Çözülemeyen Tekleme Sorunu

emre_unal

Yönetici
Moderatör
34-İstanbul
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
227
Tepkime puanı
244
Puanları
43
www.markport.net
Herkese merhaba,

2005 1.6 Twinport astra H aracımda ilginç bir sounla karşı karşıyayım.

Aracım benzin/lpg'li.

Araç LPG'de çalışırken hiç bir problem yok, çekişler gayet başarılı, hızlanmalar güzel. Ancak aracı benzine aldığım zaman tekleme başlıyor. Araç gaz yemiyor ve sanayi dilinde 'patlatma' yapıyor.

Buji bobinler değişti, benzin pompası ve şamandıra komple değişti, enjektörlere bakıldı problem yok. Şimdi elektrik tesisatında bir problem var diyorlar.

Daha önce başına gelen oldu mu bu problem? Nerelere bakmak lazım. Aracı götürdüğüm servis opel'i tam bilemediği için tesisattan olduğunu söyledi. Aracı bir opel servisine yönlendirmek istediğini söyledi.

Geçen hafta içerisinde de kendim elektrik kaçak kontrolü yapmıştım. Eksi kutup başını söküp şase kontrol lambasını kullandım ve ışık yandı. Hem de ciddi şekilde parlak yandı. Acaba bu sorun elektrik kaçağından olabilir mi? Pompa elektrik kaçağından dolayı benzini yetiştiremiyor olabilir mi?

Değerli cevaplarınızı bekliyorum


q1a1d1434315905925.jpeg
 
Emre hocam öncelikle geçmiş olsun. Ben elektrik sorunu olduğuna inanmıyorum çünkü aynı tesisat LPG ile sorunsuz çalışıyor diyorsunuz. Benim bireysel önerim öncelikle LPG sistemini komple devre dışı bırakın. Gazı vanadan kapatın, mümkünse (eğer ayarları bozulmuyorsa) LPG sisteminin komple elektrik girişini kapatın. Ben benzin ve LPG aynı anda çalıştığından şüpheleniyorum. Her ne kadar teorik olarak mümkün görünmese de bazen problem olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: emre_unal
Emre hocam öncelikle geçmiş olsun. Ben elektrik sorunu olduğuna inanmıyorum çünkü aynı tesisat LPG ile sorunsuz çalışıyor diyorsunuz. Benim bireysel önerim öncelikle LPG sistemini komple devre dışı bırakın. Gazı vanadan kapatın, mümkünse (eğer ayarları bozulmuyorsa) LPG sisteminin komple elektrik girişini kapatın. Ben benzin ve LPG aynı anda çalıştığından şüpheleniyorum. Her ne kadar teorik olarak mümkün görünmese de bazen problem olabiliyor.
Hasip Hocam lpg'nin tuşundan benzine geçirince şanzıman F hatası vermeye başlıyor, benzin göstergesi sıfıra iniyor, yol bilgisayarı kendini sıfırlıyor.
Şamandıra ve benzin pompasına varana kadar komple değiştirdim. Hayret verici şekilde benzinde daha iyi çalışması gerekirken, lpg'de çok iyi çalışıyor.

Ancak serviste inceleme yaparken kazara bir şey dikkatimi çekti :

Lpg tesisatında regülatörden çıkan bir soket vardı boşta, bunun ucu boşken başka bir bağlantı yapmışlar ve onun karşılığını o kabloya çekmişler. o kablonun ucunu da körlemişler, yani karşılıksız bir bağlantı olmuş. ben bunu değiştirip o kabloyu regülatörden gelen yere bağladığımda, lpg devreye girmedi yanıp sönmeye başladı ve araç benzinde patlatmaya devam etti. acaba elektrik tesisatında bir şey yokta lpg tesisatında mı bir problem var ????
 
Hocam LPG sorunsuz çalışsın diye benzini feda etmiş olabilirler. Söylediğiniz gibi bir soket felan varsa ve ona müdahale edilmişse dökümanlardan onun ne soketi olduğunu alınan bağlantının ne olduğunu tespit etmek lazım.
 
