CorsaD (Yeni Corsa)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan corsaD
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Küçük sınıfta son söz Corsa'nın

Küçük sınıfta son söz Corsa'nın

Türkiye'de küçük sınıfta yaşanan büyük rekabette son sözü Opel'in baştan aşağıya yenilediği modeli Corsa söyleyecek. Kasım ayında Türkiye'de satışa sunulacak yeni Corsa, rakiplerine gözdağı veriyor. Bugüne kadar 9.4 milyon adedin üzerinde satılan Corsa, 4'üncü jenerasyonu ile Türkiye'de bu yıl 3 bin, 2007'de ise 15 bin adetlik bir satış hedefini şimdiden koymuş.

ALMAN üretici Opel'i 1982 yılından beri küçük sınıftaki başarıyla temsil eden Corsa, tamamen yenilenen dördüncü jenerasyonu ile Kasım ayında Türkiye'de piyasaya çıkmaya hazırlanıyor. Tüm dünyada bugüne kadar 9.4 milyon adet satılan Corsa, yepyeni yüzü ve özellikleriyle Türkiye'de küçük sınıfta yaşanan rekabette iddialı olacağının sinyallerini şimdiden veriyor.

Almanya'nın Dresden şehrinde deneme fırsatı bulduğum yeni Corsa, küçük sınıfta bu yıl yaşanan yenilik rüzgarının son örneği. 2006 yılının başından bu yana küçük sınıfta yer alan iddialı modeller sırayla baştan aşağı yenilenerek piyasaya sunulmuştu. Şimdi Corsa'da yepyeni yüzüyle Türk tüketicisinin beğenisine sunuluyor. Yeni Corsa, markanın Astra ve Astra GTC ile başlattığı tasarım felsefesini devam ettiriyor. Birbirinden farklı üç ve beş kapılı versiyonlara sahip yeni Corsa'nın üç kapılı versiyonu, atletik çizgileri, kaslı omuzları ve coupe'yi anımsatan tavan çizgisiyle daha sportif bir görüntü oluştururken; 5 kapılı modelde ise tavan arkaya doğru uzatılarak daha geniş bir iç mekan ortaya çıkarılmış.

YENİ CORSA DA GÜLÜMSÜYOR

Yeni Corsa'nın büyük ve çekici farları otomobilin güçlü ve sportif karakterini vurgularken; ön kısmının akıcı tasarımı, araca gülümseyen bir yüz ifadesi kazandırmış. Yüksek kaliteli malzemeler ve akıllı yeni özelliklerle donatılan iç mekanda sıcak bir atmosfer yaratılmış. Üst donanım seviyelerinde, orta konsol üzerindeki ve klima havalandırma ızgaraları çevrelerinde kullanılan piyano-lakesi yüzeyi, bu sınıfın kalite düzeyini yukarı taşıyacak bir özellik. Öncüsüne göre büyüyen boyutları sayesinde geniş bir iç mekana kavuşan Corsa, ferah bir atmosfer sunuyor.

ISITMALI DİREKSİYON SİMİDİ

Corsa'nın bir başka önemli özelliği ise, beş sürücüye kadar farklı bireysel bilgi-eğlence sistemi sunması. CANBUS isimli bu sistem sayesinde otomatik klima kontrolü ve aracın birçok elektronik sistemi otomobilin anahtarına kaydedilebiliyor. Bu sayede otomobil çalıştırıldığında, kullanıcının kişisel tercihleri otomatik olarak devreye giriyor. Bu bireyselleştirme özelliklerine ek olarak, bu sınıfta bir ilk niteliğindeki ısıtmalı direksiyon simidi de Corsa'da opsiyonel olarak sunulacak. Bu sayede soğuk kış günlerinde üşüyen eller direksiyon simidinde ısınacak.

İKİ BİSİKLET TAŞIYOR

Corsa'nın en çok dikkat çeken özelliklerinden birisi de aracın arka kısmına gizlenmiş bisiklet taşıyıcısı. Kolaylıkla gizlenebilen entegre arka taşıyıcı, gerektiğinde dışarı çekilerek iki bisikleti taşıyabiliyor. Bunun dışında Enjoy, Sport ve Cosmo donanım serilerinde standart olan çift yük tabanı "DualFloor" isimli sistem, eşik yüksekliğinde düz bir yük tabanı sağlayarak ağır ve hacimli malzemelerin rahatlıkla bagaja indirip bindirilmesini sağlıyor. Bagaj bölmesine kadar bagaj hacmi 285 litre iken arka koltuklar dik vaziyette ayarlandığında ise bu hacim 300 litreye kadar çıkabiliyor. Koltuklar öne katlandığında bu değer 700 litreye, otomobil tavana kadar yüklü olduğunda ise 1100 litreye ulaşabiliyor.

GÜVENLİĞİNİ 5 YILDIZLA KANITLADI

Geçtiğimiz haftalarda EuroNCAP tarafından gerçekleştirilen çarpışma testlerinden 5 yıldız alan Corsa, küçük sınıfın en güvenli araçlarından biri olduğunu kanıtladı. Corsa, ABS, EBD, Virajda Fren Kontrolü (CBC) ve Düz Hat Denge Kontrolü (SLS) özelliklerine sahip. CBC, virajda fren yaparken en iç tekerlekteki frenleme basıncını düşürürken; ABS'nin uygulanmasını geciktirerek frenleme mesafesini kısaltıyor.

4 farklı motor geliyor

Yeni Corsa, Avrupa'da üçü benzinli ve üçü dizel olmak üzere toplam 6 farklı motor seçeneği ile satışa sunulacak. Türkiye'ye ise ilk etapta 2'si benzinli ikisi dizel 4 farklı motor gelecek. Türkiye'ye gelecek motor seçenekleri arasında 1.2 litre 75 beygir ve 1.4 litre 90 beygir benzinli, 1.3 litre 75 ve 90 beygir dizel motorlar yer alıyor. Serinin en üst motoru seçeneği olan, 125 beygir gücünde ve 1.7 litre hacmindeki CDTI dizel motor ise yıl sonunda Türk tüketiciyle buluşacak. Kaynak:Hürriyet 11/09/2006
 
çok çok çok harika.bence göz alışkanlığı olmadığı için beyenmeyenler olabilir.ma ben çok beyendim.
 
Ben Corsa C kullanıcısıyım ama dizelin triptoniği olduğundan dolayı. Fiat'da olsaydı kesinlikle seçimim Fiat olurdu. En azından parçaları daha ucuz.
 
bence su ana kadar kı corsa serısı ıcerısınde en basarı olanı corsa d. 6-7 sene once bu aracın bu hale gelecegını kımse kestıremezdı astra h ıcın de gecerlı aynı sey. bundan sonrasını dusunemıyorum bıle. 2 sı de cok basarılı tasarımlar. bıraz da ıscılık kalıtesı artsa tam super olacak!!!
 
Geri
Üst