corsa combo meriva hız sabitleyiciyi kol almadan hazırlama

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan emre12
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

emre12

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
69
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
konu tamamlanmıştır çalışıyor ayrıntılar ilerleyen sayfalardadır


Uploaded with ImageShack.us

sadece 3 direnç için sinyal kolu değişiyor. resimdeki 3 numaralı swichin direnç değerleri lazım

evet arkadaşlar bu direnç değerleri belli olur da bir örnek plaket hazırlarsak corsa - meriva - combo gurubunu 100 tl masraftan kurtarır biraz el becerisi ve sadece açtırma işlemi ile piyasayı cruse controllü araçlar ile doldururuz. hatta bu parçayı ticari üretimi bile sonuç verebilir combolarda debriyaj müşürüde var tak devreyi yüklet keyifle devam
devre dediğimde 4 direnç 3 butondan ibaret

direnç değerleri belli olsun biraz tırmalayıp el becerisi ile bir kişi yolu açar forumda paylaşırsa tesisat eksiği olanlar için debriyaj müşürü soketten kablo çekim yeri ve üst kol tesisatı çekim yeri fotolu hazırladığımızda bu iş biter.

sadece 3 ve 4 ucu arasındaki butonlar ve boştaki konumun toplam 4 adet direnç değerleri birilerini tetikleyecektir elinde c.c. kolu olanlara duyurulur.

konu tamamlanmıştır çalışıyor ayrıntılar ilerleyen sayfalardadır
 
Son düzenleme:
lise, üniversite elektronik okudum TIS2000den soket yerleri tesisat bağlantı yerlerinede bakabiliyorum elimdende tesisat çekmek geliyor fotoğraflayarak hazırlarım ama hazırlayabilmek için direnç değerlerine ihtiyacım var

arkadaşlar yapılacak şu:
sinyal kolu soketleri boşta iken sinyal kolunun soketinin 3 ve 4 numaralı pinlerine ölçü aletini (ohm metre ile direnç konumunda) bağlayın

hiçbir tuşa basmadan okuduğunuz direnç değerini
c.c. düğmelerinden "I" tuşuna basılıncaki direnç değeri
c.c. düğmelerinden "R" tuşuna basılıncaki direnç değeri
c.c. düğmelerinden "0" tuşu basılıncaki direnç değeri

toplam 4 direnç değeri c.c.li sinyal kolu elimde olsa 1 dakika sürmeyecek bir işlem top sizde
 
corsa c lerde cruise tesisatı olup olmadığını kendimiz nasıl anlayabiliriz bilgisi olan varmı?
 
corsa c lerde cruise tesisatı olup olmadığını kendimiz nasıl anlayabiliriz bilgisi olan varmı?

direksiyonun arkasındaki pilastik muhafazayı söküp sinyal kolunun 4lü soketinde 4 kabloda varmı bakıcan
tarifi:
eline bayağı ince bir düz tornavida al
direksiyonu normal konumuna göre 90 derece çevir direksiyonun kenarından arkasındaki pilastik muhafazanın tırnaklarını göreceksin önce görünen birini sonra direksiyonu son konuma göre 180 derece çevir
(kısaca direksiyonu bir sağa bir sola çevir tırnakları attır)
sinyalin kolunun dışındaki muhafaza pilastiğini sök

sinyal kolunun üstündeki yanlış hatırlamıyorsam sıralı 4lü sokkette 4 kabloda varmı bak hepsi varsa üst tesisat var.

birde debriyajın müşürünü kontrol et
tarifi:
eğil eğil :)
debriyaj pedalının alttan yukarı yaylı menteşesini (el feneri yardımı ile daha kolay) görene kadar bak aracı kullanırken sana doğru bakacak şekilde menteşe ile pedal lastiği orta noktasının biraz üzerinde boyasız metal bir ayağa bağlı müşür olacak yoksa metal ayakta boş kare delikli yerini görürsün.

yoksada parçacıdan yan sanayisi yanlış bilmiyorsam 18-20 tlye edinebilirsin
debriyaj müşürünün tesisatı merivalar için sigorta panosundan F36 numaralı sigorta çıkışından yani motor çalışınca elektrik gelen yerlerden 0.75mmlik kablo ile müşüre girip çıkışı X14 soketinin 3 numaralı pinine bağlanıyor, X14 soketi sol ayağının yan tarafında kaput açma kolunun altındaki pilastik muhafazayı sökünce meydana çıkıyor oradaki 3 soketten alt kapıya doğru olanı.

tesisatı kendiniz bile çekebilirsiniz.

şu direnç değerlerini söyleyin kol almadan buton ve tesisatı hazırlar sadece tech2 ile aktif ettirirsiniz.
 
Son düzenleme:
sonuçta sinyal kolu ve tech2 lazım sana

hayır sadece TECH2.
konu başlığını okursanız amaç kolu almadan halletmek

kolun araca eklediği 3 buton 4 adet dirençten ibaret bu malzemeleri elektronikçilerden tedarik edersiniz dirençler zaten para değil tanesi 10-20krş civarı beğendiğiniz butonun fiyatına göre hepsi içinde 1tl veya 5tl ye alır yada abartıp ardiyedeki eski televizyonu vaya teybi parçalar içinden söker beleşe getirirsiniz. böylecene 100 tl lik sinyal kolu maliyetinden kurtulursunuz

espirisi butonları arabanızda istediğiniz yere monte edersiniz istediğiniz şekilde buton bağlarsınız