Sonunda sorun çözüldü. Problem yan sanayi benzin pompası ve şamandıradan çıktı. Daha önce götürdüğüm servis orjinal parça yerine adı bilinmeyen Çin malı bir pompa takmış, dolayısıyla pompa yeterli benzini yetiştiremediği için motorda tekleme ve patlatma yapıyormuş. Çok şükür orjinal pompayla sorunum çözüldü.
Konuyu araştıracak arkadaşlara bilgi açısından : Bazı hayati parçalarda orjinal kullanmak çok önemli. Her ne kadar işçilik iyi yapılsa da parçanın özelliği araca uymayınca verim alamıyorsunuz.
 
Sonunda sorun çözüldü. Problem yan sanayi benzin pompası ve şamandıradan çıktı. Daha önce götürdüğüm servis orjinal parça yerine adı bilinmeyen Çin malı bir pompa takmış, dolayısıyla pompa yeterli benzini yetiştiremediği için motorda tekleme ve patlatma yapıyormuş. Çok şükür orjinal pompayla sorunum çözüldü.
Konuyu araştıracak arkadaşlara bilgi açısından : Bazı hayati parçalarda orjinal kullanmak çok önemli. Her ne kadar işçilik iyi yapılsa da parçanın özelliği araca uymayınca verim alamıyorsunuz.
Hocam geçmiş olsun. Benimde benzer bir sorunum var. Aracim sabah soğukken ilk çalıştırmada patlatma yapıyor. Lpg ye geçiyor ve çekiş düşüklüğü yaşıyorum, arkasindan klimayi açıyorum ve araba artik yerinden kalkmıyor gitmiyor. O an benzine geçiyorum ve araba sanki nefes alıyor hersey normale dönüyor. Ancak benzinde de arada bir tekleme yapıyor. Buji, bobin değişti denendi. Boğaz kelebeği temizlik ve kalibrasyonu yapıldı. Kendim lpg'nin elektirigini kestim vanasini kapattim ama sabah yine patlatma yaptı. Lpg yi tamamen bitirdim ve Arabadan o Kadar soğudum ki şuan benzinde biniyorum 3 gündür sabahlari patlatma ve sarsintili çalışma devam ediyor. Ancak biraz azaldı gibi. Biraz uzun oldu ama bu durum ile ilgili bir fikriniz varmidir acaba?
 
Hocam geçmiş olsun. Benimde benzer bir sorunum var. Aracim sabah soğukken ilk çalıştırmada patlatma yapıyor. Lpg ye geçiyor ve çekiş düşüklüğü yaşıyorum, arkasindan klimayi açıyorum ve araba artik yerinden kalkmıyor gitmiyor. O an benzine geçiyorum ve araba sanki nefes alıyor hersey normale dönüyor. Ancak benzinde de arada bir tekleme yapıyor. Buji, bobin değişti denendi. Boğaz kelebeği temizlik ve kalibrasyonu yapıldı. Kendim lpg'nin elektirigini kestim vanasini kapattim ama sabah yine patlatma yaptı. Lpg yi tamamen bitirdim ve Arabadan o Kadar soğudum ki şuan benzinde biniyorum 3 gündür sabahlari patlatma ve sarsintili çalışma devam ediyor. Ancak biraz azaldı gibi. Biraz uzun oldu ama bu durum ile ilgili bir fikriniz varmidir acaba?
Anlattığınız problemler subap yanığına benziyor. Daha önce subaplar değişmiş mi bilginiz var mı? Lpg, opellerde subapları erittiği için çelik subap takılıyor.
Öncelikle bir subap (kompresyon) testi yaptırın. Eğer subaplarda herhangi bir problem yoksa o zaman enjektör ve benzin pompası olarak devam etmenizi tavsiye ederim.
 
Anlattığınız problemler subap yanığına benziyor. Daha önce subaplar değişmiş mi bilginiz var mı? Lpg, opellerde subapları erittiği için çelik subap takılıyor.
Öncelikle bir subap (kompresyon) testi yaptırın. Eğer subaplarda herhangi bir problem yoksa o zaman enjektör ve benzin pompası olarak devam etmenizi tavsiye ederim.
Çelik subap konusunda bilgim yok ancak götürdüğüm opel ustasi ve lpg firması subaplarla ilgili bir sorun görünmüyor dedi.kompresyon testi yapılmadı. Araçta landirenzo yaglamali lpg sistemi var. Deneme yanılma birsey yapmak gerçekten çok sıkıntı. Çünkü ariza denediğini parçada değilse iadesi olmuyor ve para çöpe gidiyor. Fikirleriniz için çok teşekkür ederim
 
Geri
Üst