Chip Kaç Bhp Verir In Cevaplari

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan avcı87
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Chip Tuning Nedir? Ne Işe Yarar? Ve Uygulamasi Nasildir? çok Yararli Bilgiler...

- Chip Tuning -
2.jpg
CHIP-TUNING NEDİR ?
Tüm enjeksiyonlu araçlar son derece karmaşık bir yapıya sahip olan bir motor yönetim sistemi kullanırlar. Bu motor yönetim sistemi motorun çeşitli noktalarından aldığı sinyalleri toplayıp beyine gönderir. Sistemin kalbi olan bu beyin (ECU) aldığı sinyallere göre aracın o andaki ateşleme avansı ve yakıt püskürtme stratejisini belirler ve uygulanması için emir verir. İşte beynin içine entegre edilmiş olan ve bu stratejileri barındıran parçaya kısaca "CHIP" adı verilir. Chip-Tuning yani chip'in modifiye edilmesi, içindeki ana stratejilerin değiştirilmesi, bir başka deyişle "performans öncelikli" hale getirilmesidir.
CHIP-TUNING NASIL YAPILIR ?
Chip-Tuning üç ana şekilde yapılabilir:
1- Aracın beynindeki chip sökülerek, özel programlanmış yeni bir chip takılması;
2- Eğer aracın orjinal chip'i yeniden programlanabilir ise, orjinal program yerine modifiyeli programın aktarılması;
3- Araç beyninin içindeki yazılıma göre, beyin yada chip'in demonte edilmeden test soketinden orjinal program emilerek yerine modifiye edilmiş programın yüklenmesi.
OTOMOBİL ÜRETİCİLERİ BUNU NEDEN YAPMIYORLAR ?

Otomobil üreticileri araçların sadece bir özelliğine yani performansa çok fazla öncelik tanıyamazlar. Üretici firmalar için performans kadar önemli bazı özellikler vardır. Örneğin bir üretici firma bir motor dizayn ederken, bu aracın yakıt ekonomisini, uygun olmayan kullanım koşullarını, kalitesiz yakıt kullanılabileceğini, bakımların eksik ve kötü yapılabileceğini düşünmek durumunda ve bu koşulları göz önünde bulundurarak gerekli önlemleri almak zorundadır. Alınacak bu önlemler aracın performans seviyesini olumsuz yönde etkiler. Performans öncelikli modifiye edilmiş araçlar, sınırları zorlayan araçlar oldukları için her zaman iyi bakılmalıdır. Bu koşullar sağlandığında üretici firmaların aldığı performansı düşüren önlemlerden fedakarlık edilebilir.
PERFORMANS TUNING İLE NE KADAR KAZANÇ ELDE EDİLİR ?
"PERFORMANS TUNING" ile araç beyninin ateşleme avansını ve yakıt püskürtme stratejilerini, yakıt tasarrufunu günlük kullanımda çok etkilemeden maksimum performans öncelikli hale getirilir. Motorun ve beyin ünitesinin yazılımına göre turbo olmayan araçlarda %10 güç ve %15 tork artışı, turbo olan araçlarda ise %30 güç ve %40 tork artışı elde edilebilir. Bu güç artışı , aracın tam gaz kullanımında aracın genel performansını arttırırken, günlük kullanım koşullarında çok daha canlı ve hızlı tepki verir hale getirir.
oKaN AkDoĞaN
 
Chip tuning neler kazandırıyor?

.....................................ALINTIDIR..............................

Birinci kademe modifiye işlemlerinden olan chip tuning motor gücünü en az yüzde 5 artırıyor.


Modifiye sektörü son bir kaç yıldır büyük bir hızla gelişiyor. Türk tüketicisinin tepkisi hayli yüksek. Geçmişte yabancı kaynaklarda gördüğümüz başkalaşmış otomobillere artık ülkemiz yollarında da rastlıyoruz. Hemen hemen herkesin birinci modifiye adımları içerisinde uyguladığı chip tuningin temelinden ne yatıyor? İşlem nasıl gerçekleşiyor? Sizler için chip tuning operasyonlarını mercek altına yatırdık…
Günümüz otomobilleri elektronik sistemlerle kontrol edilen motorlara sahip. Motorun performans, emisyon ve tüketim değerleri işletim sistemi içerisindeki küçük bir chip tarafından ayarlanıyor. Chip tuning, bu chipin yeniden programlanması anlamına geliyor. Bu programla motorun gizli kalmış gücü ortaya çıkarılıyor. Fakat yanlış bir programla performansı düşen hatta hiç çalışmayan bir otomobille bile karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle bu işlem mutlaka bilgili kişiler tarafından gerçekleştirilmeli…

