Corsa D 1.4 uygun uzun yol sürati

eskiden klavuzlarda ve teknik bilgilerde 90 km yakıt tüketimi ve 120km yakıt tüketimi ayrı verilirdi
vectra b nin klavuzuna bakarsanız görürsünüz mesela
90 km hızda 5.1 litre yakarken
120 de 6.3 mesela

aktarmaya zarar verecek kadar devir düşerse zaten teklemeye başlar..
mesela 90 km ile giderken yokuş çıkmaya başladınız devir düşer bu durumda hız sabit alt vitese geçersiniz en ekonomik sürüş şekli budur...

http://www.kulaber.4mg.com/htlm/araba/opel_vectra.htm
 
Son düzenleme:
eskiden klavuzlarda ve teknik bilgilerde 90 km yakıt tüketimi ve 120km yakıt tüketimi ayrı verilirdi
vectra b nin klavuzuna bakarsanız görürsünüz mesela
90 km hızda 5.1 litre yakarken
120 de 6.3 mesela

aktarmaya zarar verecek kadar devir düşerse zaten teklemeye başlar.. onun dışında hiç birşey olmaz 90 km ile türkiyeyi bir uctan diğer uca gezebilirsiniz

http://www.kulaber.4mg.com/htlm/araba/opel_vectra.htm

Klavuz doğrudur, en az yakılan devir verilebilinir. En az yakılan devir olan 2000 devirde sürekli kullanım, aktarmaya zarar verir. 12 sene zaafında 3 farklı opel araç ile toplamda 600.000km üstü yol yaparken sayısız şanzuman, ayna maruti kıran biri olarak, uyarmak istedim, tecrübemle sabittir. Ben benzinli araçta, uzun yolda 2300 devirin altına düşülmesini önermiyorum. Sizin tecrübeniz farklı olabilir.

Ama, söz konusu araç otomatik o yüzden tekleyemez. Ayrıca düz vitese bakarsak, o araç da teklemez, Yük altında, düşük devirde Ecu motor stop etmesin diye enjektörlere gaza basmasanız bile yakıt göndererek, dengelemeye çalışır ve araç fakirde kalmasın diye savaşır. O esnada aktarmadan sesler gelir, anlayıp vites düşersiniz. Bu esnada tekleme olmaz, aktarma yük altında kalır ve zarar görür.

İşte bahsettiğim bu yük ve hasar oluşumu çok düşük devirlerde, yüksek viteslerde araç sarsılır, sürücü hisseder, duyar ve hemen vites düşer, gaza basar. Fakat dakikada 2000 devirde araç bu kadar sert tepkiler vermez, yumuşak gider ama genede yavaş yavaş zedelenir ve ilerleyen kmlerde sorunlar baş gösterir. Umarım anlatabilmişimdir.
 
2000 devirle gitsin demiyorum ki 90 km hızla gitsin diyorum ekonomi istiyorsa..
bu arada ayna mahrutiyi düşük devirle değil yüksek devirle kırmış olmalısınız
 
2000 devirle gitsin demiyorum ki 90 km hızla gitsin diyorum ekonomi istiyorsa..
bu arada ayna mahrutiyi düşük devirle değil yüksek devirle kırmış olmalısınız

Araçlar farklı ve araca göre sürüş karakterlerim farklı. Vectra 2.0 ekonomi aracım olduğu için düşük devirde kullanırken saplamayı gitti, sonrasında da bilezik gitti. Gt de gazlarken 3 kez ayna maruti kırdım vs. Bir önceki mesajınızda 2000 devir yazdığınız için demiştim. Yanlış anlaşıldı sanırsam.
 
Araçlar farklı ve araca göre sürüş karakterlerim farklı. Vectra 2.0 ekonomi aracım olduğu için düşük devirde kullanırken saplamayı gitti, sonrasında da bilezik gitti. Gt de gazlarken 3 kez ayna maruti kırdım vs. Bir önceki mesajınızda 2000 devir yazdığınız için demiştim. Yanlış anlaşıldı sanırsam.
90 km ekonomik hızdır o da 2000 devir civarına denk gelir demek istedim tam bilmiyorum 1.4 corsa kaç devirde kaç km hız yapar...
ama binek arabalar 90 km de rahat şekilde gidecek şekilde üretilirler genelde...
yolun durumuna göre şöför kendi devrini vitesini seçmeli zaten..

http://ekonomiksurus.uzerine.com/
 
Son düzenleme:
2000 devir civarı 5. vites 90'la sanıyorum disel araçlar gider benzinli 1.4'lerde bu devir tahminimce 2600'lerde oluyor. yani aslında merak ettiğim şey şu, motorlar aynı biri düz biri otomatik, düz 5. vites 90'la 2600 devirde giderken ekonomi yapıyorsa benim otomatik 2600 devirde 110'la ekonomi yapıyordur sonuçta motor aynı devir aynı. eğer ekonomi devri 2600 se bu benim için de geçerli olmalı. farkı yaratan dişli oranı düz bunu 90'da yakalıyorsa ben 110'da yakalarım. yanlış mı düşünüyorum, sanırım forumda 1.4 otomatik Corsa D'sinde yol bilgisayarı olup bu konuda bizi aydınlatacak kimse yok :)
 
2000 devir civarı 5. vites 90'la sanıyorum disel araçlar gider benzinli 1.4'lerde bu devir tahminimce 2600'lerde oluyor. yani aslında merak ettiğim şey şu, motorlar aynı biri düz biri otomatik, düz 5. vites 90'la 2600 devirde giderken ekonomi yapıyorsa benim otomatik 2600 devirde 110'la ekonomi yapıyordur sonuçta motor aynı devir aynı. eğer ekonomi devri 2600 se bu benim için de geçerli olmalı. farkı yaratan dişli oranı düz bunu 90'da yakalıyorsa ben 110'da yakalarım. yanlış mı düşünüyorum, sanırım forumda 1.4 otomatik Corsa D'sinde yol bilgisayarı olup bu konuda bizi aydınlatacak kimse yok :)

Tesbitiniz dogru , corsa c 1.2 80 hp arac,(düz yol) 5. vites 90 km hıza 2700-2800 d/d civarında ulasiyor, bende ekonomi yapmak icin optimum devir/hız olarak bunu saglamaya calisiyorum.Corsa d 1.4 de de asagi yukarı bu degerlede en ekonomik devir/hız uyumunu yakalayacagınızı düşünüyorum
 
evet bana da mantıklı geliyor ama mantığın dışında bi şeyler dönüyor kaputun altında ama çözemedim :) bi ara şöyle en az yarım depo yakabileceğim bir uzun yol seyahatinde deneyeceğim, gerçi kışa girdik bu mevsimlerde olmaz ama bakalım.
 
opelin kitapçığında en uygun kullanım olarak aracın maksimum hızının 3/2 oranında yapılan hızın olduğunu söylüyor yani benim aracın max.hızı 168 km 3/2 si 112 km hız en ideal sürüş hızı oluyor
 
benim aracım da 2008 corsa d 1.4 otomatik sana tavsiyem hızını 90 ile 100 arasında tut devirde 2000-2500 arası olsun en ekonomik olan o . yol bilgisayarında bu şekilde yolculuk ile 5.5 - 6 lt. /100 km. (yolun eğimine göre değişir ama düz yolda max. 5.5 lt.) değer veriyor.
 
Geri
Üst