corsa c draglara hazırlamak

gkhanakman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
95
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar Gökhan AKMAN ben , kendimi burda tanıtııyorum kusura bakmayın ama daha çok corsacı arkadaşların bilgi ve yorumlarına ihtiyacım var çünkü,
forumu uzun süredir takip ediyorum bende corsa c sahibiyim 1.4 90 hp 2001 model
aracımı drag yarışlarına hazırlamak üzere niyetlendim ve
modifiyeye dış görünüşten başladım çünkü tamamen orjjinal di aracım
öncelikle fk 50mm yay ve jant lastik (195/45/16)le başladım spor yayları kestirdiğim halde araç toplamda 4cm düştü :( bu canımı sıktı açıkcası ,

fotoları dış görüntüyü tamamladıktan sonra sizlerlede paylaşacağım , sonrasında da kaportanın içine geçicek modifiye işlemleri

sizce 1.4 kategorisinde corsa nın şansı nedir ?
yapılacak motor modifikasyonları da şunlar
- katalitik konvertör iptali ,
-hheader
-motor kapağı taşlama , sibop yuvaları ve sibopları büyütme
-dereceli egzantrik

bu işlemlerden sonra ne sonuçlar alıırım ? uygulanmış bi corsa sahibi varmı ?
fikirlerinizi paylaşırsanıız sevinirim
1.4 kategorisinde rakip olarak 106 xs ler , civic is ler onun dışında corolla , şahin , uno fln giriyo . şansım nedir arkadaşlar ?


ilk olarak ta dış görüntüyle ilgili bi detay sormak istiyorum
aracım 3 kapı arka yan camları kelebek yapılabilrmi ???
 
Rica,
Drag hedefiniz var ise, neden 195/45/16 seçtiniz. Lastik ebatı motor kadar önemli biliyorsunuzdur herhalde?
Yazılım ile bu saydığınız spekler ile 25 hp üst limit alabilirsiniz, oda çok iyimser bir tahmin.
Üst kapağa işlem yaparken, sıkıştırmayı kaça çıkartmayı hedefliyorsun?

Bu speckler ile açıkcası şansın 0 bile değil maalesef.
Sırası ile
Jant, lastik
Aktarma(oranlar ile balata)
Motor( Üst kapak, blok, emme[t. body] egsoz vs. vs.)
vs. vs.

Diye özetin özeti yaparsak yaklaşık 10k bütçe ile gene şansın 0.
 
Bu işi profesyonel olarak yapan yerler var oralardan yardım almalısınız bu şekilde ölçülerek ciddi bir iş ortaya konmuş olur..Merter de Bahar motor spor olması lazım..Keyfe keder bir hazırlıksa sizinkilere ek bir kaç öneri..
400 metre spiritte ilk sürüklenme patinajı atlatmak önemli

Jant ve lastik seçimi en önemli konu buyuk jantlarla aracınız yurumez ölçerek seçim yapılabilir aracın aks ağırlıklarına göre en ii performans hava şartları vs..
Debriyaj ve vites geçişi ise bir sonraki sorun çelik baskı balata diye duymustum hiç kullanmadım ama... vites geçişini hızlandırmak için short shift bir parça ekleniyor..Ayna mahruti oranları ile oynanabiliyor böylece vites geçişi aralıkları değişerek tork arttırılarak avataj sağlıyor vites geçişi toparlama sorunu en aza iniyor ve tabiki super spirit komple egzos , hava filitresi egzantrık emme manıfoldu için ayrıca profesyonel yardım alınmalı bence
 
jant lastik şuanki günlük kullanım için alındı görsellik açısından , kalkışta lastik ve jantın önemini biliyorum elbet , drag zamanı gerekli ölçülerdeki lastik ve jant temin edilecek,
amaçım ulusal yarışlara değil mahali draglara katılmak ,
teknik açıdan çok detaylı bilgiye sahip değilim o yüzden burda sizlere danışarak bilgi edinmeye çalışıyorum ,
bahsettiğimiz işlemlerde sıralama nasıl olmalı nerden başlanmalı ?
izmirde urlada yaşııyorum , dragları takip ediyorsanız urladan celalettin ustanıın hhazırladığı araçları görmüşsünüzdür , bizim corsa yı da o hhazırlıycak bakalıım ne çıkıcak ortaya ,
 
motor kodunuz ne x14xe mi?
 
dostum bendede c kasa 2001 comfort var, 1,4 90 beygir, eğer motorunda, şanzumanında sorun yoksa araç oldukça iyi giden bir yapıya sahip, hafif kilosu çok büyük avantaj, yeterki o aracı kaldırmayı bil.

ben stok olarak kullanıyorum, arkadaşlar arasında çok drag yaptık, 1,6 honda ies lerin dibinde giden bir araç, çok ies geçtim ben, stok olarak sana rakip 1,4 motor eski polo dur, polonun dışındaki çoğu 1.4ü alırsın.

http://www.youtube.com/watch?v=D3fh2Gq1P-o

buda benim aracın basit bir videosu
 
evet samsunluyum
 
Son düzenleme:
Geri
Üst