maverick35' Alıntı:
bence MODİFİYE zaten standart dısı yapılacak uygulamalardır eger helezon kesersen arabadaki konforu dusurursun yay takarsan bır sey olmaz werdıgım olculer corsanın standart olcusu baz alınarak elde edılen olcudur dedıgın olay mumkun degıldir. ıster 13 corsa jantını yanına getır boyları aynıdır ayrıca arkadasın arabası 1.3. diesel yanı o araba bunu kaldıramaz
jantların yamulma konusundakı dusuncem ise istanbul yollarının asırı kasısli olması bu bır cok arkadasımın basınada geldi...
1-Helezon kesmek zaten en yanlış uygulamadır, önerilmez.
2-Yay takınca araba neden alçalıyor?Orjinal yaylara oranla daha kısa olduğu için...Peki bu kısalık amortisöre extra yük bindirmiyor mu?Elbette ki bindiriyor...Peki bunu kompanse etmek için ne yapmalı?Ya orjinal amortisörler yeni yaylara göre tornayla düzeltilmeli, ya da spor yaylarla aynı sertlikte uygun bir spor amortisör alınmalı...Peki alınmazsa ne olur?Spor yay, orjinal yaya oranla daha sert olduğu için özellikle Corsa'nın arkası zıplayıp durur, frenlerde öne doğru esneme artar, amortisörlere extra yük bindiği için daha çabuk aşınır ve çukura girildiğinde tekerleği çukurda bırakmış gibi hissedersin.
3-15" için verdiğim jant ve lastik ölçüsü Corsa Spor Paket'in fabrika çıkış ölçüleridir.Corsa Spor Paket'te 15" alaşım jant ve 185/55/15 lastik bulunmaktadır.Corsa'da 15" te fabrika çıkış olarak 190/50/15 lastik ölçüsü bulunmamaktadır, yani dediğim olay mümkündür.İstersen sen de aşağıdaki linkte hesaplamasını yapabilirsin.
http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
4-Aynı linkte 16" için ölçülere bakarsan 185/55/15'e göre 195/45/16'nın uyumluluğunu da görürsün.Fark yüzde yarımın bile altındadır.Yani çap hemen hemen aynıdır.Dolayısı ile OZ Superlaggera veya Enkei gibi titanium alaşımlı bir jant tercih edildiğinde herhangi bir peformans kaybı yaşanmaz.Hatta 15"
çelik jantlara oranla daha iyi bir performans alırsın.
Jant nedeniyle yaşanan çekiş kaybı daha çok kalkışta ve hızlanmada yaşanır.1.3 Cdti torku nedeniyle bu konuda 1.4 Twinport'tan bile başarılıdır, yani 1.4 Twinport'ta 16" kullanılabiliyorsa 1.3 Cdti'da hayli hayli kullanılır.
5-Jantların yamulması konusunda söylediğin bana extra bir mantıksız geldi.Bu durum sadece Corsa ile sınırlı da değil o zaman...Yani 15" in üzerinde jant kullanan herkes hata mı yapıyor?Bari söyleyelim spor araba üreticilerine de hiç geniş jant, ince yanakla uğraşmasınlar da kamyon lastiği taksınlar babalar gibi...
6-Tüm bu aşamaları bizzat Corsa üzerinde denedim...Sadece spor yayla da kullandım (3,5cm maxtrac), 3,5cm maxtrac ile koni amortisör ile de kullandım, koni yay ve koni amortisör ile de kullandım, daha sora bunlara kule gergisi de ekledim, 15" jantla da kullandım, 16" jantla da kullandım.Sonuç olarak diyebilirim ki en çok 16" jant ve 195/45/16 lastik ile koni yay+koni amortisörden memnun kaldım...Yani
bilerek koşuyorum...