(üzerinde AUTO PILOT yazılı ışıklı bir buton gibi çok fantastik olur) dirençler için devre bile gerekmez hepsi hepsi 4 tane butonların arasındaki kablolara çizimdeki gibi bağlayarak halledersiniz

dirençlerin hepsi seri bağlı olduğundan sinyal kolunun soketinden 3 numaralı kablodan ek alır dönüşü tekrar 4 numaralı bir yanındaki kabloya dönersiniz bukadar basit
 
Son düzenleme:
direksiyonun arkasındaki pilastik muhafazayı söküp sinyal kolunun 4lü soketinde 4 kabloda varmı bakıcan
tarifi:
eline bayağı ince bir düz tornavida al
direksiyonu normal konumuna göre 90 derece çevir direksiyonun kenarından arkasındaki pilastik muhafazanın tırnaklarını göreceksin önce görünen birini sonra direksiyonu son konuma göre 180 derece çevir
(kısaca direksiyonu bir sağa bir sola çevir tırnakları attır)
sinyalin kolunun dışındaki muhafaza pilastiğini sök

sinyal kolunun üstündeki yanlış hatırlamıyorsam sıralı 4lü sokkette 4 kabloda varmı bak hepsi varsa üst tesisat var.

birde debriyajın müşürünü kontrol et
tarifi:
eğil eğil :)
debriyaj pedalının alttan yukarı yaylı menteşesini (el feneri yardımı ile daha kolay) görene kadar bak aracı kullanırken sana doğru bakacak şekilde menteşe ile pedal lastiği orta noktasının biraz üzerinde boyasız metal bir ayağa bağlı müşür olacak yoksa metal ayakta boş kare delikli yerini görürsün.

yoksada parçacıdan yan sanayisi yanlış bilmiyorsam 18-20 tlye edinebilirsin
debriyaj müşürünün tesisatı merivalar için sigorta panosundan F39 numaralı sigorta çıkışından yani motor çalışınca elektrik gelen yerlerden 0.75mmlik kablo ile müşüre girip çıkışı X45 soketinin 3 numaralı pinine bağlanıyor, X45 soketi sol ayağının yan tarafında kaput açma kolunun altındaki pilastik muhafazayı sökünce meydana çıkıyor oradaki 3 soketten alt kapıya doğru olanı.

tesisatı kendiniz bile çekebilirsiniz.

şu direnç değerlerini söyleyin kol almadan buton ve tesisatı hazırlar sadece tech2 ile aktif ettirirsiniz.


bahsettiğiniz sokette 4 adet ince kablo geliyor. O zaman benim aracımda tesisat var demekki. Debriyaj müşürüne henüz bakamadım.

Yetkili serviste bakmaya bile tenezzül etmeden tesisat yok dediler gidip bir ara yüzlerine vurayım. ;)

bilgiler için teşekkürler.
 
Son düzenleme:
hayır sadece TECH2.
konu başlığını okursanız amaç kolu almadan halletmek

kolun araca eklediği 3 buton 4 adet dirençten ibaret bu malzemeleri elektronikçilerden tedarik edersiniz dirençler zaten para değil tanesi 10-20krş civarı beğendiğiniz butonun fiyatına göre hepsi içinde 1tl veya 5tl ye alır yada abartıp ardiyedeki eski televizyonu vaya teybi parçalar içinden söker beleşe getirirsiniz. böylecene 100 tl lik sinyal kolu maliyetinden kurtulursunuz

espirisi butonları arabanızda istediğiniz yere monte edersiniz istediğiniz şekilde buton bağlarsınız

(üzerinde AUTO PILOT yazılı ışıklı bir buton gibi çok fantastik olur) dirençler için devre bile gerekmez hepsi hepsi 4 tane butonların arasındaki kablolara çizimdeki gibi bağlayarak halledersiniz

dirençlerin hepsi seri bağlı olduğundan sinyal kolunun soketinden 3 numaralı kablodan ek alır dönüşü tekrar 4 numaralı bir yanındaki kabloya dönersiniz bukadar basit
çok güzel düşünce ama kol veya düğme şart demek istedim ayrıca frene bastığında iptal olması gerekiyor otomatik olarak veya debriyaj pedalına
 
Sırf tesisat ve müşürlerle alakalı değil tech2 beyinde c.c. şeçeneğini görmüyor ise boşuna uğraşmamak lazım mesela 1.0 a uyumlu değilmiş bana öyle dendi..Saçma olan şey ise easy tronik şanzıman elektronik gaz fren olan araçta c.c. yi takamamam oldu buna bir çağre var mı bilmem fakat eğer başka 1.0 araçta c.c. taktıran varsa bilgilerini lütfen benle paylaşsın..
 
çok güzel düşünce ama kol veya düğme şart demek istedim ayrıca frene bastığında iptal olması gerekiyor otomatik olarak veya debriyaj pedalına


anlatamadım sanıyorum normal sinyal kolu ile c.c. tuşları bulunan sinyal kolunun arasındaki fark 4 direnç ve 3 butondan ibaret ve bu malzemeler sinyal kolu soketinin 3 ve 4 numaralı bacakları arasına seri bağlı biz dışarıdan bu eklemeyi yapıcaz

yani c.c. butonlarını simüle edicez araç farkı kesinlikle anlayamayacak ve c.c. kol takılı zannedecek.

az önce debriyaj müşürü kablosunu çektim (x45 soketinin 3 numaralı bacağından ve 36 numaralı sigorta bacağından bu işlemide fotoğrafladım)

ama elimde hala direnç değerleri yok elinizde kol varsa veya servisinize c.c. kolu olan bir araç gelirse bir 10dk ayırıp üstteki mesajda yazdığım şekilde direnç değerlerini ölçerseniz örnek hazırlar fotoğraflar siteye koyarım değişik bir proje olur.
 
Geri
Üst