Muzaffer tamam guzel taktikler de araba mi bizi kullaniyor yoksa bizmi arabayi kullaniyoruz burada o kadar para ver sifir araba al sonra freni tutmasin FRENI., sonrada arabayi boyle kabullenmek icin alternatif yontemler turet. Hani eski bi araban olur ya (mesela benim 94 şahinim vardi taksi cikmasi) sonra o arabayi senden baska bilmeyen kimse kullanamaz (teknik sorunlara geçici çözümler bulursun benim şahini babam kullanamiyordu) iste oyle hissediyorum kendimi 2012 model aracim var ama frenlerin tutmasi icin belli taktikler uygulamam gerek
Şimdi eski araba ile yeni araba arasında fark var fakat bu farkların hiç birinin klima-fren ilişkisine etkisi yok. Atıyorum araba eskidikçe trim sesi gelir fakat alındığı gün o ses olmaz. Fakat biz bu arabaları alıp galeriden çıktığımız günde klima açıkken fren problemi görülüyordu 10 yaşına bastığında da görülmeye devam edecek. 1.6 hatta 2.0 motor altındaki tüm araç klimaları, gücü motordan aldığı müddetçe de görülmeye devam edecek. Hatta ve hatta elektrikli arabalar iyice yaygınlaştığı zaman da ciddi şarj problemleri ortaya çıkacak (şu an bu sorun zaten var fakat hem arabaların çoğu hibrit hem de %100 elektrikli araba kullanan az kişi olduğu için sesleri çıkmıyor) ki çünkü soğutma çevrimlerinde kompresörün alternatifi yok ve kompresörü şarjlı bir akü ile tahrik ettirmek pek akıl karı değil. Mantıklı bir davranış olsa şarjlı klimalar olurdu piyasada
Bizim araçlarda bu sorun için servise gidildiğinde aküden elektrik çekerek bir şeyler yapıyorlar, o kısım bana saçma geliyor. Sebebini yukarıda söyledim, aküye ve alternatöre gereksiz iş yükü biniyor.
Ben bu gereksiz tadilat yerine klima açıkken sürüş karakteristiğini birazcık değiştirmenin daha mantıklı olduğunu savunanlardanım. Nedir bu değişiklikler?
1-) Sıkışık trafikte dur kalk yaparken bu problem ortaya çıkıyor, çünkü trafik sıkışık olduğu için motor devri düşük seyrediyor hem de motor hacmi düşük. Motor 1200 1500 devirde hangi birine yetişsin?
Çözüm: Motoru normalden daha devirli kullanacağız ki ürettiği güç hem klimaya hem fren pompasına yetecek.
2-) Klima açıkken, akan trafikte 2-3 kere frene basıp tabiri caiz ise freni şişirmek zor değil. Peki nedir çözüm?
Çözüm: 2-3 kademede yavaşlamak yerine tek seferde fren yapıp yavaşlayacağız.
3-) Benim için en büyük sorunlardan birisi klima açık ve 2 araç arasına park yaparken sürekli ileri-geri hareket sırasında frene basarak freni şişirmem.
Çözüm: Klimayı kapatıyorum
4-) Yokuşta kalkış yaparken bir yandan da klima çalıştığı için zaten zor kalkıyor, bir de önümdeki frene basarsa bende basacağım ve bu senaryoda şişerse ne yapacağız.
Çözüm-1: Bir süreliğine klimayı kapatabiliriz.
Çözüm-2: El freninden yardım alabiliriz.
Şöyle bir link var. Bakmanı tavsiye ederim.
http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/brakes/brake-types/power-brake.htm
İngilizce bilmeyenler için de ne dediklerinin özetini yazıyorum.
Resimde görülen siyah ve yuvarlak parça fren kuvvetini arttırmak için motordan güç alan bir pompa. Eğer bu pompa çalışmaz ise fren yapmak için daha kuvvetli basmak zorunda kalırız.
Bahsettiğim bu pompa doğrudan motordan güç alıyor. Klima da gücünü motordan alıyor ve bu pompa tam verimle çalışamadığı için de frene birkaç kere basınca tutmuyor.
3 çözüm var.
1-) Devirli kullanacağız.
2-) Gerektiği hallerde el freninden yardım alacağız. (100 ile giderken çekmeyin tabi )
3-) Motor hacmi yüksek bir araç alacağız
Nette araştırma yapın görürsünüz, aynı problem 1.8 motorlu Volkswagen Passatta da var, ama bizim araçların motor hacmi daha ufak olduğu için o sürücüden daha fazla hissediyoruz. Yani normal bir durum ve klima açıkken sürüş karakteristiğini değiştirmek şart