Dik yokuşta el freniyle kalkarken...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan theopel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

theopel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar dik bir yokuştaydım trafik sıkışmıştı el freniyle kalkarken kaputtan dumanlar çıkmaya başladı servise gitmeme gerek var mı, dik yokuşlarda nelere dikkat edeceğiz paylaşalım lütfen. Bazen kavramada beklemek gerekiyor bu yanlış mı? Şimdiden teşekkürler...
 
anlasilan oki debriyaj balatasini siyirttirmissin bir defada belki zarar görmeyebilir ama yinede tekrarlamasan iyi olur sen en iyisi bir dahaki yokus kalkisinda el frenini cek vitese at debriyaji tam birakirken kavrama noktasina geldiginde el frenini birak hem debriyaji zorlamamis olursun hemde arabayi bagirttirmamis..
 
anlasilan oki debriyaj balatasini siyirttirmissin bir defada belki zarar görmeyebilir ama yinede tekrarlamasan iyi olur sen en iyisi bir dahaki yokus kalkisinda el frenini cek vitese at debriyaji tam birakirken kavrama noktasina geldiginde el frenini birak hem debriyaji zorlamamis olursun hemde arabayi bagirttirmamis..


:good:
 
El freniyle kalkışın sürücüye hiçbir + sı bulunmuyor aslında düşününce... Hatta arabayı daha da zorluyor bence. O yüzden kullandığımız araçlara alışmaya bakalım.
 
El freni güvenlik tedbiri, sürücüye faydası olmuyor yorumun ilginç.
Arabaya yokuş yukarı kalkarken ilk hareketi verebilmek için mecburen el frenini indirmeli ve debriyajı ayarlamalıyız. El frenini indirmeden zaten debriyajdan ayağımızı çekemeyeceğimize göre, yani demek istediğim çok fazla yüklenmemek lazım. Daha çok arabamızın debriyajına alışmaya bakmmalı.

Ha bunun dışında sürücüye ayağını frenden çekip gaza basma süresince elbette kolaylık sağlıyor, o yönden iyi bir teknik.

Düzeltiyorum, çok dik yokuşlarda elbette kullanılmalı...
 
Son düzenleme:
arabayı kaldırırken gaza yüklenip ayağını debriyaja basılı tutarsan 30000 de yersin baskı balatayı motorun küçük el freni ile kalkman en mantıklısı
 
dik yokuşta elfreni kullanmam diyordum ama taa ki kağıthanenin dik bir yerinde arkası full yüklü 1,3 dobloyla dur kalk yapmak zorunda kalana kadar :D Ustayım diyen kaldıramaz çünkü araba alt devirde gaz yemiyordu o sıralar :D
 
bence araca zarar verecek olan el frenıyle kalkmak deıl yarım debrıyajda yuksek devırde cok bekleme yapmaktır
 
Gözünü sevdiğimin hill assisti :D

Yokuşta kalkış desteği nasıl çalışıyor bilen var mı? Frenlerle ilgili sanırım?
 
Geri
Üst