Öncelikle kurmayı planladığımız sistemin parçalarını belirliyoruz.
Giriş seviyesi bir sistem olacağından ve ana ünite olarak orjinali kullanacağımız için beklentimizi ve bütçemizi fazla büyük tutmuyoruz.Ancak kalite ve malzeme konusuna da dikkat etmek şart.
İşte benim araçta kullandığım parçalar:
*MTX ths652 16,5 component, 65 watt RMS
*MTX ths502 13 cm component, 55 watt RMS
*MTX thunder xt12-44 12" subwoofer, 250 watt rms, dual coil
*XETEC vector v-350.6 6 kanal amfi, 4x50 watt+2x75 watt RMS@ 4 ohm
*Audison Connection FSK300 8 awg kablo kiti
*Cadance RCA çevirici
*Kram ISO2CAR Opel kablo seti
Tüm parçaları aldıktan sonra uygun bir ortam sağlayıp montaj aşamasına geçiyoruz.Hemen uyarayım.Bu işlerden anlayan bir ekip şart.Benim projede amaç uygulamayı kendimiz yapmak olduğu için bu yolu seçtim.Ama uygulamayı profesyonel ve bu işlerle uğraşan bir yere yaptırmanızı öneririm.
Öncelikle ana üniteyi yerinden çikariyoruz.Bu işler için montajcıların kullandığı set elimizde yok ancak 4 adet ince tornavida işimizi görüyor.Konsoldaki deliklere girdiğimizde küçük bir kaç hareketle ana üniteyi tutan metal dişlerden kurtuluyoruz.Dikkatlice çikarmak lazım çünkü tornavidayı sağ sola oynatırken plastik kısım ezilme tehlikesi yaşiyor.
Aldığımız ara kablo üzerinde istediğimiz gibi kesme biçme işlemi yapabiliriz.O kablonun ses bölümünü oluşturan iso soketi sökerek Cadance rca çeviricinin ilgili kablolarıyla bağlıyoruz.Zor bi işlem değil.Hem çeviricinin hemde ana ünite çikislarinin üstünde hangi kanalın hangi kabloya gittiği açık olarak yazıyor zaten.Dikkatlice işlemi sonlandırıyoruz.
13 lük compların altına koymak için aldığım çerçeveler mtx e dar geldiği için çerçevenin iç kısmını iyice kestim.
En büyük sorunlardan biri arka kapılar.Cam kaldırma kolunu sökmek mümkün olmadı.Ne pim ne sekman hiç bir şey yok.Biz de alternatif bir yöntemle işi hallettik.İç kaplamayı şekildeki gibi çevirince compu takacağımız bölüm ortaya çıkıyor.Çalışması biraz zor ama mecburen o şekilde oldu.Kaplamalara ve parçalara dikkat etmek lazım.Kırmadan çizmeden yapmak önemli.
amfinin şase bağlantısı için arka koltukları sabitleyen cıvatalardan birini sökerek kullandık.Sonuç başarılı oldu ve şasede herhangi bir sorun olmadı.İlginç bir detay.Opel corsa d de arka koltuk oturma bölümleri hareketli değil sabit.
orjinal kolon bağlantıları yerine kendi kablolarımızı çektik.Ancak kapı içlerinden gövdeye girmek sorun oluyor.Çünkü bağlantılar soketli ve çok dar bir alan.Özellikle önlerde çalışacak yer yok.o nedenle önleri orjinal kablolarıyla geçtik.Arkalara kablo çekmiş bulunduk ve onları da kapı içlerine resimdeki gibi girdik.Kendi kablolarını kullanmak çok profesyonelce değil tabi ama bu seviyede bir sistemde kabul edilebilir bi durum.
Sonuçta eğlenceli ama yorucu ve zor bir uygulama oldu.Kapalı garajda gerekli alet edavat varken çalışmak kolay.Ama gerçekten söküp takmak zor işler.Hele aracınız konusunda hassassanız hiç tavsiye etmiyorum çünkü araçtan sökülen parçalar gözünüzü korkutabilir
Konuyla ilgili birçok detay var.aklıma geldikçe yazarım.sizin takıldığınız detaylar varsa cevaplarım.
Sonuçta %80 oranında volume stabil şekilde çalışıyor.midtiz compları tavsiye ederim mtx markasında.Bas ise çift bobin ve vasat ama tatminkar bir performansı var.belki daha güçlü bir amfi beslemesiyle ses sertleşebilir.ama tonlaması benim müzik zevkime uygun.
