corsa 1.7 dti çalışmama ve beyaz duman

pacificno1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2009
Mesajlar
46
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tüm arkadaşlara selamlar,

1.7 dti corsamda her ay bir arıza başıma geliyor. Geçen ay pompa beyni, bu ayki sıkıntım ise su eksiktmeyle başlayan durum...

Hergün arabadaki suyun neredeyse yarısı boşalıyordu. Bazen de arabayı çalıştırırken marşa bastığımda cırt yapıyor ama motor hiç dönmüyordu sıkışıp kalmış gibi oluyordu. ustalara gösterdikten sonra suyu eksozdan attığını ve contanın değişmesi gerektiğini söylediler ki motor pistonlara kadar sökülerek contaları değiştirildi, kurum temizliği yapıldı.

Şimdi aynı sorunlar devam ediyor. Bazen motor tıkır tıkır çalışıyor. Biraz gezdikten sonra kapatıp işimi hallettim geldim çalıştırırken fazlaca beyaz duman atarak, tekleyerek çalışıyor. (çalıştıktan sonra beyaz duman atarak gitmesinden başka sorun yok gibi)

(marş basmaması durumuna da "marş motorundan" teşhisi konuldu.)

Bilgisi olan ya da yorum yapmak isteyen arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Bu forum sayesinde çok sevdiğim arabam hakkında birçok şey öğrendim ama şimdi beni gerçekten çok üzüyor...:cry:
 
Bu arada bugün su eksiltmenin bi kalorifer borusundan olduğunu söyleyerek değiştirdiler ama sanırım yine eksiltti...
 
ya ustalarin isini temiz yapmadi ,planlamadi...veya üst kafada catlak var sibop canaginin oturdugu kisimlarda kusura bakma ancak aklima böyle tarif geldi cünkü türkcesini bilmiyorum anlattigimi anlayan ustalar yazarsa sevinirim :D
birde her zaman yaziyorum conta ile birlikte yeni vida kullanilmali 30tl icin basiniza is acmayin...
 
Geçen gün arabayı yine servise bıraktım. Motor komple sökülerek motor bloğu çıkartılmış, herhangi bir sorun görememişler. Test için rektifiyecilere gönderilmiş ve gelen sonuç motor bloğunda, yani anladığım kadarıyla silindirin birinde motor ısınınca genişleyen bi çatlak çıkmış.

Cevap verebilecek arkadaşlara sorum ; bu durumda normalde ne gibi bir işlem yapılır, maliyeti ne kadar olur??? (yarın arayıp masraflar hakkında bilgi verilecek olduğundan yorumlarınıza ihtiyacım var, teşekkürler...)
 
bence çıkma sağlam bir blok alıp numarayı işletin; çatlağı kaynatmak pek mantıklı olamyabilir....
 
Motorda butip ufak, blok soğukken belli olmayan bir çatlakta da mı kaynak verimli olmaz??
 
Motorda butip ufak, blok soğukken belli olmayan bir çatlakta da mı kaynak verimli olmaz??

motorunuzun soğutma sisteminde herhangi bir sorun yoksa 90 derecelerde seyreden bir motor bloğunun genleşip, kaynak yapılan yerden sıkıntı yaşatacağını sanmam
 
Bugün arayıp fiyat verdiler; çatlak kaynaklanacakmş, piston segmanları değişecekmş(eski piston başları kullanılacak), yağ jetleri değişecek vs..

2800 TL fiyat verdiler:(

normal midir böyle bir işlem için yoksa bizi mi yiyolar acaba??
 
Ekte bilginize sunduğumuz rektifiyeci raporunda motorunuzun genel durumu belirtilmektedir.
1.silindirdeki çatlak kaynak yöntemiyle kapatılıp silindirlere gömlek geçirme işlemi yapılacak,
bu işlem sırasında mevcut pistonlar kullanılmak kaydıyla yeni bir takım sekman bir takım piston kolu burcu ve bir takım yağlama jetleri ile aracınızın motoru revizyon yapılacaktır.


yapılacak işlem bu ve silindirin ölçümünde 1.silindirin blok yüzeyinde 8 cm aşağısında gömlek içi çatlamış olduğu görülmüş. Uygun kaynakla kaynatılıp revizyon yapılacakmış. Motor rektifiyesi için gereken parçalar: Gömlek, sekman, kol burcu olarak sıralanmış.

Yapılacak işlemlerin toplamı 2.800 TL tutuyor. Acaba normal midir?
 
sandık motor ne kadarki?
 
Geri
Üst