combo 1.7 tdi motor ısındığında geç çalışıyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tiseri
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

tiseri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2008
Mesajlar
128
Tepkime puanı
0
Puanları
0
aracım sabah ilk çalışmada problem yok fakat yarım saat sonra tekrar çalıştırmak istediğimde zor çalışıyor ve mavi duman atıyor, enjektörleri temizllettim fakat problem devam ediyor, acil yardımınızı bekliyorum.
 
aracın kaç model.
 
Son düzenleme:
tdi de enjektör olmaz biliyordum.hem o dti dir.biz bu meseleyi devamlı araştıyoruz sen yeni başlık açmışsın.geç çalışma diye araştır.aracın kaç model.


:D:D alla alla TDİ de enjektör bulunmazmı:D:D (Ww nin kullandığı turbo dizel enjeksiyon sistemi:D) DTİ da (direk dizeL enjeksiyon) her iki sistemdede enjektör war abi:D ayrıca Tiseri bey aracınıızı cihaza bağlattınızmı bağlattıysanız ne gibi arızalar verdi?
 
dizel araçların hepsi enjektörlü olur ;)
 
haklısınız dediğiniz doğru.cihaz bu arızayı göstermiyor. çünkü arıza özel şartlarda ortaya çıkıyor.)
 
Son düzenleme:
Rizeli bir vatandaş caddy sinde olan bu sıcakken geç çalışmayı şöyle çözmüş:
şöyle diyor :
Evet sorunum kurumdanmış. Motor üst kısmı ( subap enjektorlerin ve egzantrik millierin olduğu kısım) söküldü benzinle parçalar silinerek temizlendi. Enjektorler özel bir sıvının içinde kaldı bir gün. Sonunda hem daha serive daha az yakmaya başladı (100km 4.7lt ortalama ile Trabzondan Rize'ye geldim) Hemde geç çalışma problemim çözüldü. Nerdeyse marş motorunun çalıştığını anlamaz oldum.

Önce bilgisyara bağlattırıp değerlerine bi baktırın derim.
Evet bir zaman sonra çıldırtıyor çalışmayınca elaleme rezil oluyoruz. 2005 model 30.500km. de caddy var ve herkesin içinde çalışmasın olacak iş mi bu.
s17.gif


Neyse benim arabayı Trabzon'da hayati usta var Maçka yolunda Fatih Sanayi Sitesinde (V.A:G.) teyzemin oğlunun tavsiyesi üzerine onun da Transporteriyle beraber gittik. Arabamı Vag Com (yazılım) ona bağladı ve değerlerin çok düşük olduğunu kurum yaptığını ve bu kurumun bu kilometrelerde olmayacağını büyük bir ihtimalle temiz mazot diye aldığım yerden rus mazotunun doldurulmasıyla oluştuğunu söyledi. Ben zaten pirelenip geçen sene değişmiştim mazot aldığım istasyonu. O zamanlardan başlamıştı ama demek ki iş işten geçmiş
s20.gif


Bu işlemi usta 350YTL ye yaptıklarını söyledi. Benim motor yağı, yakıt,hava,yağ ve polen filitre değişimi (30binlik bakım) de gelmişti onlarla beraber 585YTL ye maloldu.

Şimdi dediğim gibi arabayı tanıyamaz oldum. Hiç böyle gitmemişti. çeyrek gaz basıyorum ve araba 3000devirin üstüne çıkıyor ve 2000 devirden sonra inanılmaz atikleşti (umarım hep öyle gider
s2.gif
) Motorun çalıştığını anlamıyorum bile marş motoru çok sessiz dönüyor sanırım onunda bakımını yapmışlar. (50.000km. de bir bakımı yapılması gerekiyor)


carbon clean yaptırdınız mı?

İlkin onu yaptırtmıştım. carbon temizleme ve marş motorunun bakımı kömür yataklarına bakılması hatta durumu çok iyi olmasına rağmen akü'nün yeninden şarj edilmesi gibi.
Bir de kızdırma bujilerinden birini değiştiler Rize'de fekkat olmadı. 170ytl bu işe verdim. Bir arkadaşım pompadandır dedi yanımda iken 180km. ye çıktık araçla. Üstelik yağı hava filitresi yağ filitresi ve yakıt filitresi değişmemişken. Araba o zaman 29.800 de idi 30.000lik bakımına yaklaşmıştı. Yani dedim eğer yakıt pompasında bir sıkıtntı olsa bu araç bu hıza ulaşmaz çareyi Servis'e gitmekte bulmuşken teyzemin oğlu bir senedir t4 de yaşadığı sorunu Hayati ustanın çözdüğünü ve ondan sonra bir daha arıza yapmadığını söyleyince ona gittik. üstelik ona da servis den tavsiye gelmiş.
s2.gif


