Merhaba arkadaşlar, geçenlerde şehirdışı seyahati esnasında yolda kaldım, bu konuda kısaca paylaşımlar yapıp bazı konularda fikirlerinizi rica edeceğim.
Şehirlerarası seyir halindeyken otoyol çıkışında gişelerde durdum paramı ödedim ( yeni izmir otoyolunun bitmiş kısmı ) ve problem ortaya çıktı.
Vitesi 1 e atamadım, debriyaj inanılmaz boşladı ve yumuşadı, sanki boşa basıyordum, pedal süs gibiydi. Her ne yaptıysam vitese geçmedi, ben de motoru durdurup denedim ve 1 e geçti. Sonra ayağım debriyajdayken marşa bastım ve araba kademeli olarak atlamaya başladı (resmen viteste kalkmış gibi oldu)
Kara kara düşünürken 1'nci viteste kısa bir süre ilerledim, uygun deviri yakalayıp debriyajsız 2 ye geçtim, 3 e geçemedim, 4 denedim oldu. Servis'e kadar 4. vites ile idare edebilsem bari diye düşünürken yine vites değiştirmem gerekti, küçük bir köyün ortasındaydım çünkü ve orada kaldım.
Neyse ki traktör tamircisi bir usta sağolsun olaya el attı, bir baktık ki hidrolik yağı bitmiş, pompa hava yapmış. Yağ takviye edip havasını aldı ve sorun ortadan kalktı.
3 gün sonra bugün, far değişimi için (evet üstüne bir de far ampülüm patladı, var bir nazar durumu, 1 hafta önce de akü bitmişti ) özel servise gittim, başımdan geçen bu olayı anlattığım ve kontrol eder misiniz diye rica ettim. Bir de ne görelim, yağ yine eksiltmiş.
Debriyaj merkezinde kaçak olması durumunda merkezin komple değişmesi gerektiğini söylediler. ( Yaklaşık 600-700 TL )
Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar var mıdır? Merkez kaçırıyorsa yalnızca contalarının değişimi yapılsa olmaz mı?
Yetkili servisler ne gibi fiyatlandırma yapıyorlar bu konuda?
Yetkili servisten parçayı satın alıp özel servise işçiliğini yaptırsam daha mı ucuza gelir?
Konuyla ilgili değerli yardımlarınızı rica ederim,
Teşekkürler.
Şehirlerarası seyir halindeyken otoyol çıkışında gişelerde durdum paramı ödedim ( yeni izmir otoyolunun bitmiş kısmı ) ve problem ortaya çıktı.
Vitesi 1 e atamadım, debriyaj inanılmaz boşladı ve yumuşadı, sanki boşa basıyordum, pedal süs gibiydi. Her ne yaptıysam vitese geçmedi, ben de motoru durdurup denedim ve 1 e geçti. Sonra ayağım debriyajdayken marşa bastım ve araba kademeli olarak atlamaya başladı (resmen viteste kalkmış gibi oldu)
Kara kara düşünürken 1'nci viteste kısa bir süre ilerledim, uygun deviri yakalayıp debriyajsız 2 ye geçtim, 3 e geçemedim, 4 denedim oldu. Servis'e kadar 4. vites ile idare edebilsem bari diye düşünürken yine vites değiştirmem gerekti, küçük bir köyün ortasındaydım çünkü ve orada kaldım.
Neyse ki traktör tamircisi bir usta sağolsun olaya el attı, bir baktık ki hidrolik yağı bitmiş, pompa hava yapmış. Yağ takviye edip havasını aldı ve sorun ortadan kalktı.
3 gün sonra bugün, far değişimi için (evet üstüne bir de far ampülüm patladı, var bir nazar durumu, 1 hafta önce de akü bitmişti ) özel servise gittim, başımdan geçen bu olayı anlattığım ve kontrol eder misiniz diye rica ettim. Bir de ne görelim, yağ yine eksiltmiş.
Debriyaj merkezinde kaçak olması durumunda merkezin komple değişmesi gerektiğini söylediler. ( Yaklaşık 600-700 TL )
Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar var mıdır? Merkez kaçırıyorsa yalnızca contalarının değişimi yapılsa olmaz mı?
Yetkili servisler ne gibi fiyatlandırma yapıyorlar bu konuda?
Yetkili servisten parçayı satın alıp özel servise işçiliğini yaptırsam daha mı ucuza gelir?
Konuyla ilgili değerli yardımlarınızı rica ederim,
Teşekkürler.