Çözümü bulunamayan rolanti dalgalanma arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Aksoyhx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Benzin haritası uzun süre LPG kullanımında bozulabilmekte bu nedenle haritanın düzelmesi noktasında 200 km kadar benzinde kullanımı tavsiye edilir. 5.000-10.000 km'de bir yapılabilir.

Fakat Afr ayarı tam yapılmışsa OBD bağlantıları varsa benzin kullanımına gerek yoktur.

Sadece rölantide LPG'ye geçesiye kadar 1 dakika beklenmesi yeterlidir. Benzinin emme manifoldunu yağdan temizlemesi noktasında bu süre yeterlidir.

Hatta benzin pompasına uyutucu Röle takılırsa daha iyi olur. LPG'ye geçince boşa çalışmaz hem pompa filtre yorulmaz hem benzin devirdaim ederken Oktanı düşmez ve ısınıp buharlaşmaz kaçak durumu oluşmaz. Ayrıca elektrik tüketmez.
Çok faydalı bilgiler gerçekten. Çok teşekkür ederim. Yalnız benim lpg ayarını düzeltmem gerekecek sanırım. Sabahları çalıştırırken lpgye erken geçiyor. Ayarı biraz erken yaptı sanırım. Sağ önden tık tık tık ses geliyor 4-5 saniye. Başta egzozdan geliyor sanmıştım; ama önden geliyor egzoz sesi gibi zaten. Lpg kaynaklı olduğunu düşününüyorum çünkü ayardan önce böyle bir sorun yoktu.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Çok faydalı bilgiler gerçekten. Çok teşekkür ederim. Yalnız benim lpg ayarını düzeltmem gerekecek sanırım. Sabahları çalıştırırken lpgye erken geçiyor. Ayarı biraz erken yaptı sanırım. Sağ önden tık tık tık ses geliyor 4-5 saniye. Başta egzozdan geliyor sanmıştım; ama önden geliyor egzoz sesi gibi zaten. Lpg kaynaklı olduğunu düşününüyorum çünkü ayardan önce böyle bir sorun yoktu.
Hocam bu sıcaklarda 10 saniyede LPG'ye geçer normaldir. Benim araç 30 C derecede geçmekte. Bazen ilk çalıştırmada regülatör ses yapabilir dirseklerden su kaçağı varsa hava alıyor olabilir dikkat edin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987
Hocam bu sıcaklarda 10 saniyede LPG'ye geçer normaldir. Benim araç 30 C derecede geçmekte. Bazen ilk çalıştırmada regülatör ses yapabilir dirseklerden su kaçağı varsa hava alıyor olabilir dikkat edin.
yedek depoda eksilme görünmüyor takip ediyorum devamlı. öğlen sıcak havada çalıştırınca ses yok; ama sabah serinliğinde oluyor bu durum. enteresan. 🤔
 
yedek depoda eksilme görünmüyor takip ediyorum devamlı. öğlen sıcak havada çalıştırınca ses yok; ama sabah serinliğinde oluyor bu durum. enteresan. 🤔
Regülatör bağlantılarını sabahları kontrol edin. Dirseklerde ıslaklık elinize geliyorsa motor soğuyunca su kaçırıyor demektir. Araç ve hava soğukken sabah saatlerinde kelepçelerin tekrar sıkılması gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987
Regülatör bağlantılarını sabahları kontrol edin. Dirseklerde ıslaklık elinize geliyorsa motor soğuyunca su kaçırıyor demektir. Araç ve hava soğukken sabah saatlerinde kelepçelerin tekrar sıkılması gerekir.
Su kaçırıyor olsaydı yedek depoda eksilme olmaz mıydı hocam ? Oradan belli etmez mi kendini ?

Seviye aynı görünüyor; ama dediğinize de dikkat edeceğim.
 
Su kaçırıyor olsaydı yedek depoda eksilme olmaz mıydı hocam ? Oradan belli etmez mi kendini ?

Seviye aynı görünüyor; ama dediğinize de dikkat edeceğim.
Hocam 6 litreden fazla su mevcut motorda. Bir çay bardağı eksilmesi anlaşılmaz kısa vadede.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987
Geri
Üst