Bu Kurum temizlemeyi yapan usta çok iyi işinin ehli biri. Yarım saatte somunlarına kadar söktü aldı motorun üstünü. Kurumları kendi gözlerimle gördüm. Tabaka yapmış motorda. Tornavida ucu ile ve zımpara ile sökülebilen kurumu çözecek bir ilaç olduğunu düşünmüyorum. Onun için karbon temizliği fasa fiso yalandan yere paranı harcamış olursun. Mutlaka Opel'in de bir yazılımı vardır. Eğer aracın eskiye oranla çekişten düşmüşsse bunu en iyi dik rampaları çıkarken hissedersin. Benimki şimdi rampalarda ileriye doğru atılıyor (atıl kurt deyip gaza basmam yeterli
s2.gif
)
Birde enjektorlerin tıkalı olabilir. Bu sorun devam ederken ben ONESHOT marka bir enjektor temizleyiciyi tavsiye üzerine kullanmıştım. 2 kez denedikte sonra belirgin bir şekilde marş da sıcakken çalışmalar düzeldi. Bir arkadaşımın bu amatorce bir çözümdür sürekli kullanırsan enjektorlarine zarar verirsin onları arada bir kullanmalısın dediğinde bıraktım. Araba da marş almayı bıraktı
s17.gif


Ustanın dediğine göre enjektorlerimi rus mazotu mahvetmiş pek sağlıklı olmadıklarını ancak problem çıkarmayacaklarını söyledi. tanesi 600ytl ve takım olarak satılmakta işçilikle beraber 2,500ytl. Servis direk değişir temizleme işine gitmez.

Araban mı var derdin var. mazot pahalı aldı başını gidiyor arabanın parçaları pahalı bir şeyini değiştirmeye gelmiyor. Avrupa araba iyi konforu güzel en çok da uzun yolda rahat. Ama her şey gibi buna da bi bedel ödememiz lazım burası Türkiye. Bende şeytan kulağına kurşun aldığımdan beri rutin bakımları dışında sadece mazot koyup geziyordum hiç masraf çıkarmamıştı. İlk defa masraf ediyorum 3 senede bu kadar normal bence fazka kafaya takmamak lazım sonuçta insan yapısı ve bir sürü parçaların zincirleme çalışmasıyla birbirine bağlı

Kalın sağlıcakla..
 
aracım sabah ilk çalışmada problem yok fakat yarım saat sonra tekrar çalıştırmak istediğimde zor çalışıyor ve mavi duman atıyor, enjektörleri temizllettim fakat problem devam ediyor, acil yardımınızı bekliyorum.

Sorun mazot pompasında olabilir; veya ısıtma bujilerinden bir veya bir kaçı patlak olabilir.
 
Geç çalışma sorunu çözüldü.

Geç çalışma sorunu çözüldü.van da bir ustaya yaptırdım.800 ytl masraf (yağ değişimi falan dahil)
 
nasıl çözüldü ne yaptı usta. şu nedenle soruyorum aylardır forumda çözüm bulunamamıştı da..
 
aslında usta pek sır vermek istemiyor.çünkü bana söylediği arabayı bırak yarın gel al .ben senin sorunu halledecem oldu. kendisi opel servisinde çalışmış.sonra ayrılmış asıl alanı wv.kendi başına aynı sorun geliyor .o da epey uğraşıyor.bunu oğlundan dinledim.kendisi VAN'da kayseriye bile götürüyor.Sorun kurumdan.Ama dedimya ben arabayı bıraktım.Motorun kurumu temizlendi , jontalar filan , sübap ayarları , yağ değişimi falan,daha ne gibi inceliği var bilmiyorum.Ben ordayken yapmadılar. Ama inanılmaz birşey .Sanki araba 200-300 kilo daha hafifledi.Sıcak soğuk yarım marş ile alıyor.Usta bu konuda kendinden tecrubeli olduğundan çok emin.Başka bir komşusundan bahsediyor.Aynı sorun ile gelen bir araba 3 yıl git gel yapmış.Sağlam olan parçalar değişmiş . sağlam pompayı bozmuşlar.Ben bana yakın 3 opel yetkili servisiyle konuştum.çevre ilçelerde ustalarla konuştum.İnternette konuşuyoruz.Ama bu sorun ben çözdüm böyle oldu diyen yoktu.800 ytl verdik.Ama az sanki arabayı sıfır aldım gibi seviniyorum çünkü psikoljik sorun oldu.
 
Geri
Üst