devir saatinin kullanımı

ben sürekli olarak demiyorum
vites geçişlerinde yüksek devirlere çıkmayı demiştim
yanıtlarınız için teşekkurler
 
6500 lerde 4 e attığında devir 5000 lerden başlayacak 4 te.sürekli üst bandı kullanmak uzun vadede tabikide zararlı.Tam tersini düşünürsek düşük devirlerde kullanımda en az yüksek devirler kadar zararlı.Normal olarak benzinli bir araçta 3-4 bin arasında vites değiştirmek en güzeli.Tabi arasıra aracı coşturmak ta gerek :)
 
yani 3. viteste 6500 devre kadar çıkmak ve daha sonra vites değiştirmek araca zarar vermez.tabi 4. viteste de çok kalmamak şartıyla
doğru anladım sanırım
 
araçların çok basınçlı çalışma nedeni yüzünden araçlar o duruma geliyor dizel içinde derler motor ömür çok uzun değildir diye örneğin
 
ikinci viteste 5500-6000 devir 2000 cc vectralarda 95-100 km ye denk gelir. Aşırı devir = aşırı yakıt. Küçük viteslerde motor tahribatı artar. Paran çoksa o başka.
 
uzun süre büyük yüklerde çalışma bütün makinalar için zararlıdır
optimum devir aralıkları her araçta farklı olabilir ama ortalama 3500 de vites değiştirmek genelde makul oluyo
tabi ara ara devir saatini yükseltip coşmanın kimseye zararı olmaz, bi tek keseye zarar verir ;)
zaten uzun süre 5000 devir üstü kullanılmaz araba, insan sıkılır sesten :D vınn vınn yapmak için vites atmak lazım yoksa keyif vermez :D:D trafik de müsade etmez zaten
yüksek devrin zararını görmek için otobana aracınızı çıkarttığınızı ve trafiğe takılmadan 4-5 saat boyunca 200-210km hızda (5500-6000 devri bulur) gittiğinizi farz edin, yakıt zaten yetmez ama farz ediyoruz ya :D
normal bi araç bu kadar yüke fazla dayanamayacaktır emin olun ;)
 
Son düzenleme:
vites yükseltim noktası araca göre değişir. max torku kaç devirde yaptığı belirtilmiştir o modelin. o devir değeri kaçsa, en iyi vites artırım değeri de yaklaşık odur. dizellerde max torku basıç sayesinde daha düşük devirlerde verir araba, o yüzden vites yükseltim değeri benzinliye göre daha azdır. benzinli corsa için bu değer 3200 dür mesela. bu değeri her aştığında yavaş yavaş daha fazla yakıt tüketmeye başlarsın (4000,4500 vs).
 
2000 motor vectra 180 km yapmak için kaç dervir çeviri aceb. Ankaraya giderken bu hızda baya bi gitmiştim yol boştu. birde yüksek devir galiba yağ eksiltmeye neden oluyo.
 
1 hafta önce servisteydim ustanın dediği aynen şu opeller devirli kullanılmak için tasarlanmıştır. Düşük devirlerde kullanılırsa teklemeler gaz yememe gibi sorunlar oluşuyormuş hemde daha fazla yakıt tüketiliyormuş.
buda demek değildirki 6-6,5 larda kullan herşeyin normaline gitmek lazım vites değişiklikleri en az 2,5-3 lerde seyirlerde 3-4,5 lerde olmalı
 
Geri
Üst