Chip Tuning ' in araca verebileceği zararlar !

Mehmet ustanın yanında bir amatör olarak bana laf düşmez, hele hele dizel de asla. Tamamen mantığıma göre yorum yapıyorum. Araçları bir yazılımla güçlendirmenin çok masum bir şey olduğunu düşünmüyorum. Öyle olsaydı fabrikalar bu işi kendileri yapmazlarmıydı? Fabrikaların amacı hem ekomomik hem de uzun süre dayanan motorları imal etmek değilmidir? Chip veya benzeri uygulamalar sonucu motora ilave olan her türlü + güç en azından aracın yakıtını etkiler. Ne kadar + güç o kadar fazla yakıt tüketimi değilmidir? Araçların motorlarına ne kadar fazla yükleme yapılırsa motor ömrünün de o derece azalacağına inanıyorum. Bu iş için çok uç bir örnek vermek istiyorum; Ralli arabalarının motor ömürleri.
 
Savaş abi, ralli ve F1 arabaları çok extreme örnekler, onlarda en fazlasını almak için herşey limitte zaten. Bizim kullandığımız araçlarda hava şartları ve kullanıcının aracı hor kullanması, bakımsız bırakmasına karşılık üreticilerin koyduğu bir güvenlik payı var, yani araçlar piyasaya verebileceği performansın %85-90'ı ile sürülüyor, yoktan bir şey var edilmiyor, var olan açığa çıkatılıyor. İyi bakılan chip tuningli bir araç, kötü kullanılan chipsiz bir araçtan çok daha uzun ömürlü olacaktır, buna adım gibi eminim.

Dizel ve benzinli turbo araçlarda durum biraz daha komplike, olaya aşırı besleme girdiği için limitler çok daha önemli, mazallah motor ya da turbo kötü bir uygulama neticesinde haşat olabilir. Bu nedenledir ki özellikle benzinli turbo araçlar yükleneceği zaman forged piston, piston kolları, yataklar vs. kullanılır ki yükselen yanma sıcaklığına dayansın.
 
Savaş abi, ralli ve F1 arabaları çok extreme örnekler, onlarda en fazlasını almak için herşey limitte zaten. Bizim kullandığımız araçlarda hava şartları ve kullanıcının aracı hor kullanması, bakımsız bırakmasına karşılık üreticilerin koyduğu bir güvenlik payı var, yani araçlar piyasaya verebileceği performansın %85-90'ı ile sürülüyor, yoktan bir şey var edilmiyor, var olan açığa çıkatılıyor. İyi bakılan chip tuningli bir araç, kötü kullanılan chipsiz bir araçtan çok daha uzun ömürlü olacaktır, buna adım gibi eminim.

Dizel ve benzinli turbo araçlarda durum biraz daha komplike, olaya aşırı besleme girdiği için limitler çok daha önemli, mazallah motor ya da turbo kötü bir uygulama neticesinde haşat olabilir. Bu nedenledir ki özellikle benzinli turbo araçlar yükleneceği zaman forged piston, piston kolları, yataklar vs. kullanılır ki yükselen yanma sıcaklığına dayansın.
Ralli araçlarını örnek olarak verirken zaten çok abartılı bir örnek olduğunu belirttim. Bu örneği vermemdeki amaç abartı hastalığımız içindi. Malum performans artışı ne kadar az seviyede olursa, zarar da o derece az olur. Yoksa bazı arkadaşlarımız madem hiç zararı olmuyor o zaman yükleme de maksimum olsun istiyorlar.
 
dizel araç kullanmak özen ister ama chipli kullanmak daha bir özen istiyor.örneğin ben yağı 6000 km de filan değiştiriyorum.hava filitresi 2500 km de mazot filitresi orjinaliyle 5000 km de bir gözüm gibi bakıyorum ve tabii aracı gereksiz yere yüklüyken yokuşta filan zorlamıyorum
 
Mehmet ustanın yanında bir amatör olarak bana laf düşmez, hele hele dizel de asla. Tamamen mantığıma göre yorum yapıyorum. Araçları bir yazılımla güçlendirmenin çok masum bir şey olduğunu düşünmüyorum. Öyle olsaydı fabrikalar bu işi kendileri yapmazlarmıydı? Fabrikaların amacı hem ekomomik hem de uzun süre dayanan motorları imal etmek değilmidir? Chip veya benzeri uygulamalar sonucu motora ilave olan her türlü + güç en azından aracın yakıtını etkiler. Ne kadar + güç o kadar fazla yakıt tüketimi değilmidir? Araçların motorlarına ne kadar fazla yükleme yapılırsa motor ömrünün de o derece azalacağına inanıyorum. Bu iş için çok uç bir örnek vermek istiyorum; Ralli arabalarının motor ömürleri.

+1, katılıyorum Savaş abi..

Madem chip tuning sonrası araçta canlanma ve yakıtta azalma (!) oluyor, neden bunu fabrika daha üretim aşamasındayken yapmıyor?

Kısa vadede olmasa da, uzun vadede sorun açacağını düşünüyorum bende..
 
ben çok fazla yüklenilmemek kaydıyla motora bir zararı olabileceğini düşünmüyorum..olsa bile sanırım bu yüksek km yapmış araçlarda ortaya çıkacaktır..yoksa aracına gereken özeni gösteren birinin sıkıntı yaşayacağını düşünmüyorum.fabrika öyle yapmaz mıydı diyorsunuz da her üretimin belirli kurallar dahilinde ve uyulması gereken yasalar içinde yapıldığını düşünürsek otomobil firmalarının da elini kolunu bağlayan birtakım kanunlar mutlaka vardır..firmalar bunu mutlaka göz önünde bulunduruyorlardır..
 
Alınan her extra güç eksilen motor ömrü demektir.Bu herkesin bildiği temel bir şey.Ha şurası varki : Atıyorum , sen eksilen %10 motor ömrünün çipten olduğunu bilirsin yada bilemezsin.Daha bilinçsiz kullanımda çipsiz de olsa daha yüksek oranda ömrü azalabilir.
Ama çipin standart bir motora göre hiçbir dezavantajının olmadığını söylemek mümkün değil.
Zaten çip tuning bile olsa standart motordan vazgeçen herkes bunu göze almış demektir.Sonuçta bilinçli yapılan bir yazılım olduğu taktirde aynı kullanım koşullarında
fark öyle 50-70 bin km yada 1-2 yılda pek ortaya çıkmaz diye düşünüyorum.
 
mantıklı yapılan chipten zarar gelmez.
 
benim uygulamayi opel servisinin kendi yapti dikkatli ve düzenli kullaniyorum bakimlarini zamaninda yaptiriyor sik olmamak sartiyla gerektiginde gidikliyorum:D garantimde devam ediyor suan icin cok memnunum.2 yil daha garantim var .bende düzenli kullanilirsa sorun olmayacaktir diye düsünüyorum..yok benim arabam söyle iyi gidiyor böyle güclü diye her seferinde yüklenilirse normal chipsiz araclardada sorun cikabilir..
 
Geri
Üst