Dereceli Egzantrik

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan weSti555
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Dereceli Egzantrik
Motor gücünü artırmayı sağlayan yöntemlerden biride standarttan daha yüksek dereceli egzantrik milinin takılması. Milin görevi emme ve egzoz supaplarını kontrol etmek.
En eski ve verimli yöntemlerden biri olan egzantrik mili modifikasyonu sonucunda yüzde 35 oranına kadar güç arışıi sağlaıiyor. Yüksek dereceli versiyonlar, supapların açılma ve kapanma zamanlarını uzun tutarak yanma odasına birim zamanda daha fazla yakıt ve hava girmesini sağlıyor. Dolayısıyla daha fazla yanma gerçekleşiyor. Buda daha fazla güç anlamına geliyor. Milin uzerindeki kamların açıları ve yapışma göre tork yada güç etkileniyor. Sivri kamil miller, supapları erken açarak torkun artmasını sağlarken, geniş tepeli kamlar gücü artırmak için tercih ediliyor. Yüksek dereceli egzantrik milleri, motorun rölanti devrini de yükseltiyor. Ancak bunu yaparken motorun rolantide dengesiz çalışmasına neden olabiliyor. Verimli bir modifikasyon işlemi icin, egzantrik milinin dışında supapların hareketini sağlayan diğer mekanik ve elektronik parçaların da geliştirilmesinde yarar var. Örneğin supaplar, supap yayları, egzantrik mili kasnakları, beyin programı, ateşleme sistemi gibi.
Lift: Lift, eksantrik milinin subapları ne kadar bastırdığını gösteren değerdir.
Duration: Subapın yatağından çıktığı zamanki derece ölçümüdür.
Overlap: Giriş ve çıkış subaplarının aynı anda açık olduğu sürenin derecesidir. Giriş eksantrik milinin açılış numarası çıkış eksantrik milinin kapanış numarasına eklenerek hesaplanır.
Power Band: Eksantriğin gücünü verimli bir şekilde verebildiği devir araığıdır.

Dereceli Eksantrik Mili Ne Kadar Güç Verir?
Cadde otomobilleri için üretilmiş eksantrikler derecelerine ve kullanıcının seçimine göre 10bg ile 25 bg arasında güç üretebilecek kapasitedelerdir.


 
benİm İŞİme Yararmi
 
sana once Hella siyah far alıcaz milupacım
 
Westi, çok önemli olduğunu düşündüğümden dolayı müsadenle bir konuya değinmek istiyorum.Dereceli egzantrik vb. uygulamalarda araca yapılan değişiklikten tam olarak performans alabilmek için aracın ecu'su buna göre tekrar haritalandırılmalı.Yani chip tuning yapılmalı.Gerçi yukarıda da verimli modifikasyon için gerekli olduğuna değinilmiş.Yapılmazsa ne olur, öncelikle araç rolantide çok dengesiz çalışır, hatta stop edebilir ve atıyorum 15bg alacağınıza 3-5bg alıp bu muymuş len dereceli dedikleri dersiniz :)
 
skyeye' Alıntı:
Westi, çok önemli olduğunu düşündüğümden dolayı müsadenle bir konuya değinmek istiyorum.Dereceli egzantrik vb. uygulamalarda araca yapılan değişiklikten tam olarak performans alabilmek için aracın ecu'su buna göre tekrar haritalandırılmalı.Yani chip tuning yapılmalı.Gerçi yukarıda da verimli modifikasyon için gerekli olduğuna değinilmiş.Yapılmazsa ne olur, öncelikle araç rolantide çok dengesiz çalışır, hatta stop edebilir ve atıyorum 15bg alacağınıza 3-5bg alıp bu muymuş len dereceli dedikleri dersiniz :)

Tabii musade senin skyeye eklentiler için saol eksiklikler tamamlanmıs oldu eline saglık :good:
 
Geri
Üst