Giriş seviyesi bir sistem olacağından ve ana ünite olarak orjinali kullanacağımız için beklentimizi ve bütçemizi fazla büyük tutmuyoruz.Ancak kalite ve malzeme konusuna da dikkat etmek şart.
İşte benim araçta kullandığım parçalar:
*MTX ths652 16,5 component, 65 watt RMS
*MTX ths502 13 cm component, 55 watt RMS
*MTX thunder xt12-44 12" subwoofer, 250 watt rms, dual coil
*XETEC vector v-350.6 6 kanal amfi, 4x50 watt+2x75 watt RMS@ 4 ohm
*Audison Connection FSK300 8 awg kablo kiti
*Cadance RCA çevirici
*Kram ISO2CAR Opel kablo seti
Tüm parçaları aldıktan sonra uygun bir ortam sağlayıp montaj aşamasına geçiyoruz.Hemen uyarayım.Bu işlerden anlayan bir ekip şart.Benim projede amaç uygulamayı kendimiz yapmak olduğu için bu yolu seçtim.Ama uygulamayı profesyonel ve bu işlerle uğraşan bir yere yaptırmanızı öneririm.
Öncelikle ana üniteyi yerinden çikariyoruz.Bu işler için montajcıların kullandığı set elimizde yok ancak 4 adet ince tornavida işimizi görüyor.Konsoldaki deliklere girdiğimizde küçük bir kaç hareketle ana üniteyi tutan metal dişlerden kurtuluyoruz.Dikkatlice çikarmak lazım çünkü tornavidayı sağ sola oynatırken plastik kısım ezilme tehlikesi yaşiyor.
Aldığımız ara kablo üzerinde istediğimiz gibi kesme biçme işlemi yapabiliriz.O kablonun ses bölümünü oluşturan iso soketi sökerek Cadance rca çeviricinin ilgili kablolarıyla bağlıyoruz.Zor bi işlem değil.Hem çeviricinin hemde ana ünite çikislarinin üstünde hangi kanalın hangi kabloya gittiği açık olarak yazıyor zaten.Dikkatlice işlemi sonlandırıyoruz.
13 lük compların altına koymak için aldığım çerçeveler mtx e dar geldiği için çerçevenin iç kısmını iyice kestim.
En büyük sorunlardan biri arka kapılar.Cam kaldırma kolunu sökmek mümkün olmadı.Ne pim ne sekman hiç bir şey yok.Biz de alternatif bir yöntemle işi hallettik.İç kaplamayı şekildeki gibi çevirince compu takacağımız bölüm ortaya çıkıyor.Çalışması biraz zor ama mecburen o şekilde oldu.Kaplamalara ve parçalara dikkat etmek lazım.Kırmadan çizmeden yapmak önemli.
amfinin şase bağlantısı için arka koltukları sabitleyen cıvatalardan birini sökerek kullandık.Sonuç başarılı oldu ve şasede herhangi bir sorun olmadı.İlginç bir detay.Opel corsa d de arka koltuk oturma bölümleri hareketli değil sabit.
orjinal kolon bağlantıları yerine kendi kablolarımızı çektik.Ancak kapı içlerinden gövdeye girmek sorun oluyor.Çünkü bağlantılar soketli ve çok dar bir alan.Özellikle önlerde çalışacak yer yok.o nedenle önleri orjinal kablolarıyla geçtik.Arkalara kablo çekmiş bulunduk ve onları da kapı içlerine resimdeki gibi girdik.Kendi kablolarını kullanmak çok profesyonelce değil tabi ama bu seviyede bir sistemde kabul edilebilir bi durum.
Sonuçta eğlenceli ama yorucu ve zor bir uygulama oldu.Kapalı garajda gerekli alet edavat varken çalışmak kolay.Ama gerçekten söküp takmak zor işler.Hele aracınız konusunda hassassanız hiç tavsiye etmiyorum çünkü araçtan sökülen parçalar gözünüzü korkutabilir
Konuyla ilgili birçok detay var.aklıma geldikçe yazarım.sizin takıldığınız detaylar varsa cevaplarım.
Sonuçta %80 oranında volume stabil şekilde çalışıyor.midtiz compları tavsiye ederim mtx markasında.Bas ise çift bobin ve vasat ama tatminkar bir performansı var.belki daha güçlü bir amfi beslemesiyle ses sertleşebilir.ama tonlaması benim müzik zevkime uygun.
Son düzenleme: