Corsa D hava beslemesi ile performans artışı...

erincaydin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Mar 2011
Mesajlar
178
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Bilindiği üzere 1.2 ve 1.4 corsa D ler gerek ağırlığından gerek küçük silindir çaplarından dolayı performansta biraz sönüklük yaşamaktadır.Bunu küçük standart modifikasyonlarla biraz canlandırmak mümkünüdür.Uyguladığım sistem herkesin bildiği gibi açık hava filtresi sistemidir ancak filtrenin haricinde kendi kendime deneyip en iyi sonuca ulaştığım kanısına varmamı sağlayan turbonator de bu işlemlerde büyük öneme sahiptir.Türkiyede pek fazla yaygın olmayan turbonator fiyatı sesi ve işlevi gereği aslında çok cezbedicidir.Kullandığım turbonator çift pervaneli F1Z markadır.Hava filtresinin bağlı olduğu intake borusuna plastik ara borularla takılabilir.Filtre de diğer ucuna takılır ve hem gerekli uzunluk sağlanmış olur hem de en verimli sıralama yapılmış olur.Motordan gelen intake emiş borusu + turbonator + açık hava filtresi....sırası böyle olmalıdır arkadaşlar.Eğer performanstan şikayetçiyseniz biraz olsun canlandırma katabilirsiniz aracınıza.Tabi ki de beygir ve tork yükseltmek imkansızdır bu şekilde.Ama motorun performans açısından en verimli olduğu nokta budur.Beygir de yükseliyorsa en fazla 2-3 beygir yükseliyordur.Yaptığımız şey standart herkesin bildiği hava filtresi uygulaması ile akışkan ve soğuk hava sağlamaktır.Emme manifolduna devamlı ve güçlü hava üfleyen bir sistemle(turbo mantığı ile) daha fazla güç almak mümkündür tabiki de.O konuyla ilgili de çalışmalarım halen sürmektedir :) tabi her zaman dediğim gibi orjinal yolun dışına çıkıldığı için yine risk durumu oluşturur bu filtre olayı da.Sürekli temizlenmeli yıkamacılarda hava tutulmalı tozdan arındırılmalıdır.Aksi halde toz silindir bloklarını ve pistonları çizebilir.Onun haricinde pek bir zararı yoktur dikkatli kullanıldığı yağmura çamura girilmediği sürece :) Ve hatta sanırım modifiye işinde en mantıklı en masrafsız en az maliyetli ve risksiz uygulamadır üstelik kazandırdığı da gerçekten hissedilir bir kazançtır.Diğer tüm egzoz yay olayları falan tamamen" fail " dir şahinci hondacı işidir :)
 
Erinç bu konu daha önce de birkaç kez yazıldı.
açıkcası bu ve benzeri uygulamaların psikolojik yönü var sanırım.

hp sağlayan tüm uygulamalarda esas olan şudur:
uygulama öncesi ve uygulama sonrası dyno testi.
kazanç veya kayıp varsa zaten ekranda görünür.
 
Bence bir faydası olabilir. Aklıma yattı ürünü araştırdım Mantıklı. :)
Bazı forumlarda tasarruf bile yapabileceğinden bahsetmişler .
 
oktay abi filtre sesi psikolojik olabilir bunu ben de biliyorum ancak soğuk havanın motor hacmine doluşması fiziksel bir durum :) Beygir ve tork olarak bi farkı olmayacağını söyledim oluyorsa bile 2-3 beygirle sınırlı olduğunu da belirttim :) zaten çok bi marifeti olsa önce debimetre arıza olarak görürdü durumu onu da biliyorum :) ama şu da bir gerçek ki bu uygulama aracı gerçekten rahatlatıyor ve yokuş çekişi olsun ara hızlanmaları olsun var bi canlılık :)
 
JSV racing in ayni mantikta piyasaya surdugu ve elinde patladigi bir fikir. Bir ise yaramadigini dusunuyorum. Belki iceri alinan havanin birkac mili saniye hizli girmesine yarayabilir ama belki de ters etki yaratiyordur boru ocinde bir engel oldugu icin.
 
Pervane iki boru arasında kalırsa ters etki yaratır bir ucu açıkta yani sadece filtrede kalırsa amacına ulaşır içeri çektiği havayı soğutur.Beygir ve tork etkisi olcağını ben de düşünmüyorum ancak düşük olan tepkimeyi biraz etkilediği bariz belli.Boruyu motora yakın koyarsak 10 dakika içinde rezalet bir performansla karşılaşıyorsak soğuk hava çeken bir yerde artılarla karşılaşmak mantıken zaten olması gerekendir.Ama beygir ya da torku giren üfürük gücü havasıyla artırmak tabiki de çok zor bir ihtimaldir :) ama toza yağmura çamura dikkat etmek gerekir
 
Sanırım havaya direnç katıyor,doğrumudur ? Peki sıcak hava girişi?
 
Şimdi Turbo dediğiniz, bildiğiniz egsoz manifoltundan gücünü alır ve bar birimi ile basınç sağlar.
Kompresör, Supercharger vs. ise, kasnak yardımı ile motordan güç alır ve gene >0.6 bar basar.

Buradaki fark, Turbo kısmen bedavaya çalışır, Supercharger araca yük bindirir. Bu yüke karşılık sürekli hava akımı sağlar. Bu nedenle en verimli sistem değildir lakin en stabil performans sunan sistemdir. Yakıt sorununuz yoksa tercih sebebidir.

Sizin dediğiniz pervanelerde bir nevi Supercharger. İşe yaraması için yeterli basınç sağlaması lazım. Sanırsam aküden elektrik ile çalışıyor. Atmosfer basıncından fazla bir basınç sağlayacağını sanmıyorum. Bence bu sistem ile araç sadece fazla yakıt tüketir o kadar.
 
aküden değil beleşten çalışıyor.Emme manifoldunun çektiği hava pervaneyi döndürmeye başlıyor.Pervane hem giren havayı soğutuyor hem de akım gücünü artırıyor...Tek kötü yanı arada çok nadir ilk kalkışta bir anda devreye girdiği için debimetreye çarpan ani hava ile araçta istemsiz ve gereksiz ani kalkış oluyor..O sırada biraz benzin çaldığı doğru olabilir.Ama güç artışı var.Deneyin görün kaybınız 40 lira olur :)
 
Geri
Üst