Corsa C Sorunlar...

turkolog55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2011
Mesajlar
599
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Arkadaşlar bazı sorunlarım var araştırdım ancak bulamadığım için yeni konu açtım.
aracım 1,3 cdti 2004 ess. 88 binde.
1. sorun : Motor soğukken en az 1-2 dakika çalıştırmadan hareket etmeye çalışırsam araba stop ediyor. Eğer gazı fazla verip (ki gaz da motor soğukken çok geç cvp veriyor) çok yavaş bir şekilde çekersem stop etmiyor ama bayırda ise bayılır gibi oluyor nerdeyse stop edecekmiş gibi debriyaja tekrar basarak çekerek ayar tutturmaya çalışıyorum. Bu normal değildir sanırım sorun ne olabilir?

2. sorun : Yedek anahtarım yok kumandalı anahtarımın arkasında siemens ve frekans bilgileri yazmıyor yani hiçbir şey yazmıyor galiba orjinal bir anahtar değil. Çekim mesafesi çok kötü ancak 5 mtreden zor alıyor pili yeni değiştim yine de aynı. Bunun yanında aracım kumandadan cam kapatma ve çift kilitleme olaylarını hatta senkronizasyon olayını yapmıyor(bildiğim kadarıyla kontak bir konumunda 30 sn kilitleme tuşuna basıyoruz sonra kitleyince snk tamamlanıyor diye biliyorum) Sorun nedir sizce ?
 
Benzer durum aracı ılk aldıgımda benımde basıma gelmıstı arac sogukken calısmıyordu sorunu motor suyu sıcaklık sensorunu degıstırerek cozmustuk...
 
motor çalışmama sıkıntısı yoktur tek marşla alıyor ancak bahsettiğim sorun ısınmadan kalkışta stop etmesi.
 
garip bır durum aslında arac sogukta olsa atesleme yakıt pompası fılan saglamsa tekleyerekte gaz yese bu guc kaybını yapmaz kompresyon dusmez sadece soguktan bıraz randımansızlık olur ama gazladıgında yıne de kükremesı lazım turbon devre dısı kalıp aceba motor 1.3 sonucta atmosferık halde mı kalkıs yapıyorsun bılemıyorum cekıs kaybı fılan turbo kaybını akla getırıyor...
 
İşte benim de anlamadığım o pejo 206 1,4 dizel var arkadaşımdabasıyor marşı araba kükrüyor gidiyor. egr midir, enjektör temizliği midir bilmiyorum ama bunlar olsa sanki motor sıcakken de sorun yapması lazım değil midir? Ustalar yorum lütfen....
 
hayır sıcakken yapmayabılır turbo bıldıgım kadarıyla 2500 devır sonrası devreye gıren daha cok oksıjen ve yakıt karısımı hatta mantıgı daha soguk hava ıle performans vermekle motoru guclendıren eleman ılk calısmada motor zaten sogukken yeterlı ısı olmadıgından ecu devre dısı bırakıyor olabılır veya senın aracında zaman olarak daha gec sısteme katılıyordur halıyle motor zayıf kalıyor olabılır
 
Essentia serileri çift kilitleme ve cam kapatma gibi özelliklere sahip değildir.
Orjinal ve yedek anahtarı yetkili servisten alabilirsin. Biraz maliyetli olur ama daha kalitelidir. Benim aracımda 60-70 metre mesafeden çekerdi.
 
aracınız essentia mıydı? forumda ess. bu özeliklerin olduğu yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam en azından cam kapatma olayını hatırlıyorum. anahtarı ikinci kez çevirip beklettiğimde kaldırıyor ama camları . bu özellik yoksa tech2 bağlayarak yükletme durumu olabilir mi?
 
Araç yığılma sebebi genelde selenoid valfidir, biraz da kronik olma yolunda ilerlemektedir.
 
Aracım essentia idi. Çift kilitleme ve cam kaldırma olayını bilg-diğim kadarı ile tech 2 cihazı ile yüklemek mümkün değil.
 
Geri
Üst