Çözülemeyen Ateşleme Sorunu (Distribütör mü? Lütfen Yardım)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hknnn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Abi opel de sorun yok, opel düşmanlığınızı anlarım ama 90 model şahinden farklı teknolojisi olmayan opele tip ile binip çamur atmayın artık. Vallahi atlayıp gelicem yanına al bi tur at bakim sorunlu muymuş, yoksa basınca gitmiyo muymuş diyecem :D

Mert Afyon a yolum düştüğünde çayını içmek isteri :D
 
Özellikle opel araçların eski modellerinin parçasını bulmak zor. Kendi aracım buji kablosu dahi yok. Motor kodu tutmuyor. F kasalar için ne varsa onu kullanmak zorunda kalıyorum Keşke bu parçanın içinin bir resmini çekse idin. EN azından fikir sahibi olmak adına.

Abi, bu lucas tipi denen benim arabadaki. İçlik pek bi şeyi yok zaten kapalı kutu içi. O siyah kapağı kaldırdığında da bi tevzi makarası var başka da bi şey gözükmüyor. Aslında parça var. Ama benim arabadaki olması gereken bu tip değil. Bu tipten bulmak zor. Şimdi nette baktım bunun aynısında bi sitede çıktı. Ama biz o turuncu kapaklıya dönmeyi düşünüyoruz. Çünkü olması gereken o.
 

Ekli dosyalar

  • lucas tipi.webp
    lucas tipi.webp
    9.9 KB · Görüntüleme: 19
  • lucas tipi 2.webp
    lucas tipi 2.webp
    5.9 KB · Görüntüleme: 17
Abi opel de sorun yok, opel düşmanlığınızı anlarım ama 90 model şahinden farklı teknolojisi olmayan opele tip ile binip çamur atmayın artık. Vallahi atlayıp gelicem yanına al bi tur at bakim sorunlu muymuş, yoksa basınca gitmiyo muymuş diyecem :D

Sorun aslında parçalarının temininde. Hele de eski bir opelse. Ben şahin, doğan broadway, Toros hepsini kullandım. Onlarda da sorun yaşamadım. Yaşadıysam da tek artısı bundan çok daha kolay ve ucuza çözümlenmiş olması oldu :) bunda da taa ki bu olaya kadar hiçbir problem yaşamadım. artısı da konforu, sağlamlığı, yol tutuşu, gidişi vb. oldu. Ama şu da bir gerçek ki doğanım , şahinim olsa kafam daha mı rahat ederdi. Evet :)
 
Opelde parça sıkıntı arka kampanaları değiştirdim sıfır kutusundan çıkan şerefsiz kampana eğri çıktı sıfır parçayı torna yaptırmak zorunda kaldım. Artık gerisini siz düşünün.
 
http://www.sahibinden.com/ilan/yede...-vectra-a-corsa-a-distributor-173049429/detay

http://opelburada.com/asp/product/97/OPEL-ASTRA-F-DISTRIBUTOR-KAPAGI-BOSCH-SISTEM ------ ynsanayii

http://www.boschotomobilyedekparca....-silindirli--1235522436-_12019.aspx?CatId=137





Motor kodu nedir ?

mesela C 14 NZ için orjinl bujiniz FLR8LDCU çift tırnak.

Distribütör kapağı Bosch kodu ise 1 235 522 436

14se ve c14se için buji yine aynı ama kapak farklı : http://www.boschotomobilyedekparca....-silindirli--1987233200-_12514.aspx?CatId=137

Yaşanan parça sorunlarının temeli parça kodu kullanma alışkanlığımız yok.Orjinal yedek parça anlayışımız yok.Bakkal usulü satıcılar ve alıcılar çok.Kapak-Buji-Kablo bunların yansanayileri sıkıntılı olur. Kaldı ki bunlar rutin çalışan malzemeler ve arıza olmasa bile her 50-60 bin km de distribütör kapağı değişmeli.



Geçenlerde kaput mandalını tutan plastik parçayı aradım.Heryer yansanayi önerdi.Yansanayi 5 lira orjinal 10 lira hatta 7-8 tl . Orjinal istediğim her dükkan sahibi yüzüme ilginç bakıyor :) ya arkadaş 10 tl lık parçanındamı ucuzunu arayayım.Tabiki iyisini almak isterim.Ama toplum olarak ona verdiğimiz 3-5 Tl gözümüze batar ama vaktinden erken kırılan adi plastik yüzünden yaktığımız 15 Tl lık benzini kimse görmez. Bence ucuz ve kalitesiz parça zengin adam işidir.İstisnai birkaç kalem malzeme dışında..
 
