corsada elektrik problemi

Arkadaşlar sigortaların altını üstüne getirdim,şöfor tarafına baktım,hatta motor kaputunda sigorta kutusunun arkasında bir kutu daha var ve sökümü oldukça zor,onu bile söktüm içinde sigorta vardır diye,ama nafile.Onun da içinde röleler ve sanırım aracın ecu su var.Son çare direk ceryan getirdim teybin arkasına ve bağladım.Sorunu çözdüğümü düşünüyordum ki bu seferde sabah araba çalışmadı.Tek ihtimal olarak kablonun yanıp kopmuş olduğunu düşünüyordum(Teybin arkasına gelen arabanın (+) yüklü kablosu)Çektiğim elektriği bu kabloya bağlayarak teybe verdim,çatır çatır çalışıyordu.Acaba bir yerlerden şase alıp aküyümü bitirdi diyorum ama arabanın içindeki ışıklar falan çalışıyo,marşta tık yok.Kafayı yemek üzereyim.
 
Arkadaşım motor kaputundaki siğortalar ana siğortalar. Onlara bişey olursa aracın büyük kısmı devre dışı kalır. Onlara hiç dokumnasaydın. Muhtemel aracın orayla oynarken oluşan bi temasıszlık oluşmuştur. O paneli iyice kontrol et bidaha da açma orayı. İçerdeki teyp siğortası ile kırmızı kablonun ucunu ölçü aletiyle ölçtünüzmü. O kablo ince değil kalın bayagı kopacağına ihtimal veremiyorum.

Sen siğorta paneli ve o kablo kısmının resimlerini çek ekle arkadaşlar yardımcı olur.
 
Direksiyon kumandalarının ışıklarını yakmaya çalışırken teybin arkasındaki kırmızı kabloyu,direksiyondaki ışıklara gittiğini düşündüğüm kabloya değdirdiğimde kısa devre oldu.Arızanın başlangıcı bu şekilde.
Bahsettiğiniz o kutuya hiç dokunmadan toparladım.Çünkü içinde sigorta göremedim.Sökmesi de takması da oldukça zahmetli idi.Sigorta ile teyp kablosu araında bağlantı gözükmüyor ölçü aletiyle.Ama kırmızı kablo da düşük bir şase değeri görünüyordu.Bence de bu kablonun kopması mümkün değil.Ama aracın çok enteresan bir elektrik sistemi var,içinden çıkmak çok zor işin.Fotoları ancak akşam ekleyebilirim.Teşekkürler.
 
Dogrudur dediğin kablo direksiyona gidiyo olabilir. Çünkü direksiyon tuşlarına Şase gidiyor. kırmızı kabloya değdirirsen patlaması normal.

senin teybin orjinal değilmi neden böyle bişi yapıyosun.?
direksiyondaki ledleri yakmak için power antena çıkışına baglayacaksın. ama doğru kabloyu tabi.

35 nolu siğorta

35. Sunroof, 5A
Electric Windows,
Radio
 
Son düzenleme:
Araba 2004 model ve orijinali kaset çalar.Ben pioneer 6850 kullanıyorum.Direksiyona (+) gitmiyo mu?Yalnızca şase mii gidiyo ledleri yakmak için?
 
Araba 2004 model ve orijinali kaset çalar.Ben pioneer 6850 kullanıyorum.Direksiyona (+) gitmiyo mu?Yalnızca şase mii gidiyo ledleri yakmak için?

Teybin arkasından Direksiyona 3 tel gidiyor. Bunlardan
1- şase
2 -Power on
3 - tuş kontrol kablosu.

Sen şase yi değdirmişsin sanırım. birincisi onu kırmızı kabloya baglamaya çalışman yanlış zaten.

Ledleri yakmak istiyosan direksiyondan gelen ledin ucunu bulup Teybin power anten çıkışına baglayacaksın. böylece teybi açtığında direksiyondaki ledler de yanar.
 
Dostum mantık (+) vermek olduğu için kestirme yoldan deniyim diyerek kırmızıya bağladım.Yoksa otomatik anten ucuna ya da parklara bağlıycaktım.Galiba biraz aceleciliğimin kurbanı oldum.Bir de bu işlemi yaparken direksiyon tuşları söküktü ve ölçü aletiyle (+) olduğuna karar verdiğim için o kabloya değdirdim.Dediğim gibi aceleciliğin kurbanı oldum,hatam tek ölçümle kablonun direksiyona giden power on kablosu olduğuna karar vermek oldu galiba.Sen bu kırmızı kablonun yanarak kopacağına ihtimal vermiyosun değil mi?(benim gibi)Acaba ecu dan bir yerlerdenmi geliyor o kablo.Eğer öyleyse belki arabanın çalışmamasını da açıklayabilir.Akşam bu kabloyu direk(+) dan ayırıcam,bakalım ne olacak.Umarım beynini falan yememişizdir aletin.
 
arabanda kabin içi beyni var ayrı yetten orayla bi bağlantısı yok kablonun ama kısa devreden oda yanmış olabilir aracın calışmamış heralde..?
 
Evet dostum çalışmadı.Ama umarım beyne birşey olmamıştır.Yoksa büyük iş açar başa.
 
Geri
Üst