M
madmax50
Bilgi Girilmemiş
MErhaba arkadaşlar benim gibi birçok arkadaş çıkmacıdan cosmo farı alarak kullanmak istiyor. Sensör olmadığı için afl sisteminin kullanamadığımızı biliyrduk ama forumları karıştırırken bu konuda çok deneyimli birinin yazsını gördüm ve cosmo sevdasından vazgeçtim. Cosmo farında bi-xenon sistemi kullanamıyoruz yani uzunları yakamıyoruz. Bi-xenon sistemde uzunları yakmamızı kalipe denen bir perde sağlıyordu. Bu perde klasik bir sistem manyetik bir mekanizma ile basitçe çalışıyordu. Bizim cosmo farında ise step motor kullanılmış yani bir kontrol ünitesi vasıtasıyla çalışıyor. Cosmo farı yerine eski fara hella mercek takmak zorunda kalacağız. Yakın zamanda hella mercek alıp montajını yaptıracağım.
Astra j üzerinde arıza ışığı yakmayan xenon kit bulamadım. Tecrübe ettiğiniz kit varsa lütfen bildirin.
Cosmo farı konusunda bulduğum yazı
insignia ve astra j de kullanilan akilli far sistemi hemen hemen ayni. son 1 aydir bir tanidigimizin insigniasina sonradan afl yapimi icin oldukca zaman ayirdik.
mercekli fari sonradan taksaniz bile uzun far kullanmaniz IMKANSIZ.
astra h araclardaki bi xenonlarda mercek icindeki uzun far klepesi basit bir elektromiknatis yardimi ile acip kapaniyor. uzun farlara giden arti uctan bu elektro miknatisa akim yollamak klapenin acilip kapanmasi icin yeterli.
oysa insignia ve astra j deki klape tamamen farkli.
icerideki klape kendi ekseni ustunde 360 derece donebiliyor. bu klapeyi kontrol eden ise bir adet step motor. ilk enerji geldiginde step motor 270 derece donuyor, bir adet mikroswhich yardimi ile sistemonce kendini sifirliyor.
klape; her yuzeyi farkli yol aydinlatmalari icin farkli sekillerde ve derecelerde yontulmus homojen olmayan bir silindire benziyor. step motor klapeyi farkli acilarda cevirerek farkli aydinlatma sekilleri elde ediyor.
dolayisi ile klapeye uzun far konumuna almak icin direk voltaj vermek calismasini saglamiyor. step motorlarda calisma sistemi dogrusal akim degil tamamen manyetik kutuplama ile mumkun. motor ve strator uzerinde manyetik kutuplarin bir devre yardimi ile + - olarak degistirilmesi mantigina dayaniyor.
step motorun calismasi icinde oncelikle aractaki on camda bulunan kamera, kararan dikiz aynasi, cim ve bir cok yerden gelen sinyallerin afl motoru tarafindan islenmesi gerekiyor.
sonradan takilan mercekli farda far icinde mercegi saga ve sola ceviren motor da aynen mercek klepesi gibi ilk kullanimda kendisini resetliyor ve ortaliyor. mercekli fari elinize aldiginizda arka kapagi acinca mercegi elinizle cok fazla kuvvet uygulamadan saga sola cevirebiliyorsunuz. yani arac cukurlara girdikce mercek saga sola kayabiliyor.
bazi sivri zekalilar cozum olarak on viraj fari olarak kullanilan h7 ampulleri uzun far olarak kullanmaya calistilar. selektor yapinca yada uzunlari yakinca sadece sag ve sol tarafi aydinlattilar
en son care olarak mecekteki klape motorunu sokup onun yerine astra h mercekli fardan sokulen elektromiknatisi kullanmayi denedik.
bunun icin orjinal insignia farinin yan tarafindan genis bir parcayi da kesip cikarmak gerekiyor, zira farin yapisi geregi icini acmak mumkun degil. tek cozum farin onundeki mkiayi sokmek ki, sonradan yapistirinca disaridan cok kotu gorunuyor.
biz bu is icin 2 adet cikmma astra h mercekli farini, 1 adet pert aractan sokulmus nsignia farini ve bir adeeet de sifir insignia mercekli fari feda ettik.
ugrasmak yerine araci satip orjinal afl olan donanimi almak kesinlikle daha saglikli.
Astra j üzerinde arıza ışığı yakmayan xenon kit bulamadım. Tecrübe ettiğiniz kit varsa lütfen bildirin.
Cosmo farı konusunda bulduğum yazı
insignia ve astra j de kullanilan akilli far sistemi hemen hemen ayni. son 1 aydir bir tanidigimizin insigniasina sonradan afl yapimi icin oldukca zaman ayirdik.
mercekli fari sonradan taksaniz bile uzun far kullanmaniz IMKANSIZ.
astra h araclardaki bi xenonlarda mercek icindeki uzun far klepesi basit bir elektromiknatis yardimi ile acip kapaniyor. uzun farlara giden arti uctan bu elektro miknatisa akim yollamak klapenin acilip kapanmasi icin yeterli.
oysa insignia ve astra j deki klape tamamen farkli.
icerideki klape kendi ekseni ustunde 360 derece donebiliyor. bu klapeyi kontrol eden ise bir adet step motor. ilk enerji geldiginde step motor 270 derece donuyor, bir adet mikroswhich yardimi ile sistemonce kendini sifirliyor.
klape; her yuzeyi farkli yol aydinlatmalari icin farkli sekillerde ve derecelerde yontulmus homojen olmayan bir silindire benziyor. step motor klapeyi farkli acilarda cevirerek farkli aydinlatma sekilleri elde ediyor.
dolayisi ile klapeye uzun far konumuna almak icin direk voltaj vermek calismasini saglamiyor. step motorlarda calisma sistemi dogrusal akim degil tamamen manyetik kutuplama ile mumkun. motor ve strator uzerinde manyetik kutuplarin bir devre yardimi ile + - olarak degistirilmesi mantigina dayaniyor.
step motorun calismasi icinde oncelikle aractaki on camda bulunan kamera, kararan dikiz aynasi, cim ve bir cok yerden gelen sinyallerin afl motoru tarafindan islenmesi gerekiyor.
sonradan takilan mercekli farda far icinde mercegi saga ve sola ceviren motor da aynen mercek klepesi gibi ilk kullanimda kendisini resetliyor ve ortaliyor. mercekli fari elinize aldiginizda arka kapagi acinca mercegi elinizle cok fazla kuvvet uygulamadan saga sola cevirebiliyorsunuz. yani arac cukurlara girdikce mercek saga sola kayabiliyor.
bazi sivri zekalilar cozum olarak on viraj fari olarak kullanilan h7 ampulleri uzun far olarak kullanmaya calistilar. selektor yapinca yada uzunlari yakinca sadece sag ve sol tarafi aydinlattilar
en son care olarak mecekteki klape motorunu sokup onun yerine astra h mercekli fardan sokulen elektromiknatisi kullanmayi denedik.
bunun icin orjinal insignia farinin yan tarafindan genis bir parcayi da kesip cikarmak gerekiyor, zira farin yapisi geregi icini acmak mumkun degil. tek cozum farin onundeki mkiayi sokmek ki, sonradan yapistirinca disaridan cok kotu gorunuyor.
biz bu is icin 2 adet cikmma astra h mercekli farini, 1 adet pert aractan sokulmus nsignia farini ve bir adeeet de sifir insignia mercekli fari feda ettik.
ugrasmak yerine araci satip orjinal afl olan donanimi almak kesinlikle daha saglikli.