Corsa d soğuk motorda kısa süreli devir dalgalanması

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,477
Tepkime puanı
2,249
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Merhaba iki günür olmaya başlayan soğuk marşta 10 ile 15 saniye kadar süren devir dalgalanması sorunu var 940-950 devirle 800 devir arsı inip çıkıyor. Ne orjinal tech2de nede opcomda hata kodu var. Emme full temiz yağlanma sıfır oil catch tank var. Egr hem yazılımla hemde kör tapayla iptal. Mazot filltresini orjinal yeni değiştirmiştim. Yakıt pompalarınında basıçları test yaptıüımda normal çıkıyor. Yakıtıda hep opetten aynı istasyndan alırım. Sorun ortaya çıknca emmedeki ve egsozdaki bütün sensörüleride sensör temizleyic ile tekrar temizledim. Emme manifoldruun ve boruların içi sıfır parça gbi tertemiz. Şu anda tıkandım başka nereleri kontrol edebilirm.
 
  • Beğen
Tepkiler: ersnernct
Bujilerdendir
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Bujiler sağlam orjinal

Şimdi tekrar kontrol ettim sağlamlar
Söküp akuye bağlayın cabuk ısınıyorlarmı yoksa geçmi ısınıyorlar
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Çabuk ısınıyorlar kızıdrmada sorun yok egzoz gazıda yok kapalı garaj olduğundan yakıtı tam yakamasa siyah duman atması gerekir. Tek marşta hemen alıyor çünkü. 4 5 yıl önce biri bozulduğudna ilk çalışmada rölantide 1.2-1.3 litre saatten başlıyordu düşmeye yakıt sarfiyatı şu anda 0.8den başlayıp 0.2 ye kadar düşüyor ve sabit kalıyor. O zaman siyah dumanda atıyordu ilk çalışmada
 
Bence soğuk havadan dolayı yağın donmasıyla oluşan bir durum olabilir. Birde aracınızı çalıştırdığınız zaman aralığı önemli sürekli evdeyiz mesela o yüzden 2-3 gün yattıktan sonra çalıştırıyorsanız ve de herhangi bir görünür sorun yoksa, Kaan hocamın da dediği gibi bujilere baktıysan ciddi bir durum yoktur diye düşünüyorum. Araç dizel sanırım, dizellerde oluyor bazen marş yememe sorunu bile oluyor arada soğuk havalarda
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Hepsi sağlam diyorsan.
Subaplara batırmalısın soğukken yapması subap açılma kapanma kısmında hava yakıt için sente ayarına baktırın.
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16 ve Kaan.
Bence soğuk havadan dolayı yağın donmasıyla oluşan bir durum olabilir. Birde aracınızı çalıştırdığınız zaman aralığı önemli sürekli evdeyiz mesela o yüzden 2-3 gün yattıktan sonra çalıştırıyorsanız ve de herhangi bir görünür sorun yoksa, Kaan hocamın da dediği gibi bujilere baktıysan ciddi bir durum yoktur diye düşünüyorum. Araç dizel sanırım, dizellerde oluyor bazen marş yememe sorunu bile oluyor arada soğuk havalarda
Benim marşta sorun yok tek marşta alıyor sanırım çok çalışmamaktan olabilir.

Hepsi sağlam diyorsan.
Subaplara batırmalısın soğukken yapması subap açılma kapanma kısmında hava yakıt için sente ayarına baktırın.

Sente ayarı olması gerektiği gibi egzantiği kendim değiştirdiğim için servis kitapçııa harifiyen uyarak yaptım herşeyi bakalım hafta içi yeniden yapacak mı? Yaparssa yağ pompası contası alıp tekrar açar bakarım.

Performanstan yana hiç sorunu yok. Salı günü herhalde kompresyon testi için set aldım elimde olur ondanda bişey çıkmazsa son olarak mazot fltresini yine orjinaliyle değiştirip devam ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Benim marşta sorun yok tek marşta alıyor sanırım çok çalışmamaktan olabilir.



Sente ayarı olması gerektiği gibi egzantiği kendim değiştirdiğim için servis kitapçııa harifiyen uyarak yaptım herşeyi bakalım hafta içi yeniden yapacak mı? Yaparssa yağ pompası contası alıp tekrar açar bakarım.

Performanstan yana hiç sorunu yok. Salı günü herhalde kompresyon testi için set aldım elimde olur ondanda bişey çıkmazsa son olarak mazot fltresini yine orjinaliyle değiştirip devam ederim.
Sente soğukken dalgalandırır motor ısınınca düzelir anlamazsın zaman içerisinde 2 3 marşta almaya kadar gider.

Kapakta sıkıntı olması yüksek ihtimal mazot filtresi gm olarak kullanmanı öneririm.

Haberdar edersin inşallah çözersin
 
BUgün garajda söküp sente ayarına baktım kaçma olmamış. Emmeyi söküp ve egzoz söküp sübabnlarıda boroskop tarzı ince kablo kamerayla kontrol ettim hepsi saplam bir şekilde gözüküyor kompresyon tetinide yapıcam bu hafta. Yarın bir yağ pompası contasını(çalıştırınca yağ kaçağı olmadı ama iki saç arası kauçuk conta olduuından değiştirmekte fayda var) ve orjinal filtresini ve 4 tanede orjinal kırzıdrma bujisini alayım onlarıda değiştiririm. Bu arada aracı topladıktan sonra yine aynı kapalı garajımda çalıştırdım ve hiç devir dalgalanması olmadı. Opcomla hata kodlarına baktım ama hiç kod yoktu yine yarın tech2 ile kontrol edeğim yine.

Benim araç 18 binde üzerindeki enjektörleri boschun. Bosch maks. 120 bin km ömür veriyor acaba onlar mı su koymaya başlıyor. Boschta staj yapmıştım o zamanlar staj yaptığım fabrikada üretiliyordu enjektörler. Ömrünü ordaki argeden arkadaşlardan öğrenmiştim. Bildiğim kadarıyla servislerde 60 binde bakım 120 binde değişim tavsiye ediyorlar enjektörler için.
 
Geri
Üst