Chiptuning Ne kadar Güvenli?

Ynt: Chiptuning Ne kadar Güvenli?

DERSİMLİ link' Alıntı:
Evet bu sistemler aracın motor ve hp gücüne göre dizayn ediliyor eğer araçta böyle bir güçlendirme yapılacaksa bir çok parçanın bu güçlendirmeyle beraber modifiye edilmesi gerekiyor. değişiklik yapılmaz ise bu parçaların  kısa zaman içinde ömürleri tükenecektir.

Ama benim dediğim bu dediğinizden farklı bir şey. Fabrika zaten belirli güç aralıklarında ortak fren ve yürüyen aksam kullanıyor. 95 bg dizelde kullanılan fren ve yürür aksam 140 bg lik versiyonda da kullanılyorsa 95 bg lik dizel aracı modifiye edip 120 bg yükseltiğinizde fabrikanın ön gördüğü güç sınırında kalmış oluyorsunuz zaten demek istedim. Ki zaten 140 bg üzerinde de bir marj vardır.
 
Ynt: Chiptuning Ne kadar Güvenli?

ama aradaki kilo farkını unutmamak lazım bu arada aynı kiloda olsalardı 1.4 t araçların daha farklı bir yürüyen aksama ihtiyaçları olurdu diye düşünüyorum.
 
Ynt: Chiptuning Ne kadar Güvenli?

ulas79 link' Alıntı:
hali hazırda gelen araçlarımızın güç performans dengesi vergi ve tüketim değerlerine göre ayarlanıyor şöyleki avrupa vergi sistemi gaz salınım değerlerine göre artış gösteriyor ,bu yüzden verebileceği optimal güç değilde olabilecek en optimal gaz salınım güç dengesi sağlanıyor buda gücün daha az tüketimin daha düşük aynı oranda gaz salınım oranlarıda da az olan araçaların üretilmesine sebep oluyor misal ilk nesil vectra gt ler 156 hp idi ama avrupa normları değişince ikinci nesil gt ler136 bg re düştü yine bizim araçların güçleride bu yüzden verebilecekleri optimal güçte değil optimal gaz salınımında kalıyor buda daha az güçlü araçlarımızn olması anlamına geliyor yurt dışında ciddi anlamda bu işi yapan tuning firmaları bu optimal gücü ortaya çıkartıp kullanılmasını sağlıyorlar özellikle optimal diyorum çünkü maxsimum gücü hiçbir profesyonel firma motor içine ve yürür aksama girmeden vermesini sağlamaz,ülkemizde işinin ehli olmayan bazı kişiler yüzünden chip tuning denilen işlemin adı kötüye çıktı yukarıda yazdığım ölçüleri göz önüne almayıp maximum gücü verip aracı çok güçlü yaptım gibisinden isim salmaya çalışıyorlar ama yaptıkları araçlar patlayınca olan araç sahiplerinin üstüne kalıyor bunu yapan usta kılıklı kişilerde bir süre ortadan kaybolup sonra başka bir yerde türüyorlar işte bu yüzden bir dolu şehir efsanesi ortaya çıkıyor yok chip motoru bitiriyor yok turboyu kırıyor gibi.
Mantıklı bir acıklama fakat motor güclerı optımal gaz salınımları baz alınarak belırlenıyorsa 1.3 motorda 109gr co2 emisyonu varken 115 hplık v40da 94 gr co2 emısyonu var 95 hpnın 115 beygırden daha az gaz salınımına sahıp olması gerekmıyor muydu bu durumda?
 
Geri
Üst