Conta Mı? Sibop Mu?

emre_unal

Yönetici
Moderatör
34-İstanbul
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
228
Tepkime puanı
244
Puanları
43
Dostlar selamınaleyküm,

İlginç bir sorunumuz var :

Kayınpederimin 2012 Astra J 1.4 T aracı var.

Aracı aldığımız günden beri lpg'de kullanırken sıkışık trafikte dur kalk yaptığımızda araç stop ediyor. Daha doğrusu araç aslında çalışıyor gibi oluyor yani stop ettiğine dair herhangi bir ışık , uyarı yakmıyor, direk çalışmayı kesiyor. Tekrar çalıştırdığımızda önce servo direksiyon uyarısı veriyor 2-3 saniye sonra topluyor kendini.

Ancak bu arızaların hiçbirini benzinde yapmıyor.

Lpg için geçen hafta Kartal'da Mavi Ay LPG Servisi'ne gittik. Regülatör beyin değişti turbo araçlar için daha gelişmiş bir beyin takıldı ancak durum yine aynı, stop etmeler devam ediyor.

Bundan 1-2 ay önce de kayınpeder sanırım araca hararet yaptırmış. 130C'ye yaklaştı kenara çektim durdum dedi ama geçen baktım yedek su depoyu kaynatma yapıyordu. Uzun zamandır da araç su eksiltmeye başlamıştı.

Şimdi bu bahsettiğim sorunlar contanın yanık olduğuna mı işarettir ? Yoksa sibopların yandığına mı işarettir? Sanırım lpg takıldıktan sonra çelik sibop yapılmamış , mevcut sibopları eritmiş olabilir mi?

Şayet bu 2 durum da mevcutsa ortalama ne kadar bir masrafın içindeyiz? 🤔
 
Çelik sibopta taktirmak sibobun erimeyecegi anlami tasimiyor. Siboplarin yanmasi birazda bakim ve kullanimla alakali. Contan yaniksa aracin surekli hareret yapar. Hararetin 130 lara gelmesinin iki sebebi olabilir j icin devirdaim pompasinin pervanesi erimis olabilir. Cark suyu aracta donermiyordur kronik bir problem, bir digeri termostatin kapali kaliyordur acmiyordur buda yukseltir harareti. 130 conta yaktiracak bi hararet degil zira 110 larda normal calisiyo zaten arac. Aracin stop etmesi lpg kaynakli bir sorun olabilir. Benzinde yapmiyorsa eger. Su eklsiltmesi devirdaim kaciriyo olabilir yada devirdaim boynu var uzerindeki hortum curuyo ve su ekltme yapiyor oda kronik sorun oda olabilir. Siboplar icin komprasyon testi yaptirin. Hararet icin sogutma sistemininizi bi kontrol ettirin
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Zafer Hocam bilgiler için teşekkür ederim. Yarın aracı servise götüreceğim. Dediğiniz noktalara baktıracağım.
Su eksiltmeyle alakalı daha önce bir kaç noktada kaçaklar vardı onlar halledildi ancak devirdaim hiç bakılmadı. Hatta araç şuan 187.000 km'de , zincirli diye sanırım devirdaim falan da değişmemiş. Muhtemelen dediğiniz noktalardan gol yiyoruz. Bakalım servis ne diyecek.
 
Zafer Hocam bilgiler için teşekkür ederim. Yarın aracı servise götüreceğim. Dediğiniz noktalara baktıracağım.
Su eksiltmeyle alakalı daha önce bir kaç noktada kaçaklar vardı onlar halledildi ancak devirdaim hiç bakılmadı. Hatta araç şuan 187.000 km'de , zincirli diye sanırım devirdaim falan da değişmemiş. Muhtemelen dediğiniz noktalardan gol yiyoruz. Bakalım servis ne diyecek.
Opelin zincir değişimi için önerdiği km 120 bindir aman aksatmayın. zincir kopmasa bile uzayıp gergi geremediği için yine zamanlaması şaşar motorun
 
  • Beğen
Tepkiler: emre_unal
Opelin zincir değişimi için önerdiği km 120 bindir aman aksatmayın. zincir kopmasa bile uzayıp gergi geremediği için yine zamanlaması şaşar motorun
yarın sabahtan servise götürüp göstereceğim hocam bakalım neler çıkacak.
kendime ait astra H kasa var 1.3cdti , kendim titiz olduğum için zincir değişimini yaptırmıştım. Ama kayınpeder bakım konusunda biraz esnek davranıyor :)
 
Ek bilgi devirdaim zincir icinde degil kayis icinde. Yanlis biliyorsun. Zincirli araclarda zincirin haricinde v kayisida bulunuyor. V kayisinda devirdaim sarj dinamosu klima motoru mars dinamosu kasnaklari bulunuyor. Zincir kisminda ise yag pompasi krank dislileri vs bulunuyor.
 
Zincirin 120-140 bin arasinda degismesi gerek uzarsada skinti koparsada skinti.
 
Opel Insignia 2.0 160 beygir CDTI yolda giderken birden hararet 130 vurdu aracı durdurdum tak tak ses geldi ve stop etti hararet yüksek motoru kaptım arızası yaktı, stop ettikten sonra suyuna yağına baktık eksik yok kaçırma yok sonra aracı kullanmadan bir ustaya çekiciyle çektik çünkü hararet dussede ilk cakistirmada direk 130 a vuruyor ve tak tak sesleri gelip sonra kendiliğinden stop ediyordu. Yetkili servisten gelen cihaz ile kodları yeniden yüklediler sorun geçti özel servislerdki cihaz yüklemeyi yapamıyor kod atamıyor sakın cihaz ile kod atmadan yazılımı yüklemeden motoru açtirmayin yatak sarması var derlerse hemen motor indirmeyin önce yazılım yemezse sonra egzoz sensörü değişimi p2428 hata koduysa en son motor indirme
 
Geri
Üst