Gizli gücü ortaya çıkarın
Otomobilin yarı iletkenlerden oluşan elektronik beyni değişik iklim koşullarında bile motora zarar gelmesini engelleyebilecek ve yeterli performansı sağlayabilecek şekilde çalışmasını sağlamakla görevlidir. Beyin kalitesiz yakıtla, kavurucu sıcaklarda ya da hava basıncının azaldığı dağlık bölgelerde motorun zarar görmeden çalışması için gerekli emirleri verir. Eğer otomobilinizi tolerans gerektiren bu gibi durumlarda kullanmıyorsanız chip tuningi gönül rahatlığıyla yaptırabilirsiniz. Böylece motoru değişken koşullarda korumak için bırakılan toleransları geri alabilir ve motorunuzu güçlendirebilirsiniz.
Motor gücünü artıran bu yöntemin faydası genellikle yüksek devir seviyelerinde hissedilir. Düşük devirlerdeki performans artışıysa hissedilemeyecek kadar azdır. Bu konudaki tek istisna motorun gaz pedalı hareketlerine daha duyarlı hale gelmesi. Chip tuningde çoğunlukla devir kesiciye müdahale edilerek daha yüksek devir yapması sağlandığından performans artışı belirgin bir biçimde hissedilir.

Her otomobile chip tuning uygulanır mı?
Öncelikle chip tuning uygulanacak otomobilin motoru ve elektrik sistemlerinin kontrol edilebilmesi gerekiyor. Eski nesil karbüratörlü mekanik motorlarda yeniden programlanabilecek bir chip bulunmadığından chip tuning işlemi gerçekleştirilemiyor. Atmosferik benzinli motorlarda chip tuningle elde edilen güç miktarı 4-6 HP’yi geçemiyor. Atmosferik eski nesil dizel motorlardaysa hiç bir kazanç elde edilemediğinden chip tuning yapılmıyor. Benzinli turbo motorlardaysa ciddi anlamda güç kazancı yaşanıyor. Elektronik bir program sayesinde turbo basıncı, benzin miktarı, ateşleme ve devir kesicide oynamalar yapılabiliyor. Bunun sonucunda yüzde 35'lere varan oldukça hissedilir bir performans artışı sağlanıyor. Aynı şekilde turbo dizel motorlarda da aynı oranlarda güç artışı yaşanıyor.

Chip tuningin faydaları ve zararları nelerdir?
Chip tuning yapılmış bir motor gaz pedalından gelen emirlere daha hızlı reaksiyon gösterir. Yüksek devirlerde güç artışı yaşanır böylece performansta yükselir. Ancak performansı hissedebilmek için yüksek devirlerde kullanım tarzı benimsenirse yakıt tüketiminin yükseldiği görülür. Normal kullanımdaysa yakıt tüketimi 100 km’de 1 ile 1.5 litre arasında azalabilir.
Chip tuning yapılmış bir otomobil servislerdeki bilgisayarlı elektronik test aletine bağlandığında göstergede "elektronik kumanda sistemi hatası" ya da "kilometre sınırlamasıyla oynanmış" ibareleri görülebilir. Bu nedenle otomobilin halen süren garantisi var ise bu iptal edilebilir. Chip tuningin en büyük tehlikesi sıcak bir havada düşük kaliteli yakıtla ve araç tam yüklüyken tam gaz seyredildiğinde motorun yanma riski olarak belirtilebilir. Yeterince iyi olmayan chip tuning yazılımı soğutma suyunda meydana gelebilecek aşırı ısınmayı algılayamayabilir ve silindir kapak contasının yanmasına neden olabilir. Benzinli turbo ya da turbo dizel motorlarda daha güçlü intercooler ve yağ soğutucularının kullanılmasına dikkat edilmelidir.
Bazı otomobillerin işletim sistemleri dışarıdan her türlü müdahaleye karşı korumalıdır. Bu nedenle bu modellerin işletim sistemini yeniden programlamak imkansızdır. Böyle modelleri de işletim sisteminin chipi sökülerek yerine programlanmış hazır chipler takılabilir. Böylece sistemin koruması aşılmış ve modifikasyon gerçekleşmiş olur.

