolayı oluşan boya kalkması olduğunu farkettim. Nasıl olduğunu bilmiyorum. Aracın içi elektrik süpürgesiyle temizlenirken yıkayan kişinin, süpürgenin gövdesini tampona sürttüğü ihtimali üzerinde duruyorum. Bunu söylememe rağmen süpürgenin gövdesinin tampona ulaşmasının zor olduğunu söylediler. Onun dışında bugün işe giderken bıraktığım otoparkta da olmuş olabilir ancak nasıl olursa olsun 2 haftalık aracımın başına böyle bir durumun gelmesi beni oldukça üzdü. Daha kötüsü de olabilirdi o yüzden buna da şükür diyorum.
Sizlere danışmak istediğim iki konu var. Birincisi "Öam Reçinesi"ni kaportadan nasıl çıkartırız. Aracı ailemin kaldığı sitenin otoparkına parkediyorum ve çam ağaçlarından damlayan reçineler kaportaya yapışıp kurumuş. Yıkamayla çıkarmak imkanısz. Araştırmalarım sonucunda Gaz Yağ'ının en etkili çözüm olacağını çıkardım. Aslında bugün Sonax'a da bu yüzden gitmiştim ama bana tahmin ettiğim gibi "Kil macunuyla çıkarırız ancak boya matlaşır dolayısıyla boya koruma ve cila da yapmalıyız"dediler. 290 TL bir fiyatı var. İnternetten çeşitli reçine sökücüler olduğunu da okudum ve Sonax'a bu ürünü almak için gittim. Ellerinde kalmadığını ve en iyi çözümün bu olduğunu söylediler. Ancak ben artık yıkamacıya araba vermemeye kararlıyım. Anahtarı alan kim olursa olsun (servis, yıkamacı vs...) sanki özellikle zarar vermek istermiş gibi hor kullanıyorlar. Aynı durumu koltuk problemi için götürdüğümde serviste de yaşadım. Sonuç olarak sizlerin gaz yağı konusundaki fikirlerinizi almak isterim. Bunun dışında başka bir çözüm yolu varsa ve paylaşabilirseniz de çok sevinirim.
İkinci konu, aracın ön tamponundaki sürtünmeden ötürü oluşan, boyanın kalkması durumu. Ben Autoking'e götürmeyi düşünüyorum ancak bildiğim bir şey varki satarken boya, rutüş vs.. sorun olabiliyor. Ancak ben bunu anlayamıyorum. şimdi aracın tamponundaki ufak bir kısmın boyası kalkmışsa ve bunu orjinaline uygun bir şekilde kapattırsam ne zararı var ? Eğer yapmazsam o boya her yıkamadan sonra genişleyecek. Ancak boyatırsam da "boyalı araba" olacak. İkinci elde büyük hasar olmadıktan sonra ufak tefek yerlerin boyayla düzeltilmesinin ne zararı var ? Neden değer düşürüyor ? Sonuçta hem daha güzel görünüyor hem de aracı satarken alıcıya boyama masrafı çıkarmıyor (eğer boyamak isterse ki neden kötü görünen bir tamponla dolaşmak istesin.) Tamponıun durumu kötü değil aslında. Araç siyah olduğu için ancak dikkatli bakarsanız belli oluyor. Eğilmeniz falan lazım görmeniz için. İyice yakınlaşmak gerekiyor. Ama ben biraz titiz olduğum için sürekli aklımda. Ne yapmalıyım sizce ? ve Neden rutüş ikinci elde değer kaybettirir. Bana bunun mantığını açıklayabilecek biri olursa uzun süredir aklıma takılan bir sorunun da cevabını almış olacağım. Başıma daha önce gelmediği için sormak bugüne kısmetmiş.
şimdiden teşekkürler