Corsa C Cruise control dirençleri

Aciiillll

Arkadaşlar 6 ay önce 2005 model 1.3 cdti aracıma cruise control taktırmıştım.yaklaşık 220 tl felan tuttu.Daha sonra tis2000 den aslında dirençler ile yapıldığı fark ettim.Kol almadan devreyi yapmak isteyenlere direnç değerlerini veriyorum
Boşta sistemde hiç bir tuşa basılı değilken: 1260 ohm
Set tuşu yani hız sabitleyiciyi devreye alan ve hız artıran tuş:440 ohm
Hafıza ve hız eksiltme tuşu:202 ohm
sistemi iptal etme devre dışı bırakma tuşu:82 ohm
gerisi size kalmış devreyi kurun kola para vermeden cruise controlünüz olsun.
Tabi bu ölçümler direksiyona gelen 3 nolu (-şasi) ve 4 nolu (X45 soketinin 2 nolu ucundan gelen uç) pinler arası ölçümlerdir.
Zaten sistemi kurmak için X45 soketinin 2 nolu ucundan direksiyona gelen 4 nolu uca tesisat çekmek tabi debriyaj anahtarı varsa yoksa bide onun için X14 soketinin 25 nolu ucundan debriyaj müşrinin 3 nolu ucuna bide debriyaj müşrinin 4 nolu ucundan yine x14 soketinin 3 nolu ucuna tesisat çekmelisiniz.İnşallah debriyaj müşri vardırda bide onla uğraşmasınız.Başka yapmanız gereken sadece tech 2 yada opcom ile cruise controlü aktif etmek.Emre arkadaşımızın bu konu ile ilgili projesi vardı merakla bekliyorum.Gerekli şemalar aşagıdadır.ilgilenen arkadaşlara......

x14 soketini söktüm ancak 25 nolu pinin karşılığı var,ama 3nolu pinin karşılığı yok (iğneli taraftaki) lütfen yardımlarınızı bekliyorum?
 
acaba x14 deki 3nolu pin sadece debriyaj müşürüne 12v vermek için mi?eğer öyle ise 12v başka bir yerden alsamda debriyaj müşürünün 3 nolu ucundan da x14 ün 25 nolu ucuna bağlantı yapsam olur mu?:confused:
 
kardeş corsan dizelse debriyaj müşürü var zaten yoksa X14 ün 25 inden yada fren müşüründen +12V alsan da olur Müşürün diğer ucuda X14 ün 3 nolu pinine gidecek X14 ün 3 nolu pini ECU ya gidiyo Ecu ile X14 arası mutlaka tesisat olmalı eğer varsa X14 ile bu işlemin yapılması yeterlir.Debriyaj müşürü Tesisatın olup olmadığını ECU soketini sökerek ilgili pin dolu mu boş mu bakmalısın.Yoksa Müşürün bi ucuna +12V çek diğer ucunuda ECU ya çekmek daha mantıklı Ecunun hangi ucu dersen model ve motorunu yaz veriyim.Astra g lerde 61 nolu uç ama corsalarda modele göre baksak ii olur.Benim corsa dizel olduğundan debriyaj müşürüyle uğraşmadım.
 
kardeş corsan dizelse debriyaj müşürü var zaten yoksa X14 ün 25 inden yada fren müşüründen +12V alsan da olur Müşürün diğer ucuda X14 ün 3 nolu pinine gidecek X14 ün 3 nolu pini ECU ya gidiyo Ecu ile X14 arası mutlaka tesisat olmalı eğer varsa X14 ile bu işlemin yapılması yeterlir.Debriyaj müşürü Tesisatın olup olmadığını ECU soketini sökerek ilgili pin dolu mu boş mu bakmalısın.Yoksa Müşürün bi ucuna +12V çek diğer ucunuda ECU ya çekmek daha mantıklı Ecunun hangi ucu dersen model ve motorunu yaz veriyim.Astra g lerde 61 nolu uç ama corsalarda modele göre baksak ii olur.Benim corsa dizel olduğundan debriyaj müşürüyle uğraşmadım.

benim corsa z1.2xep,debriyaj müşürü yok kendim aldım,x14 soketine baktım ancak 3nolu pinden ecuya tesisat yok sanırım ecuya tesisat çekmem lazım,ecudaki pini söylersen çok sevinirim...
 
