sorunu çözmenize sevindim.araba sizdeyken bozulmuş olabilir.ama bu turbolar öyle bir seferde kullanmakla bozulmuyor.sürekli yanlış kullanıldığı için bir süre sonra bozuluyor.benimde vectradan önce 2004 megane 2 1.5 dci 80 hp aracım vardı.bende arabanın turbosunun pervanesini kırdım ve komple değiştirdim.daha sonra iki kere turbo hortumu patlatı.yani gerçekten turbolu araç kullanmak biraz sıkıntılı bir iş.en son kasa focuslarında sürekli turbo hortumları patlıyor.97-98 modet volkswagen passat 1.8 t ve 1997-1998 audi a4 1.8 t larında kronik turbo problemi mevcuttu.
turbolu araç kullanan arkadaşların bazı şeylere dikkat etmeleri gerekiyor.mesela araç çalıştıktan sonra en az bir on saniye beklemek gerek,yada arabanın motorunu durdurmadan önce en az on saniye rölantide çalıştırmak gerekir.mümkünse 2500- 3000 deviri gecer gezmez bir üst vitese geçmek lazım.yada dakikada 2000 devirin altına düşünce vites düşürmek lazım.işte ben bunların hiç birisini yapmadığım ve 80 beygirlik araçla mümkün olduğunca 190-200 km/h hızlarla gittiğim için aracımın turbosu bu kadar çok arıza çıkardı.
turbolu araç kullanan arkadaşların bazı şeylere dikkat etmeleri gerekiyor.mesela araç çalıştıktan sonra en az bir on saniye beklemek gerek,yada arabanın motorunu durdurmadan önce en az on saniye rölantide çalıştırmak gerekir.mümkünse 2500- 3000 deviri gecer gezmez bir üst vitese geçmek lazım.yada dakikada 2000 devirin altına düşünce vites düşürmek lazım.işte ben bunların hiç birisini yapmadığım ve 80 beygirlik araçla mümkün olduğunca 190-200 km/h hızlarla gittiğim için aracımın turbosu bu kadar çok arıza çıkardı.