Bilindiği üzere 1.2 ve 1.4 corsa D ler gerek ağırlığından gerek küçük silindir çaplarından dolayı performansta biraz sönüklük yaşamaktadır.Bunu küçük standart modifikasyonlarla biraz canlandırmak mümkünüdür.Uyguladığım sistem herkesin bildiği gibi açık hava filtresi sistemidir ancak filtrenin haricinde kendi kendime deneyip en iyi sonuca ulaştığım kanısına varmamı sağlayan turbonator de bu işlemlerde büyük öneme sahiptir.Türkiyede pek fazla yaygın olmayan turbonator fiyatı sesi ve işlevi gereği aslında çok cezbedicidir.Kullandığım turbonator çift pervaneli F1Z markadır.Hava filtresinin bağlı olduğu intake borusuna plastik ara borularla takılabilir.Filtre de diğer ucuna takılır ve hem gerekli uzunluk sağlanmış olur hem de en verimli sıralama yapılmış olur.Motordan gelen intake emiş borusu + turbonator + açık hava filtresi....sırası böyle olmalıdır arkadaşlar.Eğer performanstan şikayetçiyseniz biraz olsun canlandırma katabilirsiniz aracınıza.Tabi ki de beygir ve tork yükseltmek imkansızdır bu şekilde.Ama motorun performans açısından en verimli olduğu nokta budur.Beygir de yükseliyorsa en fazla 2-3 beygir yükseliyordur.Yaptığımız şey standart herkesin bildiği hava filtresi uygulaması ile akışkan ve soğuk hava sağlamaktır.Emme manifolduna devamlı ve güçlü hava üfleyen bir sistemle(turbo mantığı ile) daha fazla güç almak mümkündür tabiki de.O konuyla ilgili de çalışmalarım halen sürmektedir tabi her zaman dediğim gibi orjinal yolun dışına çıkıldığı için yine risk durumu oluşturur bu filtre olayı da.Sürekli temizlenmeli yıkamacılarda hava tutulmalı tozdan arındırılmalıdır.Aksi halde toz silindir bloklarını ve pistonları çizebilir.Onun haricinde pek bir zararı yoktur dikkatli kullanıldığı yağmura çamura girilmediği sürece Ve hatta sanırım modifiye işinde en mantıklı en masrafsız en az maliyetli ve risksiz uygulamadır üstelik kazandırdığı da gerçekten hissedilir bir kazançtır.Diğer tüm egzoz yay olayları falan tamamen" fail " dir şahinci hondacı işidir