- Katılım
- 5 Haz 2022
- Mesajlar
- 1
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 1
Arkadaşlar merhaba 1.2 16V Benzin&LPG aracımı 2018 Yılının yazında satın aldım,alır almaz tüm ağır bakımlarını yaptırdım ve günümüze kadar gelen zaman diliminde araç hiç bir arıza vermedi bende sadece sıvı ve rutin basit bakımlarını yaptırdım.
Gelelim problemimize olay yaklaşık 2 ay önce başlıyor,
Yıllardır saat gibi sorunsuz çalışan, uzun yolda trafikte ,yazın kışın ,yokuşta rampada hararet göstergesi çivi gibi 90'a çakılı olan aracımın hararet göstergesi son zamanlarda 88-93 arasında gidip gelmeye başladı fakat üstüne asla çıkmıyordu bu sorunla beraber araçta ciddi bir su eksiltme problemi başladı genleşme kabını her kontrol ettiğimde ya komple boş ya da bir kısmı boşalmış görüyordum vakitsizlikten dolayı bu şekilde yaklaşık 2 ay su ekleyerek kullandım,ilerleyen zamanda rölantide iken düzensizlik başladı ama gaz verme gibi değil devir saati 800rpm sabit sadece aracın gazı ara ara kesiliyor gibi örneğin (aaaaaaaaaa) bu bir rölanti sesi ise bendeki ( a a a a a) şeklinde olmaya başladı nefes alıp verir gibi ve çalıştırma esnasında zorlanmaya başladı en son bi tamirciye bu 3 sebepten götürdüm arabayı gelelim araçta değişen parçalara ;
Egzos sistemi (İki tarafından da Patlak çıktı)
Devirdaim pompası
Termostat
Müşürler
Genleşme kabı(çatlak çıktı)
Motor yağı
Hava yağ polen ve LPG filtresi
LPG tesisatı(Araç LPG geçmiyordu şase yapıp sigortası atmış)
V kayışı
Elektrik tesisatının röleleri
Buji
Ateşleme bobini
Yakıt pompası
Bu değişen parçalar, tüm bakımlar ve ödediğim 6875 TL paradan sonra aracın sadece su eksiltme problemi düzeldi. hararetim hala 88-92 arasında gidip geliyor ve her 90'ı aştığında araba fan açıyor. Ben gerçekten bu aracın 3.5 yıldır fan açtığını 1 kez bile görmedim hararetin 91 olduğunu 1 kez bile görmedim.
Marş basıyor ama 4-5 saniye marş bastıktan sonra çalışıyor biraz da zorlanıyor çalışırken. Bu değişen ateşleme parçaları ve yakıt pompasından sonra bu problem halen devam ediyor
Bahsettiğim rölanti olayı hala devam ediyor.
Ben ustalardan çözüm bulamadım malesef ki usta usta gezmeye de vaktim yok işimden 2 günlüğüne izin alıp sadece bu kadarını yapabildim. Lütfen bir fikir,akıl verin yardımcı olun bana.
Aracın fan açtığını görmeyen biri olarak sürekli fan açması beni aşırı rahatsız ve tedirgin ediyor. Daha önce yağına suyuna bakıp gönül rahatlığı ile 24 saat içinde 2500 KM yol yapıp döndüğüm aracımla şimdi şehir içinde 30KM yol gitmek için bile tedirgin oluyorum. Bu arada araç hiç hararet yapmadı halen de yapmıyor 92-93 oldu mu fan açıp 88'lere düşüp bir süre 90'da kalıyor ve sonra tekrar çıkıyor vs. vs.
Gidip şöyle bir problemim var diye aracı ustaya gösterdiğimde eski araba bu abi normal diye geçiştiren ustalardan bıktım. Kardeşim bu araba 3 ay önce de eskiydi, şimdi mi eskidi? Belli ki bir problem var sen onu çözsene. Ben sana araç kaç yaşında diye sormaya mı geldim? İllallah ettirdiler
Gelelim problemimize olay yaklaşık 2 ay önce başlıyor,
Yıllardır saat gibi sorunsuz çalışan, uzun yolda trafikte ,yazın kışın ,yokuşta rampada hararet göstergesi çivi gibi 90'a çakılı olan aracımın hararet göstergesi son zamanlarda 88-93 arasında gidip gelmeye başladı fakat üstüne asla çıkmıyordu bu sorunla beraber araçta ciddi bir su eksiltme problemi başladı genleşme kabını her kontrol ettiğimde ya komple boş ya da bir kısmı boşalmış görüyordum vakitsizlikten dolayı bu şekilde yaklaşık 2 ay su ekleyerek kullandım,ilerleyen zamanda rölantide iken düzensizlik başladı ama gaz verme gibi değil devir saati 800rpm sabit sadece aracın gazı ara ara kesiliyor gibi örneğin (aaaaaaaaaa) bu bir rölanti sesi ise bendeki ( a a a a a) şeklinde olmaya başladı nefes alıp verir gibi ve çalıştırma esnasında zorlanmaya başladı en son bi tamirciye bu 3 sebepten götürdüm arabayı gelelim araçta değişen parçalara ;
Egzos sistemi (İki tarafından da Patlak çıktı)
Devirdaim pompası
Termostat
Müşürler
Genleşme kabı(çatlak çıktı)
Motor yağı
Hava yağ polen ve LPG filtresi
LPG tesisatı(Araç LPG geçmiyordu şase yapıp sigortası atmış)
V kayışı
Elektrik tesisatının röleleri
Buji
Ateşleme bobini
Yakıt pompası
Bu değişen parçalar, tüm bakımlar ve ödediğim 6875 TL paradan sonra aracın sadece su eksiltme problemi düzeldi. hararetim hala 88-92 arasında gidip geliyor ve her 90'ı aştığında araba fan açıyor. Ben gerçekten bu aracın 3.5 yıldır fan açtığını 1 kez bile görmedim hararetin 91 olduğunu 1 kez bile görmedim.
Marş basıyor ama 4-5 saniye marş bastıktan sonra çalışıyor biraz da zorlanıyor çalışırken. Bu değişen ateşleme parçaları ve yakıt pompasından sonra bu problem halen devam ediyor
Bahsettiğim rölanti olayı hala devam ediyor.
Ben ustalardan çözüm bulamadım malesef ki usta usta gezmeye de vaktim yok işimden 2 günlüğüne izin alıp sadece bu kadarını yapabildim. Lütfen bir fikir,akıl verin yardımcı olun bana.
Aracın fan açtığını görmeyen biri olarak sürekli fan açması beni aşırı rahatsız ve tedirgin ediyor. Daha önce yağına suyuna bakıp gönül rahatlığı ile 24 saat içinde 2500 KM yol yapıp döndüğüm aracımla şimdi şehir içinde 30KM yol gitmek için bile tedirgin oluyorum. Bu arada araç hiç hararet yapmadı halen de yapmıyor 92-93 oldu mu fan açıp 88'lere düşüp bir süre 90'da kalıyor ve sonra tekrar çıkıyor vs. vs.
Gidip şöyle bir problemim var diye aracı ustaya gösterdiğimde eski araba bu abi normal diye geçiştiren ustalardan bıktım. Kardeşim bu araba 3 ay önce de eskiydi, şimdi mi eskidi? Belli ki bir problem var sen onu çözsene. Ben sana araç kaç yaşında diye sormaya mı geldim? İllallah ettirdiler
Son düzenleme: