Car of the Year 2010: Close win for Nissan Leaf

DarkMagic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
3,625
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Car of the Year 2010: Close win for Nissan Leaf
11 / 29 / 2010

Nissan Leaf, the first full electric vehicle finalist in this contest, is the Car of the Year 2011. As it has been usual in recent years, it was a close victory, with 257 points, against the 248 points of Alfa Romeo Giulietta. Opel/Vauxhall Meriva took the third place, with 244 points.


1149_big.jpg

Different approaches in voting by Jury members have produced the final result of this contest. The launch of a mass-production electric car in the market has been more awarded -twenty top points- than the sheer appeal of Alfa Romeo Giulietta or the practical originality of Opel Meriva. In spite of the lack of a large recharging network and the limited range, the Leaf represents a technical and commercial bet that might otherwise satisfy many potential consumers, especially where public incentives will come to reduce the paying price. In the history of Car of the Year, the Leaf brings the award to Nissan 18 years after the Micra, the first Japanese model to win.
The Leaf has been conceived atop an specific platform for electric vehicles, with features typical of a conventional compact car: front McPherson suspension, rear torsion beam, front wheel drive and a practical 5-door hatchback body with remarkable aerodynamics. The pack of lithium-ion batteries sits efficiently for space and weight distribution, under the floor and between the axles. Room for 4/5 occupants and a boot of reasonable volume put the practical side to the vehicle. With mechanical noise reduced to the distant buzz of the electric motor, there is a notorious sonic comfort.
Besides the reigning silence, Leaf surprises to first-time driver with the abundant torque and instantaneous response. The AC motor and a kerb weight under 1.6 tons determine a good performance level. The new Nissan is not properly a zero-emission vehicle if the ‘energy path’ is taken in account, but official ratings are very favourable. Range between recharges –up to 8 hours in a home supply point- varies a lot depending on the style of use.
TECHNICAL DATA
Body: 5-door hatchback
Size: 4.45 X 1.77 X 1.55 m. Wheelbase: 2.69 m.
Transmission: Front wheel drive. Automatic clutch. Single gear.
Tyres/wheels: 205/55-16 (6.5 X 16)
Engine: Electric AC syncronous motor.
Power - torque: 80 kW (109 hp) at 2,730-9,800 rpm – 280 Nm at 0-2,730 rpm
Maximum speed – 0-100 km/h acceleration: 145 km/h – 11.9 s.


Car of the year birincisi bunu seçmişler:(

Merivada üçüncü oldu.
 

GSİ CLUB

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2010
Mesajlar
165
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
tipi hoş değil,donanım var yine ama bence böyle bir aracı seçmek en büyük hata olmuş :S
 

falcon_78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
4,327
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tipini beğenmedim alfanın tipi daha güzel

opelin başarısını da ön planda tutmak lazım
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
elektrikli oluşu büyük etken,
kapıları beğenilmeyen meriva da iyi başarı elde etmiş.

farklı olmak gerek demekki bu sıralama için.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
elektrikli olması üst sıralara taşımış ama şu bir gerçek ki alman sevdamız nissan'ın son araçlarından sonra nissan'a kaymaya basladı. honda falanda kullandık zamanında ama nissan'ın son araçları muhtesem ve şehir içi için çok ideal. kullanışlı ve pratik. bunları söylerken KAŞKAİ'den esinlenerek yazdım :p
 

iceboy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
2,397
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bence bu üç arabadan kazanan olması gerekiyorsa Giulietta olmalıydı.
Elektrikli olması haricinde Nissan'ı seçtilerse jüride ''mal of the year'' ödülü almalı.
 

onur_arslan_59

Kayıtlı Kullanıcı
17-Çanakkale
Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
2,226
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Bence bu üç arabadan kazanan olması gerekiyorsa Giulietta olmalıydı.
Elektrikli olması haricinde Nissan'ı seçtilerse jüride ''mal of the year'' ödülü almalı.
:D:D:D

ya bu nissan a neoluyo boyle juke tan sonra sacma sapan bi tasarım daha. donanımı vardır motoru iyidir bilmem ama biraz şekilde olucak. bunun ruhu güzeldir belki ama ruhlar aleminde yasamıyoruz...:)
 

Capt.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
2,170
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
ne tipsiz, çapsız bir araba yahu:) araba dediğinde şekil olacak:)
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
zaten car of the year bir araca verilmiyor pek çok farklı dalda farklı segmentte car of the year ödülü alıyor araçlar.. buda demek almış bir dalda
 
Üst