Dizelciler kusuruma bakmasın artık 4.4lt/100km (drwaverunner)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan drwaverunner
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Dizelciler kusuruma bakmasın artık 4.4lt/100km (drwaverunner)

akın link' Alıntı:
cahil ve  görgüsüz  her meslekte var trafikte...  yani sadece pazarlamacı şirket aracı vs  diye düşünmemek lazım...
öyle okumuşlar (!)  vardır ki baba parası ile aldıkları araçları ile insanları trafikte sıkıştırıp edepsizlik yaparlar işte bu insanlar  ilkokul mezunundan daha cahil daha görgüsüzdür...
trafikte temel kural efendi olmaktır mümkün mertebe  kimseye bulaşmamak gerekir ben 3o yaşındayım uzun yıllardır araç kullanıyorum,  pek çok akılsız ve görgüsüze  denk geldim ama efendiliği elden bırakmadım hamd olsun.
gereken yerde de gereken şey yapılmıştır her zaman.

Aklı olan herkes özeleştiri sayesinde kendini geliştirebilir, doğruyu bulabilir, siz bunu yapabiliyorsanız ne mutlu.

Ama bunu herkesten bekleyemeyiz, acil olarak yapılması gereken ilk iş trafik polislerinin trafikte tehlike saçanlara ve kural ihlali yapanlara daha acımasız davranması, ülkemizde polisin gözü önünde kırmızda geçen bile var.
 
Ynt: Dizelciler kusuruma bakmasın artık 4.4lt/100km (drwaverunner)

Ben tuningli dizel Focus umla 80km/h ile gidip 3.4 ortalama yakalamıştım ama Astra ile değil 80, 90 ile gitmek bile çok zor çünkü araç bu hızlarda yolda duruyor gibi oluyor!
 
Ynt: Dizelciler kusuruma bakmasın artık 4.4lt/100km (drwaverunner)

herkese slm.  aracımı aldığım ilk 6 ayda yakıt tüketimim ş.içi 100 km 11 Lt altına düşmüyordu, 2500 km lik bi uzun yol yaptıktan sonra şuanki ortalama yakıt tüketimi 8.0 a düştü. anlık yakıt tüketiminde 4.4 leri görmek psikolojik olarak ta rahatlıyor :)) Birde bu benzin fiyatlarını aşağı çekseler 1.4 turboları kimse tutamaz herhalde :))
 
Ynt: Dizelciler kusuruma bakmasın artık 4.4lt/100km (drwaverunner)

ben de deniyorum ama sonu gelmio ve 6.viteste daha fazla ekonomi mümkün mü deneyen var mı  :))
 
Ynt: Dizelciler kusuruma bakmasın artık 4.4lt/100km (drwaverunner)

Selamlar,

Uzun zaman aradan sonra forumda ilk gezinişim ve ilk mesajım;

֖ncelikle  drwaverunner'a tespit ettiği ortalam için (geç te olsa) tebrikler!

Kısa bir paylaşım yapmak istedim.

Uzun süre yurtdışında olduğuğum için aracım daha yeni 5000 km kontrolünden geçti ve fazla kullanamadım (140 hp 6 aylık) ancak uzun yol ve şehir içinde 5 ve 6. viteslerde
tasarruf etmek için tek çareyi 97 Oktan benzin kullanmakta buldum. 95 Oktan vuruntu yaptırıyor ve ben vuruntuyu sevmediğimden devirli kullanmaya başlamıştım. Son 2000 km ortalaması 7.1 lt idi (Sadece Bursa'ya gidip döndüm) ancak Servisteki arkadaşlar aracımı alıp
50 km kadar tecrübe sürüşü yaptılar (Malum Soğutma sıvısı düşük uyarısı!) ve geri geldiklerinde 7.3 Olmuştu ortalama:)

Yani kullanım çok ama çok önemli..

Saygılar
 
Ynt: Dizelciler kusuruma bakmasın artık 4.4lt/100km (drwaverunner)

Sn. GBorklu,

Foruma hos geldiniz. Genelde yuksek oktanin vuruntusundan sikayet edilir ama siz farkli gozlemlemissiniz...
 