Son düzenleme:
Arkadaşım Debriyaj müşürü bağlantısı Motor kodu Z1.2XEP için ECU soketi ve yapman gerekeni resimlerle açıkladım kolay gelsinn......
x53ecu.jpg


ECU soketinin yeri

x53ecu2.jpg
 
Erdoğan abi ecu soketi söktüm 8 nolu uçtan debriyaj müşirine,x14 den de 25 nolu uçtan debriyaj müşirine tesisatları çektim,sonra arabayı bir çalıştıralım dedik araba çalışmadı marş basıyor ama çalışmadı,hiç hata koduda vermedi,benim aküyü bitirdi,sonra arkadaştan takviye yaptık,belki 1 saat uğraştık çok zor çalıştı sonra düzeldi bende ecu ya zarar vermemesi için hemen tesisatı söktüm acaba neden olmuş olabilir?
 
Kardeş öncelikle şunları teyit etmelisin Birincisi X14 soketinin 25 nolu ucu giriş çıkışı dolu olmalı 3 nolu ucu ise eğer Ecudan (X53 ) ten tesisat geliyosa girişi var çıkışı yok ise çıkıştan debriyaj müşürünün 3 nolu pinine gidilmeli eğer girişide yoksa demekki Ecudan tesisat gelmiyordur dolayısıyla X53 ün 8.bacağından getirmelisiniz.Çıkışıda dediğim gibi müşürün 3.nolu ucuna gidecek.Gelelim müşürün diğer çıkışına yani 4 nolu pinine burdan X14 ün 25 nolu ucu dolu oradan yada fren müründn +12V almalısın.Motor koduna göre Tis şeman aşağıda gelelim marş basmaması olayına Gövdeye biyere bağlantı yaparken şase felan olmadaı heralde gerçi olsa sigortanın atması gerek bu çalışmaması olayını çözemedim acaba çektiğin tesisattamı bi problem vardı bilemicem bu arada X14 ün yerini verdim bidaha bak istersen X14 soketinden aldın değilmi yanlışlıkla x45 den alırsan sıkıntı çıkar.X14 ün dişi soketide şemada sana kolaylık olsun diye verdim şemaya bak yanlışım varsa düzelt
adszdbn.jpg

Buda X14 ün araçtaki yeri
dsc08065m.jpg
 
Kardeş öncelikle şunları teyit etmelisin Birincisi X14 soketinin 25 nolu ucu giriş çıkışı dolu olmalı 3 nolu ucu ise eğer Ecudan (X53 ) ten tesisat geliyosa girişi var çıkışı yok ise çıkıştan debriyaj müşürünün 3 nolu pinine gidilmeli eğer girişide yoksa demekki Ecudan tesisat gelmiyordur dolayısıyla X53 ün 8.bacağından getirmelisiniz.Çıkışıda dediğim gibi müşürün 3.nolu ucuna gidecek.Gelelim müşürün diğer çıkışına yani 4 nolu pinine burdan X14 ün 25 nolu ucu dolu oradan yada fren müründn +12V almalısın.Motor koduna göre Tis şeman aşağıda gelelim marş basmaması olayına Gövdeye biyere bağlantı yaparken şase felan olmadaı heralde gerçi olsa sigortanın atması gerek bu çalışmaması olayını çözemedim acaba çektiğin tesisattamı bi problem vardı bilemicem bu arada X14 ün yerini verdim bidaha bak istersen X14 soketinden aldın değilmi yanlışlıkla x45 den alırsan sıkıntı çıkar.X14 ün dişi soketide şemada sana kolaylık olsun diye verdim şemaya bak yanlışım varsa düzelt
adszdbn.jpg

Buda X14 ün araçtaki yeri
dsc08065m.jpg

çok teşekkürler abi :) inşallah cuma günü başlıyacam,sonuçları yazarım,,,
 
GÜzel paylaşım,

corsa 1.7 dti lere olur mu?


??????
 
Son düzenleme:
konuyu hortlattım ama kusura bakmayın benim müşürlerin ikiside çalışıyor opcom ile kontrol ettim cc yi aktif ettim fakat kolu tanıtmam gerekiyor açıkçası fazlada kurcalayıp bozmak istemiyorum kol nasıl tanıtılıyor biliyotmusunuz?
 
Geri
Üst