Debriyaj Balatasının Ömrü ile İlgili İşaretler

_berkay_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
333
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
1. özellikle yüksek süratlerde, motor devri ile hızınız doğru orantılı yükselmiyorsa,
2. Ilk kalkışta, debriyaj çok yukarıda kavramaya başladıysa, (bu hidrolik debriyajlı araçlarda anlaşılmaz)
3. Dik yokuşlarda kalkışlarda balata kokusu gelmeye başladıysa,
4. "allah allah, motor bağırıyor ama araba gitmiyor" demeye başladıysanız,
5. Vites geçişleri artık daha kemikli olmaya başladıysa,
debriyaj balatası sos veriyor demektir.
6.debriyaj sertleştiyse
7. Torku yüksek olan bir viteste (mesela 1. Vites) ani gaz verme durumunda devir birden yükselir ancak araç devire oranla hızlanmaz.
Yada gaz pedalına birden basılıp çekilir, motorun bu sarsılmasına debriyaj ayak uyduramaz ve yine devire oranla gitmeyen bir araç tablosu ortaya çıkar.

sachs%2019%20passat.jpg


Balatanın durumunu tam tesbit etmek için,

1. Mümkünse, gözle kontrol yapılabilir. (bu her araçta mümkün olmaz)
2. El freni çekilir, araç hareket ettirilmeye çalışılır. Eğer daha tam kavrama başlamadan stop ediyorsa sağlam; nerdeyse tam bırakmaya yakın bile stop etme eğilimine girmiyorsa bitik demektir. (eğer balata ömrü ile ilgili bir şüphe yoksa bu seçenek denenmemelidir.)
3. Bir yokuşta araç park edildiğinde 1. Vitese takılır. El freni çekilmez. Kayma olursa balata iyice bitik demektir. Eğer balata sağlamsa motor bitik (kompresyon yok) demektir....

http://germancarsturkey.com/forum/showthread.php?t=158
 
2. El freni çekilir, araç hareket ettirilmeye çalışılır. Eğer daha tam kavrama başlamadan stop ediyorsa sağlam; nerdeyse tam bırakmaya yakın bile stop etme eğilimine girmiyorsa bitik demektir. (eğer balata ömrü ile ilgili bir şüphe yoksa bu seçenek denenmemelidir.)


arkadaşım bu yazdığını tam anlayamadım.biraz açıklayabilirmisin?
 
3. Dik yokuşlarda kalkışlarda balata kokusu gelmeye başladıysa,

bu koku balatayı zorlarsanız sıfır araçtada gelir...
 
birçok ambalajın, paketin içinden çıkar havasız ortam olduğu için rutubeti önlemek dolayısıyle balatanın parçaları korozyona uğramasın diye konulmuş sanıyorum
 
fren balatası bittiğinde ikaz yandığı gibi debriyaj balatası biterken ikaz ışığı yanmıyormu benim araçta usta değişirse iyi olur dedi fuzuli masrafmı diye düşünüyorum kalkışlarda biraz yavaş kalıyor bazende 1. vitese zor geçiyor onun haricinde sorun yok sizce değişmelimiyim
 
fren balatası gibi bir uyarı yada sürtünme sesi çıkmaz debriyaj balatası bitince aracınızı test ediniz yokuş çıkarken verdiğiniz gaz kadar araba gitmiyorsa yani nerdeyse rölantide gaza pedalına basıyormuş gibi oluyorsa değişim zamanı gelmiştir..sonuna kadar kullanırsanız bir gün bir yokuşta kalırsınız
 
ustam bir 10bin gider dediği halde değiştirdim. değiştirdiğimde balata nerdeyse bitmiş haldeydi. baskı balata değişirse aracınız daha az yakacaktır uzun vadede yine amorti edersiniz değiştirmenizde fayda var
 
Geri
Üst