Ynt: Dizelciler kusuruma bakmasın artık 4.4lt/100km (drwaverunner)

ya arkadaşlar 5000 km diye bir şey var mı? Ben aracı alalı 6 ay oldu? Ne arayan oldu ne soran?
 
Ynt: Dizelciler kusuruma bakmasın artık 4.4lt/100km (drwaverunner)

GBorklu link' Alıntı:
Selamlar,

Uzun zaman aradan sonra forumda ilk gezinişim ve ilk mesajım;

֖ncelikle  drwaverunner'a tespit ettiği ortalam için (geç te olsa) tebrikler!

Kısa bir paylaşım yapmak istedim.

Uzun süre yurtdışında olduğuğum için aracım daha yeni 5000 km kontrolünden geçti ve fazla kullanamadım (140 hp 6 aylık) ancak uzun yol ve şehir içinde 5 ve 6. viteslerde
tasarruf etmek için tek çareyi 97 Oktan benzin kullanmakta buldum. 95 Oktan vuruntu yaptırıyor ve ben vuruntuyu sevmediğimden devirli kullanmaya başlamıştım. Son 2000 km ortalaması 7.1 lt idi (Sadece Bursa'ya gidip döndüm) ancak Servisteki arkadaşlar aracımı alıp
50 km kadar tecrübe sürüşü yaptılar (Malum Soğutma sıvısı düşük uyarısı!) ve geri geldiklerinde 7.3 Olmuştu ortalama:)

Yani kullanım çok ama çok önemli..

Saygılar
çoğu kişi tarafından 97 oktanın bizim araçlar için herhangi bir katkısı ya da etkisi olmadığı söyleniyor..
 
Ynt: Dizelciler kusuruma bakmasın artık 4.4lt/100km (drwaverunner)

arkadaşlar aracım 12000 km de ve  ve her yaptıgım kilometrede yakıt tüketimi düşüyor. bu motorun acılmasından tutun sizin arabaaya alışma sürenize de  bakıyor. drwaverunner süper bir ortalama yapmış . torumebrikler. ancak ben malesef turbo bi motor altımdayken kendimi tutamayanlardanım. genel kullanımım 120 km/h ve ortalama yakıt tüketimim sehirdısı 6.5 lt/100 km, şehir içinde ise 8lt /100 km.  bu arada 5000 km bakımı rutinde yok . muhtemelen arkadaş kendi istegi üzerine götürmüştür. bizim araçlarda 1000 km bakımı ve daha sonra ya ilk yıl sonunda veya 15000 km doldurdugumuzda yapacagımız bakımlar var. artık hangisi önce gelirse
 
Ynt: Dizelciler kusuruma bakmasın artık 4.4lt/100km (drwaverunner)

İyi akşamlar herkese, Hoşbulduk diyelim öncelikle;

ecelnico için, arabayı çok kullanmadığımı belirttiğim için satış danışmanı arkadaş 5000'de bir kontrol yazalım o zaman demişti, iş emrinde de 5000 km kontrol gibi birşey yazıyordu imzalarken gözüme çarpmıştı.

95 oktan 97 oktan kısmına gelince bu hayatımın en çetrefilli konularından biri olmuştur her zaman:)

Kısaca motor ile ilgilenen arkadaşlar bilirler ki; yüksek sıkıştırma oranlı motora yüksek oktanlı benzin koymak gereklidir. Bu temel kuraldır aksi takdirde motor vuruntu yapar, vuruntu sensörleri bunu tespit eder ve ateşleme avansını değiştirerek giderme yoluna yönelir ve motorun performansından ve veriminden kayıplar yaşanır... Kısaca bu hadiseler silsilesi motorun her dönüşünde yaşanmaktadır.

