çift kapi kilitlemeyle otomatik cam kapatma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan usuruh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
teşekkür ederim Gerçekten hiç aklıma gelmedi resim çekmek keşke çekseymiştim:( Ama vectra b si olan bir arkadaş var oda istiyor aynı sistemden eğer ona da yaparsam Onun resimlerini koyarım böylece vectrası olan arkadaşlara belki bi faydamız dokunur.



Güzel olur böylece konu başlığı da self servis bölümündeki yerini alır.:)
 
mavi-siyah ve Siyah- kırmızı kabloları rölenin besleme uçlarına bağlıyoruz bunlar çift kilitleme motoruna giden kablolar, aracın herhangibiyerinden aldığınız şaseyi ve kırmızı - mavi kabloyuda rölenin çekince kapanan yani kondansatör bağlı uçlarına bağlıyoruz bu uçlarda cam kapatma siviçinin uçları.
 
ben yapamadim arkadaslar kibrista da yapacak bi kimse yok inanin bana.kahverengi kirmizi var ama kahverengi siyah yok arti sizin dediginiz olayi biraz turkcelestirsekte bende yapabilsem neyi nereye bagliyoruz.bir tur soket girisi var kablolarin bagli oldugu ve o soketten gecen kablolar koltugun sol altinda 2ye bolunuyor.hirs oldu bende gercekten.dun gittigim elektrikci bana 50 60 a olur dedi 2 saat ugrasirim dedi ve direksiyon altini cikarmam lazim dedi.baska bir cozumu mutlaka vardir.anahtar ile kapilari kapattigim zaman 2.kez yaptigimda ve saga cevirik tuttugumda camlar kapaniyor.
 
ya aynı dert bende de var. bursa da birini buldum yapabilirim dedi ama mesuliyet kabul etmem akü konusunda dedi, ya elindeki cam kaldırma modülünü satmak için dedi yada öyledir bilemem ama modülü de 70 e takarım dedi. aslında kapı içini falan sökmeye gerek olmaması lazım, menteşeden tüm kablolar geçmiyor mu sonuçta? menteşe soketinden bi kabloyla halledilebilir ama hangi girişler olduğunu bulabilecek birini bulmak zor...
 
asdfiu.jpg

sema.jpg

hiç bilmeyen bir kişiye bu birleştirme işini anlatacak aranıyor... (ben bazı açıklamaları resme ekledim) nere nereye lehimlenecek?????
konu 6 sayfa olmuş yapanlar var ama bir o kadar da hatta daha fazla yapamayan var. yapanların biri de şu işi açık açık anlatmıyor. 5-6 lehimlik bir iş deyip kestirip atılıyor. o 5-6 lehimle nere nereye lehimlenecek, biz onu istiyoruz.
 
Son düzenleme:
asdfiu.jpg

sema.jpg

hiç bilmeyen bir kişiye bu birleştirme işini anlatacak aranıyor... (ben bazı açıklamaları resme ekledim) nere nereye lehimlenecek.
konu 6 sayfa olmuş yapanlar var ama bir o kadar da hatta daha fazla yapamayan var. yapanların biri de şu işi açık açık anlatmıyor. 5-6 lehimlik bir iş deyip kestirip atılıyor. o 5-6 lehimle nere nereye lehimlenecek, biz onu istiyoruz.


Evet arkadaşa aynen katılıyorum. Bende yapamayanlardanım. Oto elektirikcisine sordum ben risk alamam dedi. Devre mantıklı gözüküyor fakat şöyle bizim anlayacağımız şekilde, resimli ve ayrıntılı olarak birisi anlatırsa çok daha faydalı olur..:)
 
mavi-siyah ve Siyah- kırmızı kabloları rölenin besleme uçlarına bağlıyoruz bunlar çift kilitleme motoruna giden kablolar, aracın herhangibiyerinden aldığınız şaseyi ve kırmızı - mavi kabloyuda rölenin çekince kapanan yani kondansatör bağlı uçlarına bağlıyoruz bu uçlarda cam kapatma siviçinin uçları.

çok güzel özetlemiş arkadaş olayı kapı kilitleme motoru iki motordan olusur birincisi ilk kilitlemeyi yapıyor ikincisi cift kilitleme yapıyor bu cift kilitleme motoruna paralel bir role baglıyoruz (rölenin bobin ayaklarına yani besleme yapıyoruz) renkler farklı olabilir kapı icinde veya esigin ordan bu kablolu buldunuz surece her yerden yapabilirsiniz. bu biirnci adımdı ikinci adımsa rölenin kontaklarına anahtarı cevirdigimizde kısa devre olan anahtar varya ona paralel baglıyorsunuz. bu anahtarın bir ucu şasedir şaseyide direk kullanabilirsiniz. rölenin orta ayağı ile kontak çekince kısa devre ayağa bağlıyorsunuz. bu ayaklara paleler bir kondansatör koydum buda camların kapanması için belli bir süre gerekiyor onu sağlıyor. sanayide filen adam aramayın meslek lisesi elektonik öğrencisi bulun birtane o devreyi kuracaktır
 
Bence uğraşmaya değmez anahtarla kapanıyo camlar zaten...
Ben orjinali bozma taraftarı değilim...
 
Geri
Üst