Tahmini güç kazanımı
Marka/Model Kazanım Fiyat
Alfa Romeo 147 1.6 7-10 HP 750 YTL
Audi A3 1.8T 20-30 HP 960 YTL
Opel Astra 2.0 GSi 8-12 HP 650 YTL
Opel Corsa 1.0 6-8 HP 650 YTL
Peugeot 206 1.4 HDi 20-30 HP 1100 YTL
Peugeot 307 1.6 16V 7 – 11 HP 700 YTL
Renault Clio 1.5 dCi 20-30 HP 1200 YTL
Renault Megane 1.6 16V 7 – 12 HP
VW Golf 1.9 TDI 20-35 HP 1250 YTL
VW Passat 1.6 6-11 HP 650 YTL
alıntıdır...
 
Okan bilgi için sağol ya bu epromlardan ben kopyalıyabilirim ama bana, kopya kilidi açık tuning epromu bulursanız ben 5 $ karşılığı bunları çoğaltırım. Tanıdıklarınızda bu tuning epromundan olan varmı? Birde 98 2.0 GLS ye kaç beygir katar bu chip tuning?
 
Sanmıyorum ki bu işi yapan adamlar kopya korumasını açık bıraksınlar. Kopyalama işi çok zor hatta imkansız o nedenle. Tivari bir malı kopyalamaya açık bırakmaz kimse.

Chip-Tuning'in yapılışı konusuna gelince, bildiğim kadarıyla orjinal ECU yazılımının açık kaynağını elde edip o kaynaktaki değerlerle oynayarak stabil bir ayar yakalıyorlar. Çok ayrıntı bilemiyorum, araştırdım ancak elle tutulur bir bilgi bulamadım. Sanırım usta-çırak ilişkisi içerisinde öğrenilebilir bir tek.

Farklı amaçlara yönelik chip-tuning uygulamaları mevcut. Örneğin kimi kullanıcılar yakıtı önemsemeyip salt performans isterken kimi kullanıcılar da performanstan çok yakıt ekonomisine önem verir. İşte bu gibi durumlarda ECU programlama ile ister ekonomi amaçlı ister performans amaçlı tuning yapabilirsiniz.

Turbolu araçlarda normal araçlara göre yüksek kazanç sağlamasının nedeni de farbika standardı turbo basıncı ve zamanlarıyla oynanması. 1.4 Ecotec 90HP motoru 100HP yapabilirken, 1.3 CDTI 90HP motoru 120HP yapabiliyorlar.
 
Sanmıyorum ki bu işi yapan adamlar kopya korumasını açık bıraksınlar. Kopyalama işi çok zor hatta imkansız o nedenle. Tivari bir malı kopyalamaya açık bırakmaz kimse.

Chip-Tuning'in yapılışı konusuna gelince, bildiğim kadarıyla orjinal ECU yazılımının açık kaynağını elde edip o kaynaktaki değerlerle oynayarak stabil bir ayar yakalıyorlar. Çok ayrıntı bilemiyorum, araştırdım ancak elle tutulur bir bilgi bulamadım. Sanırım usta-çırak ilişkisi içerisinde öğrenilebilir bir tek.

Farklı amaçlara yönelik chip-tuning uygulamaları mevcut. Örneğin kimi kullanıcılar yakıtı önemsemeyip salt performans isterken kimi kullanıcılar da performanstan çok yakıt ekonomisine önem verir. İşte bu gibi durumlarda ECU programlama ile ister ekonomi amaçlı ister performans amaçlı tuning yapabilirsiniz.

Turbolu araçlarda normal araçlara göre yüksek kazanç sağlamasının nedeni de farbika standardı turbo basıncı ve zamanlarıyla oynanması. 1.4 Ecotec 90HP motoru 100HP yapabilirken, 1.3 CDTI 90HP motoru 120HP yapabiliyorlar.
DİREKT ALMANYADAN YAZILIMLA OLUYOR VE ORJİNAL YAZILIMINI Bİ CD YE ÇEKİP SENDE BIRAKIYORLAR İSTEDİĞİN AN ORJİNALE DÖNEBİLİYORSUN.. ŞU AN 500 YTL CİVARINDA... BİRDE TURBO DA DEĞİL DE EN GÜZEL VERİMİ DİZEL ARAÇLARDA SAĞLIYOR CHİP TUNİNG... %30 A YAKIN Bİ PERFORMANS ARTIŞI OLUYOR BAK SÜRAT DEMİYORUM PERFORMANS DİYORUM... VE YAKIT AYNI... DEĞİŞEN YOK...
 
kısa ve öz...paylaşım için teşekkürler.
 
Yinede ben bi araştırayım, koruma nasıl atlatırız bakmam lazım 1 - 2 arkadaş var belki korumayı aşabiliriz kopyalama çok kolay 20 dk da işi bitiririm. elinde o cd varmı orjinali olan
 
Geri
Üst