corsa d si olan arkadaslar bi baksın!

ben de onu demiştim zaten. sorun olmaması d ye özel bir durum değil. gösterge birçok durumda işime yarıyor benim. ama koymamışlar. tasarım esnasında yermi kalmadı nedir bilmiyorum. corsa c de devir saati ve hız saati kesişiyor, iç içe giriyor. dolayısı ile yer var panelde. d kasada 2 gösterge birbirinden tamamen ayrı. yer yok. kışın çok kullanıyorum ben göstergeyi kaloriferi açmadan önce, yazın da fan arızası vs olabilir, ara ara bakarım,o ışık 95 demi yanıyor yada kaç derecede bilmiyorum ama gösterge olsa ve 93ü geçtiğini görsem sağa çekerim herhalde.

pardon sizin mesajdan alıntı yapim derken yanlışlıkla sizin mesajı düzelte yazmışım mesajı o yüzden sizin mesaj benim tarafımdan düzeltildi diye gözüküyor:)

maalesef hararetin kaç olduğunu göremiyoruz ama ben eminim hararet 93 ü geçiyordur :)
 
opellerde diğer markalara göre motor suyu sıcaklığı daha yüksektir. bu da motorun diğer markalardan daha fazla hararete mukavemetli olduğun anlamına gelir. benim eski 95 model 16 valf ekotec motorlu astranın yanlış hatırlamıyorsam fan müşürü 105 derecede açıyordu. başka motorlarda bu sıcaklık hararet yaptı demektir. ancak yinede benimde en garibime giden ne olursa olsun hararet göstergesi bir arabada mutlaka olmalıdır. ektrem bir durumla karşılaşırsak en azından tedbir alma şanşımız olur.
başımdan geçen bir olayı anlatayım. yıllar önce bilecik rampalarında yolun iniş yönü yol yapım çalışması nedeniyle trafiğe kapalı, çıkış yolu ikiye bölünmüş tek şerit iniş tek şerit çıkış halinde akıyor. öğleyin hava sıcak önümüzde kamyonlar; trafik öyle ağır ilerliyor ki inip rampa yukarı yürüseniz bütün arabaları geçersiniz. arabalar arasınsa 1-2 metre boşluk anca var, bırakın sollamayı arabanın burnunu bile çıkaramıyorsunuz. bizim araba full yüklü, rampa yukarı anca yarım debriyaj, gaz fren ilerlemeye çalışıyoruz, sebebi de trafik o kadar yavaş ilerliyor ki debriyajdan ayağımı çeksem kamyonun kasasının altına girecem. rampanın başında klimayı kapattım, bizim normalde 90-95 civarında sabit duran sıcaklık 115 dereceye yükselip kırmızıya dayandı. sağda bir arabalık boşluk bulsam kendimi oraya atacam ama o da yok.
hemen kaloriferi en son sıcak sıcak ayarına alıp fanı sonu kadar açtım kalorifer de ikinci radyatör görevi gördüğü için onunda biraz faydası oldu ama biz rampanın 1/4 ünü çıkmadan hararet kırmızıya dayandı.
gözüm devamlı göstergede rampayı bu şartlarda çıktık, tepeye gelince yol genişledi sağa bir baktım mercedesten cipine kadar her marka araba kaputları açık, çoğundan duman ve buhar fışkırıyor, sahiplerinin ellerinde su şişeleri.
ben hiç durmadan rampa aşağı basınca 500 metre sonra benim hararet normale döndü. şimdi bu şartlarda göstergesiz araba ile rampa çıksanız hararetin ne olduğu konusunda hiçbir fikriniz olmadığı için acil tedbir alma şansınızda yok, lamba yanarsa hayırlı işler.
 
Son düzenleme:
opellerde diğer markalara göre motor suyu sıcaklığı daha yüksektir. bu da motorun diğer markalardan daha fazla hararete mukavemetli olduğun anlamına gelir. benim eski 95 model 16 valf ekotec motorlu astranın yanlış hatırlamıyorsam fan müşürü 105 derecede açıyordu. başka motorlarda bu sıcaklık hararet yaptı demektir. ancak yinede benimde en garibime giden ne olursa olsun hararet göstergesi bir arabada mutlaka olmalıdır. ektrem bir durumla karşılaşırsak en azından tedbir alma şanşımız olur.
başımdan geçen bir olayı anlatayım. yıllar önce bilecik rampalarında yolun iniş yönü yol yapım çalışması nedeniyle trafiğe kapalı, çıkış yolu ikiye bölünmüş tek şerit iniş tek şerit çıkış halinde akıyor. öğleyin hava sıcak önümüzde kamyonlar; trafik öyle ağır ilerliyor ki inip rampa yukarı yürüseniz bütün arabaları geçersiniz. arabalar arasınsa 1-2 metre boşluk anca var, bırakın sollamayı arabanın burnunu bile çıkaramıyorsunuz. bizim araba full yüklü, rampa yukarı anca yarım debriyaj, gaz fren ilerlemeye çalışıyoruz, sebebi de trafik o kadar yavaş ilerliyor ki debriyajdan ayağımı çeksem kamyonun kasasının altına girecem. rampanın başında klimayı kapattım, bizim normalde 90-95 civarında sabit duran sıcaklık 115 dereceye yükselip kırmızıya dayandı. sağda bir arabalık boşluk bulsam kendimi oraya atacam ama o da yok.
hemen kaloriferi en son sıcak sıcak ayarına alıp fanı sonu kadar açtım kalorifer de ikinci radyatör görevi gördüğü için onunda biraz faydası oldu ama biz rampanın 1/4 ünü çıkmadan hararet kırmızıya dayandı.
gözüm devamlı göstergede rampayı bu şartlarda çıktık, tepeye gelince yol genişledi sağa bir baktım mercedesten cipine kadar her marka araba kaputları açık, çoğundan duman ve buhar fışkırıyor, sahiplerinin ellerinde su şişeleri.
ben hiç durmadan rampa aşağı basınca 500 metre sonra benim hararet normale döndü. şimdi bu şartlarda göstergesiz araba ile rampa çıksanız hararetin ne olduğu konusunda hiçbir fikriniz olmadığı için acil tedbir alma şansınızda yok, lamba yanarsa hayırlı işler.

katılıyorum. örnekler artırılabilir.
 
bizde astrayı ilk aldığımız zamanlarda anadolu otobanında yol tıkandı tünelin içinde kaldık havada aşırı sıcak hararete bi baktık 100 olmuş önceki arabamızda ladaydı böle ota b.. hararet yapıodu :D malum soğuk iklim arabası bizde ondan alışkanlık korktuk eyvah fanda açılmadı hararet yapıcak filan diye sonra 100 ü biraz geçtikten sonra fan açıldı hararet düştü :D
 
Geri
Üst