Citroen C-Elysee'yi nasıl bilirsiniz?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ksk_corsa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Fatihcim seninle bu konuda hemfikir olamadık, herkesin kendi görüşü kendi düşüncesi :)

ilk 85 model brodwayla aynı ağırlıkta, 3 yıldız almış bir aracı almak herkesin kendine kalmış. Yeni teste göre corsa inan en az 4 alır. Ayrıca Corsa ile muadil aracı karşılaştırman sadece hızlanma ile alakalı yoksa orjinalle aynı zaten olamaz :). Araç ağırlığı elbette kaliteyi belirtmez ama bu hafifliği anca gazete kağıdı gibi kaportayla hafifletirsin. Sonra bol rüzgar, yol sesi :).

Senin vectra o ağırlıkta olmasaydı ne yola öyle otururdu ne de iyi yol tutardı. Yanından geçen orta hızda bir tır rüzgarı burnunu kıvırırdı hafiften haberin ola :)

Ben arkadaşın yorumunu yazdım dediği; güvenliği sattığı 2009 model Corsasına nazaran iyi olmaması hatta daha aşağı olması. Ben ne içine oturdum ne kullandım. Sadece gösterişli ve güncel duruyor o kadar.Ama dediğim gibi o fiyatlara orta sınıf sedan anca bu alınabilir. Çünkü benzer emsal astra sedan, focus sedan vs.. %50 daha ister.

Alacak kişilere hayırlı olsun güle güle ve dikkatli kullanın aman deyim :)
Abi ağırlığın rüzgarla alakalı yol tutuşunda etkili olduğu açıkcası artık kanıtlanmış bir durum değil. :)
bizde toyota corolla vardı 1100 kg civarı araç rüzgarda etkilenirdi. yandan tır kamyon yüksek hızda bir araç geçsin şerit değiştirmesin araç kendisi diye yapışırdım direksiyona.
şimdi 1026 kg bir 206'ım var minnacık birşey :D zerre etkilenmiyor rüzgardan. aracın rüzgardan etkilenme olayı aerodinamikden kaynaklı. mesela corollanın rüzgardan etkilenmemesi için 3.5 cm yayla basınca kitap gibi oluyordu. vectranında yola oturma sebebi yere yakın oluşu ve bağımsız süspansiyonu. ağırlık merkezide düzgün olan hiçbir araba zaten savurmuyor kolay kolay.
artık opel astra k mı olur ne olur bilinmez şasede baya iyileştirmeler yapılacak yeni platforma taşınacak. 1000 kg civarı olması bekleniyor ( biyerde okudum ama nerde bilmiyorum :) )şimdi astranın ne yol tutuşu düşer astranın nede rüzgardan etkilenir. zaten japonların yakıt tüketiminde kazandığı en büyük avantaj kasa hafifliği. honda civic mesela köpek gibi yol tutar ve zerre rüzgardan etkilenmez.
 
Abi ağırlığın rüzgarla alakalı yol tutuşunda etkili olduğu açıkcası artık kanıtlanmış bir durum değil. :)
bizde toyota corolla vardı 1100 kg civarı araç rüzgarda etkilenirdi. yandan tır kamyon yüksek hızda bir araç geçsin şerit değiştirmesin araç kendisi diye yapışırdım direksiyona.
şimdi 1026 kg bir 206'ım var minnacık birşey :D zerre etkilenmiyor rüzgardan. aracın rüzgardan etkilenme olayı aerodinamikden kaynaklı. mesela corollanın rüzgardan etkilenmemesi için 3.5 cm yayla basınca kitap gibi oluyordu. vectranında yola oturma sebebi yere yakın oluşu ve bağımsız süspansiyonu. ağırlık merkezide düzgün olan hiçbir araba zaten savurmuyor kolay kolay.
artık opel astra k mı olur ne olur bilinmez şasede baya iyileştirmeler yapılacak yeni platforma taşınacak. 1000 kg civarı olması bekleniyor ( biyerde okudum ama nerde bilmiyorum :) )şimdi astranın ne yol tutuşu düşer astranın nede rüzgardan etkilenir. zaten japonların yakıt tüketiminde kazandığı en büyük avantaj kasa hafifliği. honda civic mesela köpek gibi yol tutar ve zerre rüzgardan etkilenmez.


Evet yakıtta en büyük avantaj ağılıığın hafif olması. Valla şuan bende bilemiyorum artık hangisinin sağlam hangisinin kötü olduğunu. Küçücük Smart fortwo çarpışmada acayip sağlam çıkıyor ama yolcuya nasıl yansıyor bilmiyorum. Aslında şasenin, kaportanın absorbe olması içeriye az hissettiriyor ve önemli olan şuan bu.

Bahsi geçen araç için dediğim gibi o fiyata dolu başka sedan yok. Biraz daha kalite isteniyorsa 55-60 çıkılması lazım. Arkadaşım şuan kullanıyor ama 1.2 cc 3 silindiri beğenmediği kesin. En azından dizeli alınmalı diyor.
 
Evet yakıtta en büyük avantaj ağılıığın hafif olması. Valla şuan bende bilemiyorum artık hangisinin sağlam hangisinin kötü olduğunu. Küçücük Smart fortwo çarpışmada acayip sağlam çıkıyor ama yolcuya nasıl yansıyor bilmiyorum. Aslında şasenin, kaportanın absorbe olması içeriye az hissettiriyor ve önemli olan şuan bu.

Bahsi geçen araç için dediğim gibi o fiyata dolu başka sedan yok. Biraz daha kalite isteniyorsa 55-60 çıkılması lazım. Arkadaşım şuan kullanıyor ama 1.2 cc 3 silindiri beğenmediği kesin. En azından dizeli alınmalı diyor.

Şöyle bir noktaya değinmek isterim. Günümüzde ağırlığı hafifletmenin tek yolu ucuz kaporta kullanmak değil. Normal sactan çok daha kaliteli ve hafif (ama pahalı) güçlendirilmiş malzeme kullanılıyor.

VAG grubu güncel olarak bunu MQB adını verdiği yeni platformunda GOLF 7'de yaptı. Audi ise birkaç yıl önce R8'de güçlendirilmiş hafif malzeme kullanarak ''Uzay Kasa'' tabiriyle bunu dünyaya duyurmuştu. Ancak bu çok maliyetli bir durum ve her üretici yapamıyor maalesef.

Smart'ın bu kadar dayanıklı olmasının sırrı da bu. Güçlendirilmiş, hafif malzeme.

Yolda kalma ve rüzgardan etkilenmemek ise arkadaşın da bahsettiği gibi aerodinamikle alakalı. Keza R8 gibi bir aracın rüzgardan etkilenmesi düşünülemez.

Son olarak C-Elysee için rüzgar konusuna değinecek olursak sert rüzgarda önden etkilendiğine şahit oldum. Hatta yanımdaki yolcu dahi bunu farketti. Kendi aracım Astra J (1530 kg) 2 yıldır tüm hava şartlarında kullandım ve asla böyle bir şey yaşamadım. Yüksek hızlarda bile. Yani rüzgarda savrulma olayının ağırlık ile hiç alakası yok değildir bana göre. Aerodinamik kadar olmasa da ağırlığın etkisi var. Olmalı...
 
Hayırlı olsun. Yakıt konusunda bu aracın çok iyi olduğunu duymuştum
 
"Benim görüşüm" sınıfında başarılı bir araç gördüm bindim. Rakiplerine göre daha yakışıklı. Rüzgar konusunda eğer etkilenmeyen bir araç varsa zaten fizik bitmiştir. Araçlar kötü yol paketi ile geliyor hele B serisi araçlar halfsuv mübarekler. Böyle olunca tümseklerde hiç frensiz geçip gidiyor.
 
Arka koltuk mesafesi geniş olur tabi oradan 5-6 cm oturma kısmından çalmışlar. Benim araçta dizimin altına şeşen koltuk onda 3-4 parmak boşta kalıyor.
Bir araç alırken arka koltuğunda yolculuk yapmadan konforlu demeyin. Çünkü şoför koltuğunu ekstra kaliteli yapıyorlar direksiyona geçince büyüleniyorsunuz.



