corsa 1.2 fren sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan meister78
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

meister78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Nis 2010
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba.2006 carso 1.2 twinport esentia aracım var.sıfır olarak aldım ve halen kullanmaktayım.benım sorunum araba 100 ve ustu bır hızda gıderken frene bastıgımda bır ugultu,sarsıntı ve tıreme yapması.fren pedalından sankı tık tık ses gelıyor.garantı kapsamında olmadıgı ıcın servıs goturmuyorum.bırcok ustaya goturdum defalarca disk,balata ve kampana değiştirdiler+diskleri taşladılar ama malesef nafile.şimdi düşük hızda giderkende bir ses geliyor frene dokundugumda.en sonunda yetkili servise goturdum ama malesef onlarda dene me ve yanılma yoluyla kensin olmayan cevaplar verdiler.değiştirelim bi bakalım duzelmesı lazım gıbı tatmın etmeyen cevaplar..artık yoruldum ınanın kafayı yıyecegım.arabamaı satmayı bıle dusunuyorum sırf bu yuzden daha once yasayan basına bole bır olay gelen varmıdır arkadaşlar?çözüm önerisi usta tavsiyesi lütfen yardım...istanbul avrupa yakasındayım..şimdiden teşekkürler
 
Ustanı değiş derim...
fren balatası değişiyor disk değişiyor olmuyor taşlama yapıyorsa sorunu bulmadı ise ustanı değiş derim...
sorun parça simini bilmiyorum ama burdaki arkadaşlar inşallah bilirler ve yazarlar diski taktığın göbekte hafif oynama varsa paralallikde bozukluk varsa frenin diske paralel hiç bir zaman olmayacaktır buda milim bir oynama ise hızda kendini daha belirgin edecek frene basınca fren disk paralel olmadığından bu sorunu sana cıkaracaktır
Şuna bak ya usta olacaklar sorunu hala frende arayacaklar mişteriyi zıvanadan çıkaracaklar adlarıda usta sözüm onlara
 
Şimdi sana Türkçe isimleri buldum arkadaş
Tarif etmeye geldi :)
şimdi fren kaliberin biliyorsun aks taşıyıcısında montalıdır ortada aks ve porya bunun üzerine disk geliyor şimdi bu aks taşıyıcıs ile porya aynı açıda değilse boşluk varsa(poryada) bu fren(diskler) ile aynı nasıl anlatayım ya Türkçem yetmiyor kusura bakma...
şöyle anlatayım aynı açıda (paralel) dönmez yalpalar diyeyim bunu da yüksek hızda belli eder ve titreşimle belli eder aynı balans teker ayarı gibi ohhh inşallah anlatabildim...:)
 
Son düzenleme:
kardeş bide jantların balansına baktır. hiç ummadığın birşeydir belki ama ondan da olabilir.orjinal jant takmıyorsan bazı jantlar göbeğe oturmaz ondan dolayıda yapabilir. jant bilezikleri var onunla sorun çözülebilir
 
1. Disklerin markası ne?
2. Diskler %100 değişti mi?
3. Original jant mı? Original değilse tam oturuyor mu?
4. Saç jant mı?
5. Balans tam mı? Jant yamuk olabilir
6. Rot doğru mu? Lastik düz basıyor mu yola?
7. Porya ile disk tam birleşmiş mi
vs. vs.
 
Emre aslında aklıma ilk gelen jant oldu frene basınca 100km ve üzeri frene bastığında ama arkadaş frene basınca titreme artı uğultu diyor
 
1. Disklerin markası ne?
2. Diskler %100 değişti mi?
3. Original jant mı? Original değilse tam oturuyor mu?
4. Saç jant mı?
5. Balans tam mı? Jant yamuk olabilir
6. Rot doğru mu? Lastik düz basıyor mu yola?
7. Porya ile disk tam birleşmiş mi
vs. vs.
merhaba..
1-diskler orjinal değil..acıkcası markasını bilmiyorum
2-evet değişti hatta 2 kere sıfır kutusundan cıkartıp gözümün önünde taktılar.
3-4 orjinal 13" sac jant.birkere lastik değişimi oldu ondada orijinali 165 70 13 idi yanlıs bilmiyorsam sonrada 175 70 13 taktık hani yol tutuşu biraz daha iyi olsun diye.(bu arada jant takmayıda dusunuyorum ama su sıkıntıyı bır çözmem lazım)
5-yanı hıc baktırmadım bırde ona baktırayım barı
6-bu sorunun cevabını nerden bulabılırım lastıkcıdemı?
7-bunuda tamırcıde tekrar soracagım

yardımlarınız için teşekkürler bu arada önerebileceğiniz ist.avr.yakası tamirci varsa gercekten iyi bir usta aracımı götürebilirim
teşekkürler
 
Ucuzdan pahalıya gidiyorum,
Rotcuya gidin, sorununuzu anlatın, bir kontrol etsinler ve rot ayarı yapsınlar. O zaman taşıyıcı da amortisörde kaçıklık, şaşe de eğiklik vs. ortaya çıkar. Bunların hiç birini olduğunu sanmıyorum.

Lastikçiye gidin, balans yaptırın. Saç jantlar çabuk yamulur ve titretme yapar. Direk bu adımı uygulayabilirsiniz. Bunda sonra çıkacaktır sorun ortaya. İhtimalleri azaltmak gerek.
 
Cantları değişdin ise yapman gereken diskin aks taşıyısına paralelliğini ölçtürmen bu sana zaten porya veya aks taşıyısı hangisinde hata varsa gösterecktir
 
Cantları değişdin ise yapman gereken diskin aks taşıyısına paralelliğini ölçtürmen bu sana zaten porya veya aks taşıyısı hangisinde hata varsa gösterecktir

abi bu ölçüm aletinin adı ne biliyomusun? ingilizcesi dial indicator ama türkçesini bulamadım. benimde 30 km hızla giderken hafif frene dokuduğumda kesik kesik fren tutması sorunu var arabada. kendim tamir edeyim diorum tanıdık usta yok burda uğraştıracaklar beni sanayide diye en azından takım çantama bi alet daha girer :D

adı komparatörmüş aletin fiyatıda pek pahalı değilmiş :D
 
Son düzenleme:
Geri
Üst