Turbosuz motorlara örnekler verirsek; Vectra B kasa motorları 10.5-11 (değerleri kafadan yazıyorum şu anda o sebeple yaklaşık olacaktır) sıkıştırma oranına sahipken Toyota Avensis motoru 9.5 sıkıştıma oranına sahiptir Model yılları 1998-2000 arasını örnek alıyorum. Bu motorların ikisi de 95 oktan benzin için dizayn edilmiş olup gayet performanslı çalışmaktadırlar. Ancak kullanıcı 97-98 Oktan benzin koyalım dediği zaman da Toyota düşük sıkıştıma oranı ile bu yakıtın hakkını veremeyecek hatta problem yaşayabilecek iken Opel sorunsuz ve hatta biraz daha performanslı çalışmaya başlayacaktır zira ateşleme avansını değiştirecektir.

Bizim konumuz olan 1.4 T ve 1.6 T motorlarda is durum tamamen farklı değil ama aynı da değil! 1.4 T 9.5 Sıkıştırma oranına sahipken 1.6 T 8.8 sıkıştırma oranına sahip, yanlız pek çok yerde yorum yapıldığı gibi
bizim araçlarımızın sıkıştırma oranları düşük neden yüksek oktanlı yakıt kullanalım diyenler malesef yanılgı içindeler, 9.5 oranı atmosferik bir motor için normal sayılabilir ama bu motor ile normal benzin (Eski tabir oldu gençler hatırlamayabilir:) Yanılmıyorsam Onno Usta'nın tabiridir hakkını verelim) kullanmak için böyle düşük ayarlanmazlar! 8.8 de çok düşük bir değer ama Turbo basıp normalden daha fazla hava içeri çekilebildiği için bu biçimde ayarlanırlar.

Kısaca 1.4 T ve 1.6 T süşük sıkıştırma oranlı motorlar olarak nitelendirilmemelidirler. Turbo basınçları hakkında net rakam tespit edemediğim için net konuşamam ancak 1.6 T kullanan arkadaşlar genellikle 97 kullanınca pek bir fark göremediklerini yazmışlar. 140 hp kullanan arkadaşlar da is yorumlar çok çeşitli, o sebep ile ben ancak şunu önerebilirim:

1- Yakıtınızı her zaman aynı (Tabi memnunsanız!) istasyondan alın.
2- 95 Oktan kullanırken 2 ve 3. viteslerde tatlı sert hızlanmalarda ufak kesiklikler hissediyorsanız (Bende olan vuruntular böyleydi!) 97 Oktanı deneyin
3- 5 ve 6. viteslerle daha önce 95 oktan ile geçtiğiniz  düz veya yokuş yukarı yollardaki anlık yakıt sarfiyatı ile 97 Oktanı karşılaştırın.

Sonuçlar sizi yönlendirecektir, herkesin kendi arabası, motor durumu ve sürüş alışkanlıkları farklılıklar gösterecektir. Benim doğrum en doğru şeklinde zorlanacak bir durum yoktur.

Saygılar




HaKaN link' Alıntı:
[quote author=GBorklu link=topic=988.msg37142#msg37142 date=1308475559]
Selamlar,

Uzun zaman aradan sonra forumda ilk gezinişim ve ilk mesajım;

֖ncelikle  drwaverunner'a tespit ettiği ortalam için (geç te olsa) tebrikler!

Kısa bir paylaşım yapmak istedim.

Uzun süre yurtdışında olduğuğum için aracım daha yeni 5000 km kontrolünden geçti ve fazla kullanamadım (140 hp 6 aylık) ancak uzun yol ve şehir içinde 5 ve 6. viteslerde
tasarruf etmek için tek çareyi 97 Oktan benzin kullanmakta buldum. 95 Oktan vuruntu yaptırıyor ve ben vuruntuyu sevmediğimden devirli kullanmaya başlamıştım. Son 2000 km ortalaması 7.1 lt idi (Sadece Bursa'ya gidip döndüm) ancak Servisteki arkadaşlar aracımı alıp
50 km kadar tecrübe sürüşü yaptılar (Malum Soğutma sıvısı düşük uyarısı!) ve geri geldiklerinde 7.3 Olmuştu ortalama:)

Yani kullanım çok ama çok önemli..

Saygılar
çoğu kişi tarafından 97 oktanın bizim araçlar için herhangi bir katkısı ya da etkisi olmadığı söyleniyor..
[/quote]
 
Geri
Üst