Özgür Kızılkaya

Açıkcası alırmıyım bende almam 10.000 lira daha katarım gider kaymak gibi Honda Civic alır keyfime bakarım ama doğruyu söylemek gerekirse
+ Gerek önde gerekte arkada fazlasıyla yeterli diz mesafesi var. Siz önden 3-5 cm çalarak arkayı genişletmiş diyorsunuz ama öylede bir şey yok hatta şöyleki Astra J'ye benim bacaklarım sığamamıştı koltuğu en aşağıya indirdim direksiyonu en yukarı kaldırdım ama hala bacaklarım direksiyona yapışıktı.
+ Bagaj hacmi 506 litre birde bu araba B2 segmentinde olduğunu düşünürsek nevarki benim arabamın bile yeterli bir bagajı olduğu halde 390 litre.
+ Arkadaşların dediği gibi 1.6 VTi ve 1.6 HDi motorları kendi sınıfına göre çok atak ayrıca dizel motoru tutumlu. Şöyleki 92 beygirlik dizel motoru şehir içinde 4.5 litrelerde geziyor Antalya yollarında.
-- Çok kalitesiz ve estetikten uzak kalite ve dış tasarım.
- Kullanışlılık açısında berbat cam kontrol düğmeleri
Bunlar benim hoşuma giden ve takıldığım noktalar anlattığım araçta Peugeot 301 Citroen nasıldır bilmiyorum ama alınırmı alınır ama hala Renault'u tavsiye etmiyorum etmemde.
 
Son düzenleme:
301 ve C elysse aynı araçlar. Tıpkı 107 ve c1 gibi.
Ortak platform da üretiliyor.
Ayrıca C4 ün artığı 1.6 hdi 92 hp motor kullanıyor olması bile yeterince gözden düşürüyor bu aracı.
Genişlik vs hikaye. Yanından tır geçince içerisi 5.2 etkisinde sallanıyor.
Bence sadece şirketler ve reprezantlar için biçilmiş kaftan. Ayrıca yakıtını bizim arkadaş Sivas'ta 6 litrenin altına düşüremedi.


Özgür Kızılkaya
 
301 ve C elysse aynı araçlar. Tıpkı 107 ve c1 gibi.
Ortak platform da üretiliyor.
Ayrıca C4 ün artığı 1.6 hdi 92 hp motor kullanıyor olması bile yeterince gözden düşürüyor bu aracı.
Genişlik vs hikaye. Yanından tır geçince içerisi 5.2 etkisinde sallanıyor.
Bence sadece şirketler ve reprezantlar için biçilmiş kaftan. Ayrıca yakıtını bizim arkadaş Sivas'ta 6 litrenin altına düşüremedi.


Özgür Kızılkaya

Biliyorum aynı platformda üretildiklerini ama her araba bir değil hepsinin ayrı bir karakteri var mesela Fiat Fiorino ve Citroen Nemo da aynı platform ama çok ayrı yürüyorlar. Sizin gibi düşünürsek Fiat Albea , Fiat Linea , Accent Era , Renault Fluence'de o zaman şirketler ve röprezantlara göre araçlar çünkü hemen hemen hepsinin ortak amacı düşük bütçeli , yeterli donanımlı bir aile aracı yapmak ki ayrıca sizin dediğiniz aracın 5.2 şiddetinde sallanması kalitesiz olduğundan değil yüksekliği sebebi ile çamurlukların içine rüzgar dolmasından dolayı.
 
301 ve C elysse aynı araçlar. Tıpkı 107 ve c1 gibi.
Ortak platform da üretiliyor.
Ayrıca C4 ün artığı 1.6 hdi 92 hp motor kullanıyor olması bile yeterince gözden düşürüyor bu aracı.
Genişlik vs hikaye. Yanından tır geçince içerisi 5.2 etkisinde sallanıyor.
Bence sadece şirketler ve reprezantlar için biçilmiş kaftan. Ayrıca yakıtını bizim arkadaş Sivas'ta 6 litrenin altına düşüremedi.


Özgür Kızılkaya

1.6 hdi artık bir motor mu ? :)
yanından tır geçince sallanıyormu derseniz yüksek hızlarda rüzgar etkilenmesi yok. ancak yandan geçen araçlarda çok ufak bir sarsıntı şeklinde hissettiriyor ancak tedirgin bile etmiyor. ayrıca o arkadaşını redline redline mı geziyor ? 6 lt imkansız başka şekilde...
 
92 lik olanı öyle. C4 lerde de 110 luk olanı tutuyordu.


Özgür Kızılkaya
 
Geri
Üst