Conta degisiminden sonra yağ yakmaya basladi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Felix55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Felix55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2016
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ust kapak contasi degistikten sonra Motul 10-40 yağ konuldu. 300 km sonra yag azaldigini fark ettim ve Yarim litre castrol 10-40 yag ekledim araca. Tam doldu.

Yag eklemeden once siyah duman atmiyordu arabam. Acaba neden bilenler cevap verebilir mi ?

https://youtu.be/MT78I1IK7lA

Buyrun buda videosu

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ust kapak contasi degistikten sonra Motul 10-40 yağ konuldu. 300 km sonra yag azaldigini fark ettim ve Yarim litre castrol 10-40 yag ekledim araca. Tam doldu.

Yag eklemeden once siyah duman atmiyordu arabam. Acaba neden bilenler cevap verebilir mi ?

https://youtu.be/MT78I1IK7lA

Buyrun buda videosu

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

conta neden değişti buda önemli
 
Hararet sorunu ve su eksiltmeden dolayı conta değişmistir

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hararet sorunu ve su eksiltmeden dolayı conta değişmistir

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

hararet aşırı seviyede gerçekleştiğinde silindirlerede zarar verir diye biliyorum... yağ yakmaya sebep olabilir yani...

değilse işçilik hatası olabilir.
 
hararet aşırı seviyede gerçekleştiğinde silindirlerede zarar verir diye biliyorum... yağ yakmaya sebep olabilir yani...

değilse işçilik hatası olabilir.
Su eksiltme sorunu uzun bir suredir vardi. Yağda pekmez renginde bir degisim oldugunu fark ettigim zaman usta contayi yaktigimi soyledi. Ki araci aldigimdan beridir hic hararet 95 in ustune cikmadi 92 de fan acmaya basladi hep araba.
Conta degismeden once, sadece arabayi sabah calistirdigim zaman ilk marsta biraz siyah duman atiyordu ondan sonrada birdaha hic atmazdi.
Conta degisirken hatta ustayada sordum pistonlar ne durumda diye eliyle yokladi saga sola oynatmaya calisti hic pay yoktu yerinden hic oynamadi(saga sola). Sekmanlar eskimis veya yipranmis olsaydi belkide hareket ederdi diye dusunuyorum ben yanlista olabilir bu dusuncem.
Aslinda conta degistikten sonra 300 400 km sonra yag ekledikten sonra oldu bunlar.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Conta değişirken üst kapağa bir işlem yaptımı eğer üste işlem yaptıysa ve pistonlara ellemediyse bundan sebep yağ yakıyordur araç. Siboplar değiştimi ?
 
Conta değişirken üst kapağa bir işlem yaptımı eğer üste işlem yaptıysa ve pistonlara ellemediyse bundan sebep yağ yakıyordur araç. Siboplar değiştimi ?
Ust kapak sadece taslandi. Pistonlar vb hic bir sey degismedi. Taslamanin sebebide conta yandigi icin ust kapak yamulmus biraz.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Anladım kapak taşlanır normaldir. en iyisi yaptırdığın ustaya tekrar götür aracı motora baksın iyice. Moralini bozmak istemem benim başımdan da aynı olay geçti jonta yaktı araba değiştirdim jontayı kapak taşlandı. Usta dediki abi senin sibopları değişelim üst kapağı elden geçirelim. Tamam dedim yaptık on numara oldu bir müddet sonra yağ eksilmeye başladı motor, birkaç ay o şekilde devam ettim. Daha sonra motor artık üflemede yapmaya başladı ve mecbur motor yaptırdım. Motor yaptırdığım ustaya anlattım önceki durumu.
aynen dediği şu sen akapağı yaptırınca 200-300km sonra yağ eksiltmeye başlamıştır çünkü yukarısı sağlam alt taraf gevşek yağı pistonlara veriyor dedi. Senin durumda buna benziyor sanki. İnşallah öle bir durum yoktur tabi ama iyice baksın ustan. Motor olayı sıkıntılı bir iş sonrasın dada çok uğraşıyor insan.
 
Anladım kapak taşlanır normaldir. en iyisi yaptırdığın ustaya tekrar götür aracı motora baksın iyice. Moralini bozmak istemem benim başımdan da aynı olay geçti jonta yaktı araba değiştirdim jontayı kapak taşlandı. Usta dediki abi senin sibopları değişelim üst kapağı elden geçirelim. Tamam dedim yaptık on numara oldu bir müddet sonra yağ eksilmeye başladı motor, birkaç ay o şekilde devam ettim. Daha sonra motor artık üflemede yapmaya başladı ve mecbur motor yaptırdım. Motor yaptırdığım ustaya anlattım önceki durumu.
aynen dediği şu sen akapağı yaptırınca 200-300km sonra yağ eksiltmeye başlamıştır çünkü yukarısı sağlam alt taraf gevşek yağı pistonlara veriyor dedi. Senin durumda buna benziyor sanki. İnşallah öle bir durum yoktur tabi ama iyice baksın ustan. Motor olayı sıkıntılı bir iş sonrasın dada çok uğraşıyor insan.
Bu gun sanayiye gittim motor ustasi benlik bir sey yok aracin sekmanlardan yag yakiyor dedi. Arac fazla yaktigi icin tupcume de gittim. Oradaki adam ayni sizin dediginizi dedi bana. Ust kapak elden geciyor bir muddet sonra sekmanlardan yag kacirmaya basliyor dedi. Yag yakiyor senin araban kesinlikle dedi.

Simdi sormak istedigim bir sey var. Motoru yaptirmasam bu sekilde yag yakarak devam etse ne olur ?

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bu gun sanayiye gittim motor ustasi benlik bir sey yok aracin sekmanlardan yag yakiyor dedi. Arac fazla yaktigi icin tupcume de gittim. Oradaki adam ayni sizin dediginizi dedi bana. Ust kapak elden geciyor bir muddet sonra sekmanlardan yag kacirmaya basliyor dedi. Yag yakiyor senin araban kesinlikle dedi.

Simdi sormak istedigim bir sey var. Motoru yaptirmasam bu sekilde yag yakarak devam etse ne olur ?

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

10w60 yağ kullan daimi olarakta kontrol et yağını. bi kaç yıl kullanırsın bence
 
Geri
Üst