Corsa D 1.4 Motor Yağ Kapağındaki Sıvı

Az önce öğle paydosumda yine baktım bu seferde hiçbişey yok.Paranoyak oldum iyice.Belkide şuan başlangıç aşamasındadır.Umarım ilerdede sorun olmaz.Elimden geldiğince gözlemlediklerimi ve sonucu burada yazıcam.

Hocam aracı az kullanmak ile alakası olmamalı çünkü kendi aracımi da çok kullanmıyorum ve böyle bir sorun yok.Sizin koydurdgunz yağ in raf ömrü yenimiydi kontrol ettinzz mi?
 
Kısa mesafe kullanımında ufak motorlarda normal,önemli olan yağı değişmek ve en önemlisi üst kapakdan kelebeğe giden hortumları da temzilemek bunlar muhtemelen tıkalıdır (havalandırma)

Hafta sonu bahsettiğiniz hortumları temizleticem.Hatta yapan yer bulursam conta yanık testi yaptırcam.Sanırım özel bir sıvıyla yapılıyormuş.
 
Bu sabah itibariyle durum yine aynı.Ne fazlalaşıyor ne de eksiliyor.Yalnız akşam aracı binmeden baktığımda hiçbirşey görünmüyor.
Cumartesi günü birkaç yere gösterecem aracı.Hatta yetkili servise yetişebilirsem kaçak testide yaptırcam.Eğer cevaplardan tatmin olmazsam.Son durumu burdan paylaşıcam.Sorumla ilgili yardımcı olduğunuz için teşekkürederim.
 
Herkese hayırlı haftalar diliyorum.
Hemen belirteyim hafta sonu sorunumla ilgili herhangi bir işlem yaptırmadım.
Hergün yaptığım kontrollerde radyatör yedek su deposu kırmızı renk ve aynı seviyede (herhangi bir eksilme yok) , yağ çubuğu kontrolümde yağda renk değişikliği yok ve yağ çubuğunda bahsettiğim sıvı da yok.
Bunların haricinde herhangi bir sorunda yaşamadım.Kapaktaki sıvı oluyor ama buharlaşma tespiti gibi.Belkide daha erken ama bu hafta sonu birkaç yere sorcam.Yalnız şu durumdayken üst kapağı kolay kolay açtırmıcam gibi görünüyor.
 
Aracınızda bir sorun yok,benim dediklerimi yapın yeter,ufak motor kısa mesafe yağda kondens suyu birikimi yapar motor ısınıca gider,Ama gitmesi içide dediğim gibi kulpütör kapağından boğaza giden tüm hortumlar hatta karterden gelen havalandırma hortumu(borusu) temizlenecek. yağını değişmişsiniz bu önemli sonuçta su yağın etkenliğini bozar ve sürtme çoğalır
 
Selim ustadimizn dediğine katılıyorum araçta herhangi bir sorun yok kısa mesafe kullandığınız için yagin içinde oluşan buhar tahliye veya sıcaktan yok olmadan stop ediyorsunuz buda kremsi maddeyi oluşturuyor ,özellikle de kis aylarında.Yalnız yağ çubuğunda o maddenin görülmesi iyi değil diyorlar..
 
Aracınızda bir sorun yok,benim dediklerimi yapın yeter,ufak motor kısa mesafe yağda kondens suyu birikimi yapar motor ısınıca gider,Ama gitmesi içide dediğim gibi kulpütör kapağından boğaza giden tüm hortumlar hatta karterden gelen havalandırma hortumu(borusu) temizlenecek. yağını değişmişsiniz bu önemli sonuçta su yağın etkenliğini bozar ve sürtme çoğalır

Bilgilendirdiğiniz için teşekkürederim.Sizin dediğiniz işlemleri yaptıracam.Sizin sayenizde içim rahatladı.
 
Selim ustadimizn dediğine katılıyorum araçta herhangi bir sorun yok kısa mesafe kullandığınız için yagin içinde oluşan buhar tahliye veya sıcaktan yok olmadan stop ediyorsunuz buda kremsi maddeyi oluşturuyor ,özellikle de kis aylarında.Yalnız yağ çubuğunda o maddenin görülmesi iyi değil diyorlar..

Neyseki yağ çubuğunda görmüyorum o maddeyi.Yalnız takıntılık işte.Şimdide sürekli yağını , suyunu kontrol ediyorum :)
 
Ve mutlu son.Bu sabahki kontrolümde yağda hiçbirşey görünmedi :) Hava sıcaklıkları ile alakalı sanırım.Tabi hala bir servise götürmedim.Bu seferde başka bir şeye taktım kafayı.Sanırım rolantide dizel gibi ses çıkarıyor.Bu hafta sonu kesin tamircideyim.
Cevaplarınız için çok teşekkürederim.
 
Ve mutlu son.Bu sabahki kontrolümde yağda hiçbirşey görünmedi :) Hava sıcaklıkları ile alakalı sanırım.Tabi hala bir servise götürmedim.Bu seferde başka bir şeye taktım kafayı.Sanırım rolantide dizel gibi ses çıkarıyor.Bu hafta sonu kesin tamircideyim.
Cevaplarınız için çok teşekkürederim.

Gözüne baktıkça birşeyler çıkar Üstad takma kafana fazla rahat ol bizim araçlarda radyonun sesini biraz açıcaksin :)
 
Geri
Üst