Çözümü bulunamayan rolanti dalgalanma arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Aksoyhx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Aksoyhx

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Haz 2023
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Herkese merhabalar,

Arkadaşlar gitmediğim usta servis kalmadı. Aşağıdaki arızayı bir türlü çözemediler. Forumda buna benzer şikayetler gördüm fakat çözümsüz kalmış. Aşağıdaki arızayı yaşayan oldu mu? Cevap verirseniz çok memnun olurum. Şimdiden teşekkürler.

2012 Opel Astra 1.4T Otomatik aracım var. Lpg hiç takılmadı. Sabahları ilk çalıştırmada 5-6 sn devir yükselip alçalıyor ve araba sarsıntılı çalışıyor. Stop edecekmiş gibi oluyor. 3-4 kere sarsıntılı çalıştıktan sonra düzeliyor ve rolanti düzeliyor. Sonrasında gün içinde herhangi bir sorun olmuyor. Araçta herhangi bir tekleme, stop etme veya çekişten düşme yok. Araç bilgisayara bağlandığında arıza vermiyor.

Yapılanlar

-Buji geçen sene yetkili serviste GM marka takıldı. (NGK iridyum mu olmalı ? Bundan olur mu?)
-Bobin, motor yağı, şanzıman yağı bu hafta değişti.
- Hava akış sensörü ve gaz kelebeği temizlendi. Kalister valfi(depo havalandırma valfi) orjinal değişti.
-Araç soğukken subap kompressör testi yapıldı sorun çıkmadı. Hepsi yaklaşık aynı basınç çıktı.

En son Opel serviste yazılım yüklenmesini isteyeceğim ve BUjiler yeni olmasına rağmen NGK ile değiştirebilirim bilmiyorum. Sizin bir fikriniz var mı?



Hüseyin Aksoy / Opel Astra 1.4 T / Model Yılı: 2012 / Yakıt Tipi: Benzin / Vites: Otomatik / Donanım: Cosmo
 
Pek bilgili sayılmam lakin Opel kullanınca mecburen tecrübe kazanılıyor. Benim aracım LPG'li aynı sorunu yaşadım enjektör işemesi diyebilirim. LPG gaz kesici hafif sızdırmaktaydı sabah ilk marşta 30 saniye kadar sarsıntı hatta tekleme bile yapardı ESP dahi yaktırmıştı.

Sizin de benzin enjektörleriniz bir miktar kaçırıyor olabilir.

Kanister valfiniz bozuk olabilir iptal edilip hortumu körlenerek bir kaç gün denenebilir.

Aklıma gelenler bunlar hocam. Subap sorunu 1.4 motor grubunda çok nadir görülür korkmayın.
 
@turbo_j cevap için teşekkür ederim. Siz sorun yaşadığınızda sadece benzinde de yapıyormuydu? Bir.de arıza kaydı oluşuyormuydu? Kanister valfini de değiştirdik ama değişen bir şey olmadı. Enjektörlere de baktıracağım, çok teşekkürler.
 
Benim LPG kaynaklıydı hocam. Gece manifolda dolan yakıt buharı ilk marşta boğuyor ve teklemeye sebep oluyor. 20 saniye sonra yakıt bitince araç normale dönüyor. Olay bu kadar basit.
 
Herkese merhabalar,

Arkadaşlar gitmediğim usta servis kalmadı. Aşağıdaki arızayı bir türlü çözemediler. Forumda buna benzer şikayetler gördüm fakat çözümsüz kalmış. Aşağıdaki arızayı yaşayan oldu mu? Cevap verirseniz çok memnun olurum. Şimdiden teşekkürler.

2012 Opel Astra 1.4T Otomatik aracım var. Lpg hiç takılmadı. Sabahları ilk çalıştırmada 5-6 sn devir yükselip alçalıyor ve araba sarsıntılı çalışıyor. Stop edecekmiş gibi oluyor. 3-4 kere sarsıntılı çalıştıktan sonra düzeliyor ve rolanti düzeliyor. Sonrasında gün içinde herhangi bir sorun olmuyor. Araçta herhangi bir tekleme, stop etme veya çekişten düşme yok. Araç bilgisayara bağlandığında arıza vermiyor.

Yapılanlar

-Buji geçen sene yetkili serviste GM marka takıldı. (NGK iridyum mu olmalı ? Bundan olur mu?)
-Bobin, motor yağı, şanzıman yağı bu hafta değişti.
- Hava akış sensörü ve gaz kelebeği temizlendi. Kalister valfi(depo havalandırma valfi) orjinal değişti.
-Araç soğukken subap kompressör testi yapıldı sorun çıkmadı. Hepsi yaklaşık aynı basınç çıktı.

En son Opel serviste yazılım yüklenmesini isteyeceğim ve BUjiler yeni olmasına rağmen NGK ile değiştirebilirim bilmiyorum. Sizin bir fikriniz var mı?



Hüseyin Aksoy / Opel Astra 1.4 T / Model Yılı: 2012 / Yakıt Tipi: Benzin / Vites: Otomatik / Donanım: Cosmo
Çözüm bulabildiniz mi aynı sorunu yaşıyorum
 
Enjektör kaçırıyordur hocam gece benzin dolar marşa basınca tekletir.
motor sandık daha 5 bin kilometrede sadece ilk startta yapıyor 5 bin kmde bu arıza olur mu cevap icin tesekkürler
 
motor sandık daha 5 bin kilometrede sadece ilk startta yapıyor 5 bin kmde bu arıza olur mu cevap icin tesekkürler
1.4 turbo motorsa LPG taktırın bir de benzin pompasını gaza geçince durduran röle bağlatın kafanız rahatlar benzinle enjektörle pompayla hiç işiniz kalmaz.

Hem Piston kırma riskini de LPG minimuma indirir. 15 bin liralık Atiker dahi gayet yeterli olur. 1.6 gibi subap sorunu da kronik değildir. Bence 1.4 motoru benzinde kullanmayın.
 
1.4 turbo motorsa LPG taktırın bir de benzin pompasını gaza geçince durduran röle bağlatın kafanız rahatlar benzinle enjektörle pompayla hiç işiniz kalmaz.

Hem Piston kırma riskini de LPG minimuma indirir. 15 bin liralık Atiker dahi gayet yeterli olur. 1.6 gibi subap sorunu da kronik değildir. Bence 1.4 motoru benzinde kullanmayın.
Hocam bazen benzinde kullanın diyorlar ya. Ne kadar aralıklarla benzinde kullanalım peki ? Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Hocam bazen benzinde kullanın diyorlar ya. Ne kadar aralıklarla benzinde kullanalım peki ? Teşekkürler.
Benzin haritası uzun süre LPG kullanımında bozulabilmekte bu nedenle haritanın düzelmesi noktasında 200 km kadar benzinde kullanımı tavsiye edilir. 5.000-10.000 km'de bir yapılabilir.

Fakat Afr ayarı tam yapılmışsa OBD bağlantıları varsa benzin kullanımına gerek yoktur.

Sadece rölantide LPG'ye geçesiye kadar 1 dakika beklenmesi yeterlidir. Benzinin emme manifoldunu yağdan temizlemesi noktasında bu süre yeterlidir.

Hatta benzin pompasına uyutucu Röle takılırsa daha iyi olur. LPG'ye geçince boşa çalışmaz hem pompa filtre yorulmaz hem benzin devirdaim ederken Oktanı düşmez ve ısınıp buharlaşmaz kaçak durumu oluşmaz. Ayrıca elektrik tüketmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987
Geri
Üst