Dizel Arac Dikkat Edilmesi Gerekenler!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Özden
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bakımlı araçlara saygı duyuyorum Cemil abi. Mesajda yazdığım gibi insanların güven duygusunda artık sorunlar var. Bakımlı aracı nasıl anlayacağız :) Expere götürüp baktırıyoruz orda bize 3-5 bişeyler söylüyorlar ona bakarak alıyoruz. Birde hasar kaydı yoksa ooo iyiymiş diyoruz...
 
  • Beğen
Tepkiler: Özden
Bakımlı araçlara saygı duyuyorum Cemil abi. Mesajda yazdığım gibi insanların güven duygusunda artık sorunlar var. Bakımlı aracı nasıl anlayacağız :) Expere götürüp baktırıyoruz orda bize 3-5 bişeyler söylüyorlar ona bakarak alıyoruz. Birde hasar kaydı yoksa ooo iyiymiş diyoruz...
Güven ve dürüstlük konularında haklısın kardeşim ama sıfır aracın bile garantisi yok..Onda bile işlem görmüş boya yemiş araçlar oluyor..Bende körü körüne alalım demiyorum :) ..Sıfırda olsa 100 bin üstüde olsa üstteki mesajımdada yazdığım gibi expertiz kaporta boya ustası ve motor ustasına göstermeliyiz..Ama km takıntısı bize fiyat farkları ve alım satımda sadece güçlük çıkarır..Bu araçlar normal kullanımda 500 bini devirecek şekilde üretililiyorlar..Ha bakan olur bakamayan olur onu bilemeyiz tabi..O yüzden kontol ederek alalım araçları...
 
  • Beğen
Tepkiler: Özden
Bu yaşadığım şehirden önce doğudaki bir ilimizde 7 yıl çalıştım, araçların çoğunluğu dizeldi, inanırmısın kaçak mazot girmeyen araç parmakla sayacak kadar azdı :) Eğitim şart abi, önce millet olarak birbirimizi kandırmamayı öğrenmemiz gerekiyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Özden
Bu yaşadığım şehirden önce doğudaki bir ilimizde 7 yıl çalıştım, araçların çoğunluğu dizeldi, inanırmısın kaçak mazot girmeyen araç parmakla sayacak kadar azdı :) Eğitim şart abi, önce millet olarak birbirimizi kandırmamayı öğrenmemiz gerekiyor :)
Kesinlikle..Dürüst olmak en güzeli.:Vicdanın rahat olmalı..Aldığın o para helal olmalı...Sen kazanırken başkasına kaybettirmekte bir hırsızlıktır...Tabi bu istisnalardan bahsetmediğimi biliyorsun :) ...Bak bu km takıntısı yüzünden araçların Km sini düşürmeye başlamışlardı biliyorsun :)...halada düşürenler var..
 
Benim tek derdim su aslinda buyuk masraflari geldiginde yaptirmadan satmalari. Ve alir almaz kulfet altina girecek olmam. Tek korkum bu.
Bu aracimi satmadan 1 gun once triger kayisini degistirdim. Oyle sattim.
Hele bir de dizel olunca yabancisiyim. Biraz tedirgin oldum.
Doğrudur, ne yazik ki piyasamizda araçlara gereken bakım yapan, aracının dilinden anlayan şoför çok az, bu sebeple insanlar sıfıra yöneliyorlar, birgün aracımı satıyorum saydım şunlar şunlar yapıldı diye alıcı nerdeyse yapmasaydin der gibiydi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özden ve Cemil
Doğrudur, ne yazik ki piyasamizda araçlara gereken bakım yapan, aracının dilinden anlayan şoför çok az, bu sebeple insanlar sıfıra yöneliyorlar, birgün aracımı satıyorum saydım şunlar şunlar yapıldı diye alıcı nerdeyse yapmasaydin der gibiydi.
Evet birde o var...Bakımlı araç ile bakımsız aracı aynı kefeye koyanlar...İşte burda fiyat farkı olması normal...Çünki sen alınca o masrafları yapacaksın illaki..Bende tüm bakımları yaptırır hatta lastiklerini bile eski vermem...
 
  • Beğen
Tepkiler: volkan1 ve Özden
Öncelikle daha önceki mesajlarımda belirttiğim gibi, araç alıp satmak çok zorlaştı güven duygusu malesef yerini açgözlülüğe bıraktı. Ben dizel araç alacak olsam maksimum 5 yaşında bir araç ve mümkünse en düşük kilometre olanı tercih ederim. Dizel araçlar yakıt tüketimindeki avantajlarından dolayı ağırlıklı olarak filo, şirket vb oluşumlar tarafından oldukça tercih ediliyor. Hatta önümüzde ki 10 yıl içersinde piyasada ww passat serisi araçların yüksek kilometrelerde satıldığını göreceğiz. Şu an nerdeyse tüm şirketler ve filoların tamamında ww grubu araçlar geziyor. Durum bu şekilde olunca bilinçli kullanıcılar dizel araç alırken malesef bin kere düşünmek zorunda kalıyor. Özden hocam almayı düşündüğünüz aracı bizimle (marka/model) paylaşırsanız fikirlerimizi biraz daha net yazabiliriz. Ancak 2. el dizel + 100 bin kilometre üzeri araç = Risk. Bu formülü aklınızdan çıkarmayın. 100 bin üzerindeki tüm araçlarda sorun vardır demiyorum/diyemiyorum. 100 bin üzerinde yakıtı hep temiz bir istasyondan almış dizel araç tek binici tarafından kullanılmışsa sorunsuz olabilir. Tam tersi bir durum varsa enjektör arızası, turbo arızası, besleme pompası vs derken işler çığrından çıkabilir.
Hasip kardesim inanmazsin inatla hala h kasa bakiyorum. 🤣
Benim adam biraz deli gozuyle bakiyor bana. Baksin ben cok sevdim arabami. Cok.
2 tane buldum. Ikisi de 2011 model. 1.3
biri enjoy plus 99 binde 59 bin.
biri essentia konfor ve 113 binde. 56.500
Ikisinde de bakimli oldugu yaziyor.
 
Hasip kardesim inanmazsin inatla hala h kasa bakiyorum. 🤣
Benim adam biraz deli gozuyle bakiyor bana. Baksin ben cok sevdim arabami. Cok.
2 tane buldum. Ikisi de 2011 model. 1.3
biri enjoy plus 99 binde 59 bin.
biri essentia konfor ve 113 binde. 56.500
Ikisinde de bakimli oldugu yaziyor.

En az 2011 bakmamin nedeni onun altindaki araclarda sanziman sorunu olmasi. Bunu sonrasinda select active olarak revize etmisler. Ayni problemli sanzimani almak istemedim.
 
Kesinlikle..Dürüst olmak en güzeli.:Vicdanın rahat olmalı..Aldığın o para helal olmalı...Sen kazanırken başkasına kaybettirmekte bir hırsızlıktır...Tabi bu istisnalardan bahsetmediğimi biliyorsun :) ...Bak bu km takıntısı yüzünden araçların Km sini düşürmeye başlamışlardı biliyorsun :)...halada düşürenler var..

Dun ilanlara bakarken gormustum. Km orijinal degildir yazmislar.
Benim de hic istemedigim sey arkamdan kulaklarimi cinlatacak olmalari. Allah korusun.
 
Active Select ben 2014 yılından bu yana kullanıyorum. Herhangi bir sorunu yok. Ancak benim bildiğim H kasalarda Active Select yok, J kasalar ile başlıyor diye biliyorum.
 
Geri
Üst