Son düzenleme:
http://www.sahibinden.com/ilan/yede...-vectra-a-corsa-a-distributor-173049429/detay

http://opelburada.com/asp/product/97/OPEL-ASTRA-F-DISTRIBUTOR-KAPAGI-BOSCH-SISTEM ------ ynsanayii

http://www.boschotomobilyedekparca....-silindirli--1235522436-_12019.aspx?CatId=137





Motor kodu nedir ?

mesela C 14 NZ için orjinl bujiniz FLR8LDCU çift tırnak.

Distribütör kapağı Bosch kodu ise 1 235 522 436

14se ve c14se için buji yine aynı ama kapak farklı : http://www.boschotomobilyedekparca....-silindirli--1987233200-_12514.aspx?CatId=137

Yaşanan parça sorunlarının temeli parça kodu kullanma alışkanlığımız yok.Orjinal yedek parça anlayışımız yok.Bakkal usulü satıcılar ve alıcılar çok.Kapak-Buji-Kablo bunların yansanayileri sıkıntılı olur. Kaldı ki bunlar rutin çalışan malzemeler ve arıza olmasa bile her 50-60 bin km de distribütör kapağı değişmeli.



Geçenlerde kaput mandalını tutan plastik parçayı aradım.Heryer yansanayi önerdi.Yansanayi 5 lira orjinal 10 lira hatta 7-8 tl . Orjinal istediğim her dükkan sahibi yüzüme ilginç bakıyor :) ya arkadaş 10 tl lık parçanındamı ucuzunu arayayım.Tabiki iyisini almak isterim.Ama toplum olarak ona verdiğimiz 3-5 Tl gözümüze batar ama vaktinden erken kırılan adi plastik yüzünden yaktığımız 15 Tl lık benzini kimse görmez. Bence ucuz ve kalitesiz parça zengin adam işidir.İstisnai birkaç kalem malzeme dışında..

Sayın Editör, ilginiz için çok teşekkürler. Bizi yanıltan şu an arabanın üzerindeki distribütörün orijinal olmasına rağmen bu arabaya ait olmaması oldu. Bugün çözdük bunu. Benim motor kodum X14NZ . Diğer x14nz kodlu motorlarda da sizin bu ilk linkte verdiğiniz turuncu kapaklı distribütör var ancak benimkinde şu an o siyah kapaklı (kapak da turuncudan daha büyük, içindeki makara da) olan var.
 
Mert Afyon a yolum düştüğünde çayını içmek isteri :D

ayıpsın abi çay çorba , mangala gideriz :D Gece böyük laf ettim az önce yola çıktım, daha şehirden ayrılamadan turbo hortumu yerinden çıkmış araba kendini korumaya aldı, geldim eve çektim kapının önüne turbo tertibatını sıfırlayana kadar yatıcak :D
 
Arabayı öğleden sonra tüpte çalıştırdım. Tek marşta aldı ve sıkıntısız bi şekilde (ne patırama, ne tekleme, ne boğulma hiçbir şey yok) çalıştı. Çıktım yola gazladım. Sabit devir gittim. Tekleme, patlama yok. O sürekli bahsettiğim rölantide hafif dokunuşlarda gazı algılamama, tepki vermeme yok. Hepsi gitmiş sorunların. Benzinde de normal.

Allah, nazarlardan korusun, diyeyim artık. İnşallah tekrarlamaz daha. Acaba o gün serviste distribütörü söktüğümüzde o makarayı, kapağı falan zımparalamak, spreyle temizlemek mi işe yaradı?
 
Arabayı öğleden sonra tüpte çalıştırdım. Tek marşta aldı ve sıkıntısız bi şekilde (ne patırama, ne tekleme, ne boğulma hiçbir şey yok) çalıştı. Çıktım yola gazladım. Sabit devir gittim. Tekleme, patlama yok. O sürekli bahsettiğim rölantide hafif dokunuşlarda gazı algılamama, tepki vermeme yok. Hepsi gitmiş sorunların. Benzinde de normal.

Allah, nazarlardan korusun, diyeyim artık. İnşallah tekrarlamaz daha. Acaba o gün serviste distribütörü söktüğümüzde o makarayı, kapağı falan zımparalamak, spreyle temizlemek mi işe yaradı?

Kesinlikle ama kesinlikle faydası olur. Aslında o parçaların belli km aralıklarında değişmesi gerek ama işte parça bulmak mesele.
 
Kesinlikle ama kesinlikle faydası olur. Aslında o parçaların belli km aralıklarında değişmesi gerek ama işte parça bulmak mesele.

inşallah işe yaramıştır abi, şimdi gözlemlemeye, denemeye devam edeceğim. İnşallah bi sorun çıkmaz. Bi taraftan da parça arayışında olacak gözüm, kulağım.
 
Geri
Üst