disk-kampana arasındaki fark?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan O.A.G
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu arada ben daha önce bir yerde ABS nin kampana sistemlerinde işe yaramadığını, sistemin tepki sürelerinden kaynaklanan sıkıntılar nedeniyle kampanalara ABS koyulmadığını okumuştum. Ama abimin aracını lift e kaldırdığımızda fren kampanalarından bazı kabloların çıktığını görmüş ve ustama "bunlar ne" diye sormuştum. o da "onlar abs nin sensör kabloları" demişti. o zaman da kafam karışmıştı ama okuduğum yazı bana daha akla yatkın geldiği için ustamın dediğini pek de "sallamamıştım".

şimdi şöyle bir durum olabilir ikisini birleştirince, arka kampanalarda frenleme şöyle olabilir, mesela frenajda arkalar da devreye girer ama max güce hiç ulaşmaz, sadece yardımcı fren görevi görür, ön frenlerde ise tam güç ve gerekirse abs görev yapar.

aslında Umut bu işin uzmanı o kesin biliyordur, onun yorumunu beklemek lazım.
 
abs ebd koyuyorsun aracına bari bi disk koy kardeşim ne biçim adam bunlar şuna bak!..
işte fiat!!!

Fiat'ın yaptığı bişey değil bu. Tüm araçlarda mevcut...

ABS veya EBD değilde genelde dikkat edersen ESP olan araçlarda 4 disk vardır... Kampana frende ESP işe yaramayacağından ya kampana vardır ESP yoktur yada tam tersi...

Genel olarak tabii ki disk fren daha güvenli ve verimlidir ancak bazı araçlarda arka frenlerin disk olmasına gerek olmadığı gibi bazı ağır taşıtlarda da özellikle kampana kullanıyolar. Gerçi yeni model kamyon ve çekicilerin ön frenleri, bazılarının ise tüm tekerlekleri disk fren olsada hala kampana kullanılan ağır taşıtlar mevcut...
 
Son düzenleme:
Fiat'ın yaptığı bişey değil bu. Tüm araçlarda mevcut...

ABS veya EBD değilde genelde dikkat edersen ESP olan araçlarda 4 disk vardır... Kampana frende ESP işe yaramayacağından ya kampana vardır ESP yoktur yada tam tersi...

Genel olarak tabii ki disk fren daha güvenli ve verimlidir ancak bazı araçlarda arka frenlerin disk olmasına gerek olmadığı gibi bazı ağır taşıtlarda da özellikle kampana kullanıyolar. Gerçi yeni model kamyon ve çekicilerin ön frenleri, bazılarının ise tüm tekerlekleri disk fren olsada hala kampana kullanılan ağır taşıtlar mevcut...

evet bazılarında gerek görülmüyor demek ki.
 
benim arabamın 4 üde disk esp de yok ama frenleri çok iyidir ve biçok kez yaşadım çok faydasını gördüm gti olduğundan ön diskler normallerden büyük ve hava kanallı ama çok pahalııı geçen ay ön diskleri 300 lira verdiimm ::(
 
İkisinin de birbirinden üstün oldukları özellikler var. Disk frenlerin ekipmanları az olduğu için daha kolay tamir ve ayar olurlar, yapı itibariyle fazla ısınmazlar, genel olarak hafif hizmet araçlarında kullanılır. Kampana frenler biraz daha teferruatlı oldukları için ayarları biraz daha zordur, kapalı alanda çalıştıkları için ısınınca soğumaları zordur, balata yüzeyleri daha geniş olduğu için ağır hizmet araçlarında yoğun olarak kullanılır. Dikkat ederseniz araçların ağırlıkları ve taşıdıkları yük fazla ise kampana frenle donatılırlar. Bildiğim kadarıyla kamyonların bütün tekerleklerinde kampana fren sistemi vardır.
 
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=12439

linkte açıklayıcı şekilde anlatılmış.

arkaların kampana olmasına cimrilik, ucuza maliyet edilmesi diye yorumlamayın.
diskler kampanaya göre yük altında daha çabuk aşınırlar.
hızlı aşınma servis bakımının artması aracı kullanma sürenizin azalması demektir.
farklar, + lar, - ler fazlasıyla var ama taksi ve hafif ticarilerde kullanılmasının asıl sebebi "yüktür".

kampana sistemde dikkat edilmesi gereken kısım ıslandığı zaman diskler gibi hızlı kurumaması ve fren ayarının otomatik yapılamaması sürüs güvenliğine etki eder.bu sebeplerden dolayı mümkün olduğunca sudan korunmalı ve belirli periyodlarda iç kısımın temizlenmesi ve frenlerin ayarlanması gereklidir.

ayarlama konusunda dikkatli olunmalıdır.belirli km sonunda aracın sadece önde bulunan diskler frenleme sağlar yada düzgün yapılmayan ayardan dolayı frenleme gücünde sapma olur.
frenlemede yarattığı tehlike haricinde tüv-türk istasyonundan frenlerde sapma sebebiyle geri çevrilebilirsiniz:D
 
bu arada disk ile kampananın en bariz farkı frenleme sistemleri. diskte dikey olarak ortada dönen diski iki taraftan balatalar sıkıştır, kampanada ise, dışta dönen silindirik bir kaba iç taraftan balata baskı yapar. ancak yapıları gereği kampana frenler disk frenlerden daha erken "patlar" yani boşalır. çünkü sürtünme ısısı nedeniyle genleşen dış kap bir yerden sonra balatanın ulaşamayacağı noktaya gelir ve frenler tutmaz olur. çizerek göstermek isterdim ama şu an imkanım yok...

katılıyorum
 
Ağırlık ile bir ilişkisi olsa idi,aynı kasa Corsa 1.3 ile Corsa Opc ikisi de kampana olurdu.Veya Subaru Impreza 2.0 ile 1.5... bence performansa göre koyuyorlar.Bizim passat opcden daha ağır olmasına rağmen kampana değil disk var mesela..
 
Geri
Üst