Corsa C chip tuning 1.7 DTI

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ilkem07
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar sırf buraya yazmak adına üye oldum foruma normalde pek bulunmam forum ortamlarında.. öncelikle 4yıldır 1.7dti corsa kullanıcısıyım.. şuanki aracım bunlardan 3.sü.. ve araçlarımın önceki ikisine farklı yerlerde chip uygulattım.. onun dışında araçlarımın mekanik anlamdaki işlerini kendim yaparım.. Bu arada yetkili Hyundai servisin'de master teknisyen olarak çalışıyorum.. öncelikle 2000d/d'de bir süre gidince yanan arıza lambasının sebebi bence EGR valfidir.. önceki 2aracımda aynı sorunu yaşadım.. Yetkili/özel serviste bunu çözememiş olmaları garip.. ayrıca orjinal yazılımla nadiren yanan ışığın chiple daha sık yanmasının sebebi egr'ye daha fazla yanmamış gazın gitmesinden kaynaklanır.. bence aracının egr valfini söktürüp temizletirsen (içindeki hareketli kısım çalışıyorsa sadece kirlenmişse) sorunun çözülür.. Egr'yi daha önce iptal ettirdim dersen zaten lambayı yakan o dur.. temizletmek yerine iptali yolunada gidebilirsin ama madem titizsin söktürüp temizlet.. hatta o arada emme manifoldunuda söktür ve temizlet.. sorunun muhtemelen çözülücektir..


emme manifoldu ve egr valfi temizlendi. emme girisleri 1 buyuk 1 kucuk olan girisler 1 buyuk 1 orta yapildi. egr valfi temizlik sonrasi iptal. oncesi de iptaldi. egr dogru calisiyor opcom ile degerleri okuyorum. acik kapali halleri.. egr iptali ariza isigi stock yazilimda yaktirmaz 1.7dti de. daha once hic duymadim
 
emme manifoldu ve egr valfi temizlendi. emme girisleri 1 buyuk 1 kucuk olan girisler 1 buyuk 1 orta yapildi. egr valfi temizlik sonrasi iptal. oncesi de iptaldi. egr dogru calisiyor opcom ile degerleri okuyorum. acik kapali halleri.. egr iptali ariza isigi stock yazilimda yaktirmaz 1.7dti de. daha once hic duymadim

konuyu şansa gördüm baştan sona okudum,

melihim benim arabam standart..ve uzunyolda bir süre sonra lamba yakıyor...2bin d/d gidemiyosun veya az altı-üstü..ve açıkcası şu an üstüne de düşmüyorum ama uzunyol eziyet olabiliyor..birde açık egr ile deneyeceğim,veya kısmen açık basınç dengeleyebilecek şekilde...
istanbul da imkanım olursa ecu dan egr yi silebilecekmiyim ona bakacağım..

şu an;
egr mi temizledim,ve manifoldum da temizlendi...
map yeni,egr selenoidi yeni,turbo selenoid yeni,debimetre gayet sağlam araba standart olarak güzel yürüyor...

egr nin lamba yakmasının sebebi bence türbin deki kurum dan sebep olur
1.nedeni türbin ısınınınca özellikle w.g. klape sinin yerine tam basmaması basınç kaybı-basınç fazlalığı nedeniyle yaktırır.
2.nedeni egr kapalı olması sebebiyle yüksek gelen basınç tan
3. olarak yan nedenler,atmosfer basınç sensörü de yaktırır debimetrede,denemeden ölçmeden anca konuşulur...

bir gerçek var bu araba mükemmel bir makinaya sahip fakat bir okadar rezil bir elektronik ve pompa sistemi...
x bir araçta egr den lamba yandıysa o egr dir,değiştir selenoidi veya gövdeyi,devam yürü,fakat dti da bu şekilde olmuyor...yok o yok bu...
 
Geri
Üst