1. özellikle yüksek süratlerde, motor devri ile hızınız doğru orantılı yükselmiyorsa,
2. Ilk kalkışta, debriyaj çok yukarıda kavramaya başladıysa, (bu hidrolik debriyajlı araçlarda anlaşılmaz)
3. Dik yokuşlarda kalkışlarda balata kokusu gelmeye başladıysa,
4. "allah allah, motor bağırıyor ama araba gitmiyor" demeye başladıysanız,
5. Vites geçişleri artık daha kemikli olmaya başladıysa,
debriyaj balatası sos veriyor demektir.
6.debriyaj sertleştiyse
7. Torku yüksek olan bir viteste (mesela 1. Vites) ani gaz verme durumunda devir birden yükselir ancak araç devire oranla hızlanmaz.
Yada gaz pedalına birden basılıp çekilir, motorun bu sarsılmasına debriyaj ayak uyduramaz ve yine devire oranla gitmeyen bir araç tablosu ortaya çıkar.
Balatanın durumunu tam tesbit etmek için,
1. Mümkünse, gözle kontrol yapılabilir. (bu her araçta mümkün olmaz)
2. El freni çekilir, araç hareket ettirilmeye çalışılır. Eğer daha tam kavrama başlamadan stop ediyorsa sağlam; nerdeyse tam bırakmaya yakın bile stop etme eğilimine girmiyorsa bitik demektir. (eğer balata ömrü ile ilgili bir şüphe yoksa bu seçenek denenmemelidir.)
3. Bir yokuşta araç park edildiğinde 1. Vitese takılır. El freni çekilmez. Kayma olursa balata iyice bitik demektir. Eğer balata sağlamsa motor bitik (kompresyon yok) demektir....
http://germancarsturkey.com/forum/showthread.php?t=158
2. Ilk kalkışta, debriyaj çok yukarıda kavramaya başladıysa, (bu hidrolik debriyajlı araçlarda anlaşılmaz)
3. Dik yokuşlarda kalkışlarda balata kokusu gelmeye başladıysa,
4. "allah allah, motor bağırıyor ama araba gitmiyor" demeye başladıysanız,
5. Vites geçişleri artık daha kemikli olmaya başladıysa,
debriyaj balatası sos veriyor demektir.
6.debriyaj sertleştiyse
7. Torku yüksek olan bir viteste (mesela 1. Vites) ani gaz verme durumunda devir birden yükselir ancak araç devire oranla hızlanmaz.
Yada gaz pedalına birden basılıp çekilir, motorun bu sarsılmasına debriyaj ayak uyduramaz ve yine devire oranla gitmeyen bir araç tablosu ortaya çıkar.
Balatanın durumunu tam tesbit etmek için,
1. Mümkünse, gözle kontrol yapılabilir. (bu her araçta mümkün olmaz)
2. El freni çekilir, araç hareket ettirilmeye çalışılır. Eğer daha tam kavrama başlamadan stop ediyorsa sağlam; nerdeyse tam bırakmaya yakın bile stop etme eğilimine girmiyorsa bitik demektir. (eğer balata ömrü ile ilgili bir şüphe yoksa bu seçenek denenmemelidir.)
3. Bir yokuşta araç park edildiğinde 1. Vitese takılır. El freni çekilmez. Kayma olursa balata iyice bitik demektir. Eğer balata sağlamsa motor bitik (kompresyon yok) demektir....
http://germancarsturkey.com/forum/showthread.php?t=158