Depo fullendikten sonra yakıt tüketimi....

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tomacco
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Depo fullendikten sonra yakıt tüketimi....

Valla 6. viteste 90a sabitliyorum, araba kokluyor.. =) Sabır istiyor ama biraz..

֖zellikle bordrolu çalışan arkadaşlar beni daha iyi anlayacaklardır, yıl sonuna doğru vergi kesintileri yükseldikçe, araç ortalama hızı da düşüyor mecburen  ;D
 
Ynt: Depo fullendikten sonra yakıt tüketimi....

mehmet aracını 10 lt yakması iyi dün yazmıştım bu 12.5 fazla bunu düz 10 lt yapalım diye sanırım senden önce araban beni duydu istersen bir ay sonra burada 9 lt de yazarım :D :D
 
Ynt: Depo fullendikten sonra yakıt tüketimi....

Sting link' Alıntı:
mehmet aracını 10 lt yakması iyi dün yazmıştım bu 12.5 fazla bunu düz 10 lt yapalım diye sanırım senden önce araban beni duydu istersen bir ay sonra burada 9 lt de yazarım :D :D
Yaz kardeşim inşallah hayırlı 9 lt leri görelim. :)
 
Ynt: Depo fullendikten sonra yakıt tüketimi....

ben yazdıkca artık turbolarsın yılbaşından sonraki zamlarla birlikte istesekte basmayız 9 lt yakarız 8)
 
Ynt: Depo fullendikten sonra yakıt tüketimi....

arkadaşlar 97 bizim araçlar için zararlı benden demesi..
 
Ynt: Depo fullendikten sonra yakıt tüketimi....

Bende birkez aldım depo bitsin yine 95 alırım.
 
Ynt: Depo fullendikten sonra yakıt tüketimi....

Benzindeki oktan sayısı yükseldikçe benzinin yanıcılığı azalır ve pistonlarda sıkışmadan dolayı benzinin erken patlama olasılığı azalır. Benizn hava karışımı pistonda sıkışır ve tam doğru zamanda bujiler ateşleme yapar ve patlama olur, eğer buji ateşleme yapmadan önce sıkışma dolayısıyla patlama olursa patlama doğru zamanda olmadığı için motorda güç kaybı olur. Bu erken patlamaya da vuruntu denir, bunu önlemek için yüksek oktanlı benzin kullanılır.

Bizim arabaların motorları 95 oktan benzine göre ayarlı olduğu için en doğrusu 95 oktan benzin kullanmak olacaktır. Pistonları sıkıştırma oranı ve yakıt hava karışımını ayarlayan elektronik sistemler 95 oktana göre ayarlı, daha yüksek oktanlı benzin kullanmaya gerek yok.
Arz ederim. ;) ;)
 
Ynt: Depo fullendikten sonra yakıt tüketimi....

Gökhan_55 link' Alıntı:
arkadaşlar 97 bizim araçlar için zararlı benden demesi..
sana ucak yakıtı lazım gokhan utanmasan mazot koyucan arabaya
 
Ynt: Depo fullendikten sonra yakıt tüketimi....

Sting link' Alıntı:
Benzindeki oktan sayısı yükseldikçe benzinin yanıcılığı azalır ve pistonlarda sıkışmadan dolayı benzinin erken patlama olasılığı azalır. Benizn hava karışımı pistonda sıkışır ve tam doğru zamanda bujiler ateşleme yapar ve patlama olur, eğer buji ateşleme yapmadan önce sıkışma dolayısıyla patlama olursa patlama doğru zamanda olmadığı için motorda güç kaybı olur. Bu erken patlamaya da vuruntu denir, bunu önlemek için yüksek oktanlı benzin kullanılır.

Bizim arabaların motorları 95 oktan benzine göre ayarlı olduğu için en doğrusu 95 oktan benzin kullanmak olacaktır. Pistonları sıkıştırma oranı ve yakıt hava karışımını ayarlayan elektronik sistemler 95 oktana göre ayarlı, daha yüksek oktanlı benzin kullanmaya gerek yok.
Arz ederim. ;) ;)

O kadar yorgunumki; üstteki iletinizi 2 kere okuduktan sonra kendi bilgilerimle örtüştüğünü farkedebildim; ilk başta "yahu bir anlam karışıklığı var sanki bu iletide" diyordum  011zaa

Bizim araçların sıkıştırma oranları yüksek değil, bu yüzden gerçekten yüksek oktanlı benzinler işe yaramayacağı gibi tüketim ve performansta eksi yönde sonuç da doğurabilir ama bazı firma sahiplerinin "gerçek yüksek oktanlı benzin sadece Avrupa da var Türkiye deki 97 oktanda 95 e göre motoru temizleyen katkılar var sadece" demeleri kafa karıştırabiliyor..
 
Ynt: Depo fullendikten sonra yakıt tüketimi....

Akaryakıt sektöründe çalışıyorken pompalarına test için gittiğimiz istasyon sahiplerinin bazılarından, 95 ile 97 tanklarının ikisine de 95 oktan koyduklarını dinlemiştim..  023hm
 
Geri
Üst